wilmablogghund

Alla inlägg den 8 april 2017

Av Wilma Border collie - 8 april 2017 17:44

Efter diverse velande så bestämde sej matte för att vi ulle åka till en skog. Fast det var lite

oklart vilken. I det området har jag tre bra. Bäverbäcksskogen gick bort eftersom vägbommen var

öppen och det kanske var trafik där inne. Vithajssjön kändes inte lockande idag

 

Hamnade i Engelska skogen, enligt matte så skulle vi kolla en del där. Typ huset innan mina engelska vänner

kommer lite annat.

 

Nån gång har nån slarvig människa tappat en sko där. Men det fanns inte mycket kvar av den så det var nog

väldigt länge sen.

 

Som vanligt hade jag mycket att hålla koll på, kan ha hänt mycket spännande sen sist. Och tänk det hade det  verkligen gjort.

 

Jag har precis hittat en hög med bajs. Den doftade otroligt intressant och jag har aldrig sett nåt sånt här

förut. Till och med matte blev intresserad.

 

Ibland är hon mer galen än normalt. Krypa runt och ta närbilder på bajs med en massa hår i.

 

Rådjur hade fått sätta livet till men klövarna hade passerat rakt genom alla hundars urfaders mage. Jodå det

är varg som lämnat denna hög. Matte var säker redan i skogen men dubbelkollade med andra kunniga.

Dessutom har nån som heter Länsstyrelsen varit ute i trakterna för nån vecka sen och hittat mycket spillning.

 

Lyckades få med matte från bajshögen efter ett tag. Inspekterade bäcken där vattnet sjunker.

 

Fast ännu porlar den fint. Men alldeles för lite vatten för att vara nu, normalt borde det vara ungefär dubbelt

så mycket.

 

Dags att träna (undrar varför matte hela tiden lyckades få med sina skor på bild). Den som tittar precis

ovanför min nos ser en liten Stenmurkla. Jag nosade på den och belönades med ost.

 

En del börjar nästan bli tonåringar, alltså betydligt större än de där som finns i hemmaskogen, Många var

de också till mattes glädje. Enligt henne så är det så att om det är mycket Stenmurklor så blir det ett bra

svampår.

 

Hade ganska mycket koll in i skogen men det verkade inte finnas nåt av värde i den.

 

Jaha dags att kolla huset då. Troligen sista gången på ett tag eftersom det inte dröjer innan mina engelska

kompisar kommer tillbaka. De lär ha jobb efter Vilda grisarnas framfart.

 

Allt är precis som det ska. Inga korkade tjuvar som hittat hit.

 

Nu ska jag gå och kolla andra viktiga saker. Sist missade jag den här delen av skogen och sjön.

 

Frånsett att Vilda grisarna bökat sönder allt så var det som det skulle. Hittade inget av värde.

 

Flotten hade klarat islossningen utan problem. Jag hade planer på att testa den men det fick jag inte för matte.

Enligt henne räcker det utmärkt med att vi såg att den låg kvar och var hel.

 

Drack vatten istället. Sjövatten är verkligen gott.

 

Badade lite också. Skönt med svalt vatten.

 

Mera svamphundsträning. Jag har nosat på en murkla igen och belönas med ost.

 

Annan sort heter Blek stenmurkla enligt matte. Bryr mej inte om namn huvudsaken är att jag får belöning.

 

Matte hittade en del såna här Kotteskivlingar också men de är så små så små att det går åt mängder om det

ska räcka till en macka.

 

Tillbaka vid huset igen. Nu är det visst dags att gå tillbaka mot bilen.

 

Men snälla rara Ekorre, jag vill bara ha sällskap! Jag släpar runt på matte och har inte en enda kompis!

 

Oartiga Ekorre hoppade runt bland granarna och jag följde efter och bevakade alla. Men tro inte att den ville

umgås inte. Gav upp till slut och tränade lite mer på Stenmurklorna eftersom matte hade hittat flera.

Sen var det bara att gå till bilen igen och åka hem.

Har inte hänt nåt av värde under resten av dagen. Tråkrunda på eftermiddagen inga öppna affärer och inte

träffade jag nån jag känner heller.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards