wilmablogghund

Alla inlägg den 18 april 2017

Av Wilma Border collie - 18 april 2017 17:38

ÄNTLIGEN Sigriddag igen!

 

Snabba på nu, jag har bråttom. Det var minst två månader sen jag träffade Sigrid senast. Matte som inte har 

någon som helst tidsuppfattning påstod envist att det bara var två dagar.

När jag kom till Sigrid så visste hon också att det var minst två månader sen sist. Så skulle vi gå och hitta

på nåt skoj.

  Träffade Rocky, mycket trevligt. Rocky han tyckte att Sigrid var extra trevlig och började pipa och gnälla.

Nu lär nog Sigrid äntligen sätta igång med sin lukta gottperiod så som Rocky uppförde sej.

 

Äntligen på fria tassar så vi kunde leka och springa mycket och fort. Vi hade hur mycket som helst att ta igen.

 

Hjälpte Sigrid att leta spår efter snygga hanar. Här har vi hittat ett sånt men hanen fanns inte i närheten.

 

Äntligen kunde vi leka den skoj leken "Hunden på täppan". Har varit en massa snö här som hindrat den.

Väldigt skoj att vakta så inte Sigrid kommer upp (fast det gör hon i alla fall väldigt ofta).

 

Ja, ja det går alltid att ta till en pinne för att försvara mej mot den reptilsnabba Sigrid. Lekte mycket här

nu när det äntligen fungerade.

Gick vidare tränade lite på att markera Stenmurklor vilket gick bra men bilderna blev bara skit.

 

Tänkte köra Hunden på täppan här. Tänkte att så här högt upp kan inte Sigrid klättra så jag kan stå här och

käka ost själv.

 

Sigrid kan ALLT! Hon klättrade minsann upp till mej utan problem. Jodå vi fick ost för bra utförd klättring.

 

Titta! Vi har hittat Ossy! Nu ska vi ha väldigt mycket skoj.

 

Det går vilt till när jag och Ossy leker. Nån som inte känner oss skulle kanske tro att det är värsta slagsmålet

men vi har bara hemsk skoj när vi brottas.

 

Pitbull Sigrid vaknade och anföll Ossy, men han överlevde.

 

I stället började de leka. Ossy är så duktig och leker så fint med Sigrid. Inte alls de hårda tag som han och

jag använder.

 

Men Ossy då! Han som ingenting kan blev plötsligt väldigt intresserad av Sigrids bak.

 

Visa osttuben och han glömmer allt om Sigrids bak och blir vindögd av lycka istället.

 

Vi lekte mer en stund innan det var dags att skiljas åt. Hoppas vi ses snart igen, kanske ska erbjuda Ossy att 

hänga med oss ibland.

 

Svamphundsträning pågår. Det har bara funnits döda Ostronmusslingar här, men nu fanns det levande så vi

tränade. De syns under Sigrids tassar. Blev beröm och godis för väl utfört arbete.

 

Här sitter de och ser fina ut. Dessutom kommer det små valpar så vi kan träna mera på dom.

 

Vadå inte bada? Känsliga människan påstod att det blåste svinkallt. Fick nöja oss med att doppa tassarna.

 

Sigrid hon är världsbäst på att göra rejäla sandinpackningar. Av nån märklig anledning så säjer matte att det

är tur att Sigrid klippt sej när hon har såna har hobbys.

 

Skulle gå spårvägen och den täner jag minsann inte sätta mina tassar på igen. Det var fullkomligt livsfarligt

där och jag skällde ut det farliga ordentligt.

 

Ser ni den hemska vindsnurran? Såna där äter hundar i allmänhet och Border collis som heter Wilma är dess

absoluta favoritföda. Enligt matte var jag sällsynt fjantig och hon tyckte att jag skulle titta på den. Vägrade

tänkte inte sluta som käk åt den.

 

Gick genom Ekorrskogen. Inga Ekorrar hemma. Har fallit ett träd precis där jag skulle fram. Men eftersom

både jag och Sigrid är vältränade hoppade vi snyggt över. Matte gick en omväg.

Här bor Inez och vi tänker faktiskt hälsa på. Enligt matte så uppförde vi oss precis som Sigge gjorde. Det

hände nämligen ganska ofta att han rymde dit för att träffa Siri som gick över regnbågsbron en vecka innan

Sigge.

 

Vi får ALDRIG godis och inte får vi mat heller. Vi har kommit på att det serveras sånt här.

 

Jag ägnade mej åt att kasta runt med en av Inez leksaker som jag gillar. Hade mycket skoj med den.

 

Den där lilla gröna leksaken bredvid Sigrid den försvarade hon med rejäla morr. Ingen idé att Inez ens tänkte

tanken att ta den. Att Sigrid har varit livrädd för Inez det har hon alldeles glömt. Nu är det Inez som fått

respekt för Sigrid istället.

 

Så där, man kan leka den skoj leken platsa Inez. Kolla hur Sigrid spänner ögonen i henne. Ja, ja skoj hade vi.

Gick hem till mej och där somnade vi gott.

I morgon väntar visst en massa passa bil medan matte gör tråk. Men nåt skoj ska vi säkert hinna med också.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards