wilmablogghund

Alla inlägg den 13 april 2017

Av Wilma Border collie - 13 april 2017 17:33

Först lovade matte att vi skulle få åka till en skog där jag inte varit på massor med evigheter

och Sigrid har aldrig varit med. Men det blev ändrade planer, blåste svinkallt och en massa dåliga

mänskliga ursäkter så den skogen blir en annan dag.

 

Eftersom du blåste oss på den där skogen tänker jag minsann sitta här och vänta på att Ekorre ska visa sej.

Hade ingen som helst framgång med min sittstrejk.

 

Gick till sjön och hade skoj istället. Lekte mycket en stund.

 

Ja vi tänker bada? Varför gnäller du om kallt vatten? Har aldrig sett dej i sjön så du vet ingenting om

vattentemperaturen.

 

Sigrid hittade en livboj som några korkade människor slängt på marken. Vi behöver faktiskt ingen sån och Sigrid

orkade inte släpa iväg den heller.

 

Perfekt! Ny ost med ny smak. Salamiost är alldeles utsökt gott.

 

Glöm Sigrid, den här pinnen har jag räddat ur sjön och den är min bara min!!!

 

Får inte Sigrid min pinne så går det alldeles utmärkt att gräva ett hål och leka strúts, för nåt spännande hittade

hon inte.

 

Så kan man skaffa sej nya intressen. Som här försöka fånga vågorna. Kan meddela att hon misslyckades trots

många försök.

 

Testade att balansera på en ny trädstam, bra sån för vi fick ost. Måste komma ihåg denna tills nästa gång

vi passerar.

 

Försökte käka upp den där eländiga konstgjorda snön som vägrar dö. Bara att inse att det är för mycket kvar

för att vi ska lyckas.

 

Träning pågår och Sigrid har fattat vad hon ska göra.

 

Nu har jag varit duktig hund var är min belöning? Nedanför Sigrids tass syns en liten brun prick.

 

Här är den en alldeles nyfödd liten Stenmurkelvalp som Sigrid fint nosade på. Jodå jag gjorde samma sak och

fick självklart också beröm och godis.

 

Människor är ett märkligt släkte. Varför dumpar man en massa sopor i skogen? Sånt skulle vi hundar aldrig 

komma på idén att göra.

Gick vidare, klättrade på trädstammarna och en del andra viktiga hundsaker

 

Sigrid inte bara tror att hon är en Border collie hon är en sån. Om hon inte fastnat i koppel så vete sjutton

vad hon hittat på.

 

Ossys fårskallar dom ville hon minsann komma åt men misslyckades efter som matte gjort koppelfånge av

henne.

 

Drog runt i skogen, körde skogsagility och ägnade tid åt andra viktiga hundsaker.

 

Så trevligt vi hittade ett träd som blommade med en massa Salamiost. Rensade det noga, blommar träden så

tillhör det oss.

 

Och där kom Fjortisminen, fast egenligen så väntar Sigrid på belöning för balanserande på trädstam.

 

Så där ja, markering v de små Ostronmusslingarna igen. I dag behövde hon inte försvara dom. Självklart

beröm och godis.

 

Hur kul är detta då? Passa Tråkapoteket i flera veckor medan matte hämtade tråkmedicin.

 

Detta är Sniff en av Sigges gamla svamphundselever. Faktiskt en väldigt trevlig hund som jag träffat några

gånger. Men frågar ni Sigrid är han en typ som ska dra till nåt onämnbart ställe.

 

Så träffade vi Biffen och Sky också. Biffen svälter alltid och dessutom tror han att jag luktar gott.

 

Efter lite funderande så om Sigrid på att hon i alla fall kunde hälsa på Sky. Fast Biffen är tydligen en typ i

hennes värld.

 

Sen träffade vi Sigrids granne Pudelvalpen. Mycket trevlig valp enligt mej men inte enligt Sigrid. I bland är hon

bra knäpp.

 

Perfekt! Prylaffären är öppen och det var bara att gå in och berätta hur otroligt godisugna vi var.

 

Titta en hel godisburk på bordet utanför. Undrar om vi får allt? Tyvärr fick vi inte hela burken, matte påstod

att vi inte sa leva på godis. Dumheter!

Gick hem till mej, slappade tuggade på lite ben och slappade mer. Sen var det dags för Sigrid att gå hem till

sej.

Hörde nåt mycket trevligt, jag och Sigrid får umgås i morgon fast det är nån slags helgdag men hennes matte

ska till sitt tråkjobb. Dessutom kommer vi visst att få väldigt skoj också.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards