wilmablogghund

Alla inlägg den 7 april 2017

Av Wilma Border collie - 7 april 2017 17:31

När jag gick min morgonrunda så såg jag och matte flera polisbilar som hade bråttom.

Tänkte inte så mycket på det, mer än att matte reagerade på att polisen ser man sällan här.

Sen var det dags att hämta Sigrid, idag skulle vi hålla oss i hemmaskogarna.

 

Vi inledde med att käka massor med gott gräs. Alldeles nytt färskt är supergott.

 

Längre bort såg det inte alls ut som det brukar. Det var avspärrat och en massa polisbilar. Idioter hade använt

vapen och rånat Konsum tidigt i morse.

 

Men titta! Här kommer Dixie, nu blir det spännande tänker Sigrid vara normal eller..............

 

Dixie som är en mycket klok hund har minsann lärt sej att i mattes ficka finns den goda osten. Jodå vi fick

smaka allihopa.

 

Sigrid hade tydligen glömt fjortisen hemma idag för hon umgicks med Dixie utan problem.

 

Så mötte vi Rick. Fortfarande ingen fjortis nu ansåg Sigrid att han var en väldigt trevlig typ. Ungefär nu dök

även Inez upp. Jo Inez var också okej i Sigrids värld.

 

Gick till sjön och Sigrid har aldrig nånsin ansett att Inez och Rick är otäcka. Nä hon har minsann alltid älskat

dom. Som sagt fjortishjärnor är mycket, mycket märkliga.

 

Titta här Pitbull Sigrid anfaller Inez!!!!!

 

Jag roade mej med den skoj leken kasta Springer spaniel i backen, medan Inez och Sigrid roade sej med annat.

 

Jag vet faktiskt inte vad det är för märklig klump vid Rick på den här bilden. I alla fall är det inte jag. Vi hade

jätteskoj allihopa. Men Rick skulle gå hem och åka bort.

 

Alla ryggorna är stulna, ska visst bli nya. Men vi provade vattnet.

 

Badade gjorde vi också och Sigrid var ute och simmade. Tyvärr missade matte att ta bild på det.

 

Ja du Inez det är verkligen skönt att badsäsongen är här på allvar.Nu ska det badas mycket i många månader.

 

Efter bad behöver man torka sej och det gör man allra bäst genom att rulla i gräs och gamla löv.

 

På den kvarvarnade bryggan satt måsarna och hade högljudda samtal. Tror inte att de gillade vår närvaro

men sjön tillhör oss också.

 

Kan någon förklara vad det är för märklig varelse bakom Sigrid? Det är i alla fall inte jag.

 

Sen var det jakt runt grillplatsen. Människorna blev alldeles yra i huvudet av att se det, Äsch, de skulle ha 

provat att springa runt de också.

 

Lärde Inez att det är mycket lönande att hoppa upp på bord. Sånt ger alltid belöning. Vi fick ost.

 

Ska det vara nåt fel på två blöta hundar i en sandhög? Begriper inte varör människorna hade åsikter. Lekte

ännu mer och av fjortisen syntes ingenting.

 

Jaha det här låter trevligt. Människorna har bestämt att vi ska gå till Inez och fika. Lika bra att passa på när

Sigrid bestämt sej för att det är skoj med Inez.

 

Detta var det märkligaste Sigrid sett. Tog tid innan hon kunde bestämma sej för om det var en riktig katt eller

vad det var. Vi behöver kanske inte prata så mycket om att jag var minst lika tveksam jag.

 

Åhhhhhh, vi ska minsann få nåt. Serverades utsökt skinka, behövdes så mycket energi som vi gjort av med.

 

Lekte ännu mer på Inez tomt. Roligt hade vi.

 

Om detta är Inez leksak? Kanske det var men just nu är den min!

 

Mera skoj bus. Sigrid hade hur skoj som helst hela tiden.

 

Slut på det roliga. Jag och Sigrid ska gå hem till mej och Inez vill helst hänga med men det fick hon inte.

Gick hem, käkade varsin Dentastix och sen somnade vi och sov gott. Enligt matte snarkade vi ikapp, Tror vi

inte på för vi hörde minsann inga snarkande hundar.

På eftermiddagsrundan så gick Sigrid hem till sej och matte sa de där avskyvärda orden ses på måndag. Kan 

inte nån vara vänlig och avskaffa korkade helger?

Mötte lite människor jag känner och matte fick höra om det hemska i Stockholm. Självklart finns alla tankar

hos de drabbade till detta avskyvärda dåd.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards