wilmablogghund

Alla inlägg den 17 april 2017

Av Wilma Border collie - 17 april 2017 17:43

Skulle hitta på nåt idag. Skumt detta med måndag som inte är Sigriddag. Efter lite funderande

kom matte fram till att vi skulle åka iväg till en skog.

 

Jaha Bäverbäcksskogen, här har jag inte varit på ganska länge. Alltså mycket att kolla av.

 

Åh det är en Ekorre där uppe. Snälla Ekorre jag har ingen kompis idag du kan väl komma och umgås?

Asociala typ! Den vägrade umgås med mej.

 

Inte hade snön behagat dö helt i den skogen heller. Dags att den gör det nu.

 

Matte skulle titta om det fötts Bombmurklor här. Hade det inte gjort och lär inte göra heller i år för Vilda

grisarna hade bökat sönder stället.

 

Bäverbäcken som jag inte alls skulle bada i. Drack bara lite gott vatten.

 

Sist gick jag den här vägen trodde vi skulle ta den idag. Men enligt matte skulle vi inte göra det. Nån annan

dag ska vi gå den där bra rundan hon har där.

 

Hej Ekorre! Skulle du möjligen kanske? Nähä inte det inte.

 

Äsch! Det har varit så kallt att det är is på vattnet i de små bäckarna. Ska inte ha is nu det ska vara badsäsong.

 

Gå du din runda, jag tänker faktiskt sitta här. Du förstår den här Ekorren har en massa att berätta och jag

måste lyssna så jag lär mej Ekorrspråk. Slutade med att matte kom och hämtade mej.

 

Vad då hoppa upp på stenar? Jag vill fortsätta umgås med Ekorre. Ja, ja jag fick ost när jag gjorde som matte

ville.

 

Här har jag aldrig gått, har vänt tidigare eller gått på andra ställen. Sekunden innan den här bilden så såg

matte nåt som hon trodde att jag inte såg.

 

Det var en gång en Wilma på den här vägen. Jag såg nämligen precis samma sak som matte. Trodde, tänkte,

hoppades att nu.............

 

Nä vet du den dumma Ekorre klättrade upp i ett träd och ville inte alls träffa mej. Matte började ha konstiga

åsikter om mej och alla Ekorrar. Hon bestämde sej för att vi skulle kolla om det möjligen skulle gå att träna

svampsök.

 

In i skogen på ställen där det brukar växa Stenmurklor, men det var bara ökentorrt och inte minsta lilla

svampusling fanns det.

 

Nä jag har ingen lust att balansera på stubbar, jag vill prata med Ekorre. Gjorde såna här fuskgrejer och de

ger ingen ost. Alla fyra tassarna på stubben gäller.

 

Det måste bo miljoner med Ekorrar i Bäverbäcksskogen. Här har jag span på nästa.

 

Blev kopplefånge. Inte på grund av alla Ekorrar utanför att här finns det ett sånt där staket som slår oskyldiga

hundar och skyldiga Vilda grisar.

 

Jag? Jag bara dricker vatten, tänker inte alls göra nåt annat.

 

Eller jag kunde inte motstå dagens fyrtioelfte Ekorre. Om jag sitter stilla här och bara tittar så kommer den

säkert ner och umgås.

 

Eländiga oförstående matte! Jag har blivit koppelfånge eftersom hon tröttnade totalt på min Ekorrfixering.

Jag var inte alls fixerad, jag ville ha sällskap! Fast det var visst i alla fall dags att gå till bilen och åka hem.

 

Hemma så fördrev jag en stund med detta. I botten på alla tomma rullar så finns det godis.

 

Så där nu är godiset slut och matte kan samla ihop alla utspridda rullar igen.

Var ute på trist eftermiddagsrunda, alla affärer stängda och inte träffade jag nån jag känner heller.

Men i morgon är det ÄNTLIGEN Sigriddag, alltså kommer det att bli en bra dag.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards