wilmablogghund

Alla inlägg den 16 april 2017

Av Wilma Border collie - 16 april 2017 17:40

I morse upplyste matte om att jag skulle få träffa nån jag inte träffta på massor med månader.

Lät trevligt och så pratade hon om skogen också.

Fast vi började med mattes senaste hobby, hålla reda på vattenslangen hos Rottis Helga.

 

Jodå det hade droppat hela natten och frusit också fast det inte var samma griskyla som igår. Blv en snygg

ispelare i alla fall.

 

Men hej Tage Tax så det var dej jag skulle träffa i dag. Har bara träffat honom en gång tidigare och det var 

på den där stora svampträffen när det är massor med människor och hundar.

Nu skulle vi ut i skogen tillsammans.

 

Välkommen till min Sörmlandsledsetapp Tage. Här finns det massor som jag kan visa dej.

 

Jag vet precis vad vi ska göra så det är lika bra att visa vägen för Tage och hans matte. Jag har blivit väldigt

duktig på att hitta i vissa av mina skogar.

 

Jag antar att det var de här Rökpipsvamparna som var intressanta igen.

 

Jag hade gissat alldeles rätt för Tagematte Ragnhild hade aldrig sett såna. Lika bra att övervaka så hon 

fotograferade dom ordentligt.

 

Tydligen ska man klappa på dom också. Ja, ja människor gör mycket underligt.

 

Gick och kollade ena sjön, men det blåste runt Isbjörnar och Pingviner där så bada var inte att tänka på.

 

Egentligen ska det växa såna där Rökpipsvampar här också. Men inte idag och det fanns en massa snö kvar.

 

Jag har precis varit och hämtat nåt som jag tror att Tage kanske gillar. Ligger precis framför mina tassar.

 

Jag hade hämtat ytterligare en del av den där Vilda grisen som tappat de allra flesta av sina kroppsdelar där.

Tror Tage blev glad över presenten.

 

Jag belönades med ost eftersom jag var en snäll och givmild hund.

 

Tage var väldigt misstänksam mot osten men tog en slick efter mycket funderande.

 

Tagematte gjorde en insats och släpade bort stolpar med taggtråd som låg på marken. Ingen risk att några

djur skadar sej på den nu.

 

Gick till bilen för att åka till nästa skog. Undrar vad Sigrid kommer att tycka när hennes bur luktar av Tage ?

 

Nu ska det tittas på de där Bombmurklorna. Men här hade minsann vintern återkommit eller den hade glömt

att dö sen igår.

 

En del stackare hade en massa snö på sej fast de klarar sånt.

 

Tagematte hon klappade Bombmurklor också. Första gången hon såg såna så då ska de tydligen klappas.

 

Jag tränade på några och fick självklart ost för väl utfört arbete.

 

De borde vara flera gånger så stora nu men det är så torrt att de har fastnat i valpstadiet.

 

Vet inte om Tagematte hade planer på att bosätta sej uppe i trädet. Fast det där använder jägarna när de

jagar Vilda grisarna.

Sen var det dags att gå tillbaka till biln. Var kallt och försökte snöa.

 

Hörru Tage vi kan väl leka en stund? Nä han var inte ett dugg intresserad av mina lekinviter inte.

 

Slutade så här, Tage försökte gå och gömma sej under granarna. Jag försökte dra loss ett mindre träd men

misslyckades totalt med det.

 

Trevligt att nån vill kela med mej, händer aldrig nånsin annars. Enligt matte händer det ständigt men hon vet

inte vad hon pratar om.

 

Jaha så ska vi posera och vara snygga på bild. Var inga problem eftersom vi belönades med gott godis. Sen

var det dags att åka igen och lämna Tage och hans matte vid deras bil. Har vi tur så träffas vi i sommar

annars ses vi igen när det är svampträff.

 

Matte fick nån Tryffelolja av Tagematte så nu tänker hon väl hälla sån på allt och ingenting.

I morgon är det måndag, men inte Sigriddag eftersom det är nån korkad röd dag. Avskaffa såna så jag får

sällskap. Får väl se hur jag ska fördriva morgondagen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards