wilmablogghund

Alla inlägg den 21 april 2017

Av Wilma Border collie - 21 april 2017 17:40

Om det inte blåst så förbaskat mycket så skulle jag och Soígrid ha fått åk till en skog 

där vi inte varit på hela vintern. Men matte vägrade eftersom det blåste värre och värre.

 

Gick till sjön, bäst att passa på innan människorna börjar invadera här.

 

Alltså det blåser så mycket att det är stora vågor på våran lilla sjö. Hade säkert kunnat surfa om matte behagat

se till att vi haft surfbrädor.

  Sigrid fick syn på nåt ute i sjön som hon inte riktigt visste vad hon skulle ha för åsikter om.

 

De här gässen hade väldiga åsikter om vår närvaro. Det är faktiskt våran sjö som de ska vara glad att de får

vara i och inte svära åt oss.

 

Så där nu har matte trollat fram en ny osttub (kan bero på att den andra la hon nånstans i skogen igår). Ny

smak med renkött. Väldigt gott, funderar på om jag och Sigrid kan anställa oss som provsmakare på ostfabriken.

Vi är snart experter på olika smaker.

 

Människor skulle förbjudas vid sjöar. Inte slänger vi hundar en massa plastbestick och andra sopor omkring oss.

Fanns mycket, mycket mer än det som syns på bilden.

 

Passade på att bada lite fast matte pratade om att det blåste alldeles för mycket.

 

Nä du Sigrid den här pinnen är min. Du får skaffa dej en egen.

 

Hittade en båt som inte brukar finnas här. Gick utmärkt att hoppa upp på och vi blev belönade.

 

Sigrid är bra duktig. Hon gick alldeles själv och nosade på Ostronmusslingarna. De syns under hennes ben.

Massor med beröm och godis fick hon för bra jobb.

 

Jag tränade på Stenmurklor. Gick alldeles utmärkt och en massa beröm och smaskig ost.

 

Alltså den här stubben var inte enkel. Smal och jag trillade ner ett par gånger innan jag hade ordning på

alla tassarna. Men klarade det till slut. Var mycket lättare för Sigrid.

 

Men titta här då! Ossy och Nobel som vi inte sett på evigheter. Han är bara i Malmköping ibland.

 

Vi är generösa så vi bjöd på ost. Han hade inte käkat sån förut men den uppskattades mycket.

 

Försök få fyra hundar som vill leka att posera för en bild. Nä Nobels extramatte fick ge upp. Vi hade så

mycket annat att göra.

 

Alltså vi hade massor med skoj. Nobel hade en boll som vi snodde allihopa i olika omgångar.

 

Hoppsan, bollen har hamnat i Fårskallarnas hage men Nobelmatten löste det. Hon kunde hämta den.

 

Vi lekte mer allihop innan Nobel skulle gå vidare.

 

Ossy var sällskapssjuk och så klart att jag och Sigrid ställer upp och underhåller honom. Nu är frågan vad vi

ska hitta på för nåt.

 

Vi bestämde oss för att kolla en av Ossys badplatser. Här har varken jag eller Sigrid badat.

 

Som sagt det blåste mer och mer. Sigrid hade vissa problem med sina öron som blåste åt alldeles fel håll.

 

Du Sigrid jag tror att Ossy vill att vi hänger med honom och gör nåt annat en stund.

 

Aha brottning ville han att vi skulle ägna oss åt. Fast här tänker jag fakstisk sluka honom med hull och hår.

 

Sigrid agerade domare i alla matcherna och dömde alltid till min fördel.

 

Som här jag har drämt Ossy i backen och där ligger han och flämtar. Vi tikar vi kan vi.

 

Jag och Sigrid skulle fortsätta, men Ossy hade inte en tanke på att gå hem till sej. Så klart han vill hänga med

Malmköpings snyggaste tikar.

 

Matte lärde honom att det lönar sej att klättra upp på de gamla stockarna.  Visst är han vacker där han sitter?

 

När osttuben kommer fram då kan vi minsann posera alla tillsammans. Vi lekte en massa mer alla tre och

hade väldigt skoj. Så försökte matte få Ossy att gå hem eftersom han inte skulle hänga med hem till mej.

 

Slutade så här. Matte kastade godis på trappen till Ossy och fångade mej och Sigrid i koppel. Stackars Ossy

blev ensam och övergiven.

 

Titta så trevligt. Vi mötte en människa vi känner och som vet att vi aldrig nånsin får nåt godis. Alltså fick

vi sånt så vi skulle orka gå hem.

 

På Heden håller de på och ska bygga en jättebrasa till nästa helg. Detta är bara ytterst lite som har körts dit,

Kommer att bli enorm innan den är klar.

Gick hem till mej och vi slappade mest. När Sigrid skulle gå hem till sej så stormade det ännu värre. Tur att

hon var koppelfånge för annars hade hon kanske lättat från marken. Hörde de där avskyvärda orden "Ses på

måndag" nu igen. Det är alldeles för ofta det är helg.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards