wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 15 april 2017

Vinter igen och påskägg

Av Wilma Border collie - 15 april 2017 17:35

Det var svalt att göra morgontoalett idag.

 

Detta visade termometern när jag skulle gå ut. Väl kallt för att vara nu och all snö från i går är kvar.

Blev lite varmare när det var dags att hämta Sigrid. Matte hade haft nån plan igen men den saboterade vädret.

Hörde nåt om kanske hala vägar och snön så vi fick inte ut och åka.

 

Var ett väldigt velande om Sigrid skulle ha täcke eller ej. Slutade med att matte stoppade det i fickan ifall

hon skulle börja frysa.

 

Vad jag gör? Nä jag bara kollar lite, tänkte att jag kanske skulle se nåt spännande.

 

Stackars Syrenen som håller på och får blad, den fryser nog när snön invaderat.

 

Jaha nånstans ska vi ta vägen och försöka hitta på nåt skoj. Heden var alldeles öde ingen vi känner uta.

 

Sigrid är inte som andra hundar alla gånger. Rulla sej på en frusen vattenpöl!!!!! Visste inte om jag kände

henne just då.

 

Ser ut som om det är december istället för april med all snö överallt.

 

Röjde loss en stund ner vid sjön i brist på bättre sysselsättningar.

 

Håller med dej Sigrid, det ser väldigt inbjudande ut att bada. Men troligen blir det ett väldigt liv på matte

då. Vi nöjde oss med att doppa tassarna eftersom matte mycket riktigt hade åsikter.

 

Under borden som vi nyttjar flitigt så hängde det fullt med istappar.

 

Vinter var det vid bäcken också. Matte fortsätter tjata om att all nederbörd är bra fast regn vore bättre.

 

Stackars översnöade Vitsippan. Fast de klarar sånt här.

 

Ute på spårvägen och vi blev koppelfångar efterom spårvagnarna var vakna och ute och körde. Visst de kör

sakta men det var bättre att ha oss fångade enligt matte.

 

Och vintern den bara fortsatte och fortsatte.

 

Så där på fria tassar inne i Hasselskogen men där drog Sigrid på egna äventyr. Jag funderar på om jag ska

hämta henne.

 

Nånstans här inne springer hon runt utan en tanke på att komma. Eller hon visade sej i bland för att sen

försvinna igen.

 

Stackars Blåsippan frös nog den också. Mattes nöje att kolla såna medan vi väntade på Sigrid.

 

Nu är det bara att invänta rätt tillfälle och sen mota henne mot matte. Sigrid inbillade sej att det skulle duga

med att vara synlig men hålla avstånd.

 

Så var det slut på friheten för idag. Sigrid kunde inte motstå osttuben och då blev hon fånge.

 

Var nog tur att hon blev fånge för hon hade planer på att hälsa på hos Räv och det är ingen lämplig

sysselsättning. Enligt matte vill inte Räv ha besök.

 

Ute på Dunkvägen blev även jag fånge. Kom människor hela tiden, såna som bor på campingen och skulle

ut och gå. De kunde ha valt andra vägar tycker jag.

 

Titta det tar sej! Snön har dött på Heden, det blir nog vår igen.

 

Så träffade vi Freja och Teddy. Sigrid ansåg först att de skulle dö men ändrade sej eftr en stund. De är

väldigt trevliga hundar. Deras matte hade nåt som tillhör Sigridmatte så det släpade matte med sej eftersom

det var dags för Sigrid att gå hem.

Lämnade hem Sigrid och hörde de otrevliga orden "ses på tisdag". Alltså TVÅ  tråkdagar som väntar.

 

Titta! Jag fick minsann påskägg av Sigrid med en massa smarrigt godis. Det som det står på är ett fint

varmt sittunderlägg som matte fick. Inget frysa om baken vid skogsfika alltså.

 

Hörru eländiga Kleptoman Leya det där är INTE ditt påskägg! Såg att matte gav henne en liten bit av mitt

godis och det kan väl vara okej då.

 

Ge hit MITT godis!!!! Snåla matte vägrade låta mej tömma påskägget på allt innehåll!

 

Detta är Rottis Helgas vattenslang. Eftersom det var så griskallt i natt så hade det frusit ihop. Rottis Helga

är bortrest med sina människor så matte har den här slangen som sitt stora intresse. På eftermiddagen hade

det tinat så nu står den och droppar för att inte allt ska frysa sönder om griskylan återvänder.

 
 
Ludde

Ludde

15 april 2017 22:04

Om DU fått ett påskägg får du väl äta hur mycket du vill! Matten kan väl sitta på sitt underlägg och låta bli att lägga sig i... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards