wilmablogghund

Alla inlägg den 9 april 2017

Av Wilma Border collie - 9 april 2017 17:45

Trodde att det skulle bli en tråkdag. Matte hade ingen lust att skjutsa mej nånstans utan det

skulle duga med hemmaskogarna.

 

Jaha detta ser ju spännade ut eller? Alldels dött och övergivet på Heden, inga hundar eller människor jag

känner ute.

 

Så där lite nöje i alla fall.

 

Matte hade kommit ihåg min boll så den hade jag skoj med ett tag.

 

Hör ni Fåglarna, vill ni umgås med en mycket sällskapssjuk hund en stund? Ville de inte de bara stirrade på mej

och fortsatte prata med varandra.

 

Kolla! Sällskap!!!! De här två träffar jag iland, trevliga killar som matte alltid glömmer namnet på.

 

De hade sina människovalpar med sej så jag umgicks med dom också en stund. Gäller att passa på.

Fortsatte min ensamma vandring mot okända mål.

Då............................

 

Ossy och hans husse kom åkande. Jag blev erbjuden att åka med men nä. Räckte med att upp och kolla sen

hoppade jag ner igen.

 

Människorna gör inget annat än pratar tråk och ännu mera tråk så vi lekte. Alltså jag och Ossy vi har så skoj.

 

Vi brottades, det är vi väldigt bra på.

 

Så tränade vi pardans också. Lets dance nästa tror jag. Vi hade så roligt.

 

Helt plötsligt kom Inez och hennes människor gående. Brukar finnas godis hos Inezmatte vilket jag berättad

för Ossy.

 

Titta på stackars deppiga Ossy, hans husse har sagt nåt om att åka hem och Ossy vill ju fortsätta hänga med

mej.

 

Ha! Ordning i tillvaron för Ossy fick hänga med till sjön i stället för att åka hem. Nu kan vi fortsätta ha skoj.

 

Perfekt vi kunde fortsätta leka och ha så där superskoj.

 

Bada är numer ett måste när det finns en sjö att tillgå.

 

Kolla svallvågorna när Ossy slänger sej ut i vattnet. Riktig mästerbadare är han.

 

Både jag och Inez var grymt imponerade över hans simmande. Jag väntar med att simma tills det blivit lite

varmare i vattnet.

 

Fast den där pinnen som Ossy simmade ut efter den ville jag ha. Alltså hade vi dragkamp, mycket skoj lek.

 

Men vad är detta? Vi har badat och lekt massor och nu har Ossyhusse bestämt att Ossy ska hem. Vi kunde ha

fortsatt ha skoj länge, länge till.

 

I fredags så visade jag och Sigrid att det lönar sej att hoppa upp på bord. Det har minsann fastnat i skallen

på Inez för hon hoppade upp och väntade på belöning.

 

Matte fick henne att prova bänkarna också. Hon fick beröm och godis eftersom hon  fattade direkt att detta

är en lönande sysselsättning.

Badade lite mer i sjön, bäst att passa på medan det finns vatten.

 

Låg en And och slappade men den brydde sej inte om oss. De som bor i min sjö blir så vana vid hundar att de

ofta bara flyttar sej en liten bit.

 

Inez erbjöd mej att följa med hem till henne och fika. Kunde jag väl göra i brist på bättre sysselsättningar.

 

Umgicks en del med hennes husse. När jag precis hade flyttat hit så var jag tröstare där ibalnd. Deras gamla

hund Siri vandrade över regnbågsbron exakt en vecka innan Sigge gjorde samma resa. Alltså var jag tröstare

till Siri/Inezhusse då. Jag är en väldigt bra människotröstare.

 

Bara så du vet Inez är den här leksaken just nu min. Hade mycket skoj med den och lekte mer med Inez.

 

Perfekt hundfika, goda köttbullar. Precis vad som behövdes efter allt lekande och badande.

 

Fast när jag somnade under bordet påstod matte att det var dags at gå hem. Alltså var jag tvungen att göra

det. Umgicks med mina katter istället.

På eftermiddagsrundan så gick jag förbi hos Rottis Helga för matte skulle prata med Helgas husse om att

byta däck på min bil.

Jag har ju tyckt att Helga är läskig och hållit avstånd till henne. Men i dag så pussade vi varandra flera gånger

medan mattöste beröm över oss. Hon sa bara fula ord över att kameran var hemma.

I morgon är det äntligen Sigriddag igen och vi är bjudna på födelsedagslunch i Eskilstuna. Låter som en

bra dag.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards