wilmablogghund

Alla inlägg den 4 april 2017

Av Wilma Border collie - 4 april 2017 17:25

Min bil användes när Sigrid skulle hämtas. Matte ångrar att hon inte använde kameran när hon

kom tillbaka ut. Jag var nämligen fullt och fast övertygad om att Hundnapparen skulle  komma

och sen skulle jag och Sigrid bli bortförda igen. Men det var lugnt matte hade bara Sigrid med sej.

 

Nu har vi hamnat på ett ställe där vi aldrig har varit. Fattar inte att dessa nya skogar aldrig tar slut.

 

Så där inne på en liten grusväg och vi kan vara på fria tassar, eller i alla fall jag. Sigrid hade visat en del

tecken på att Fjortisen var vaken så hon fick ha släpande koppel.

 

Nya ställen inneär massor med skoj att undersöka. Både vägen och skogen var väldigt intressant.

 

Där inne befinner sej Fjortisen och har inte en tanke på att komma. Det var "jag gör precis vad jag vill och 

struntar i allt annat" som gällde.

 

Slutade med att matte hämtade henne och sen var det slut på friheten. Om man inte lyssnar och sköter sej

då är det koppelfånge som gäller.

 

Tänk om matte och koppelfången kunde vara så vänliga och snabba på lite. Jag har inte tid att stå här hela

dagen. Nya ställen kräver massor med undersökning och jag har bråttom.

 

Titta, jag har hittat en sjö! Enligt matte är inte denna badvänlig så vi skulle fortsätta. Hittade massor med

annat spännande och i bland fick Sigrid springa fritt då passade vi på att busa.

 

Titta en fin bäck mitt i skogen. Jag drack gott vatten i den, bäst att passa på medan det finns nåt vatten.

 

Nä du Koppelfånge det går inte alls att bada när man sitter fast!

 

Nästa sjö och denna är mycket bättre.

 

Doppade tassarna i den och provsmakade vattnet som var utsökt. Bra sjö som vi säkert kan besöka igen.

 

Undersökte omgivningarna noga. Verkar vara ett mycket trevligt ställe.

 

Fortsatte efter vägen för matte påstod att vi skulle gå och göra nåt som vi aldrig har gjort.

 

Nå Sigrid det ska inte alls jagas nånting, alltså blev hon fånge igen.

 

In i djupa skogen och där nånstans ska vi göra det där märkliga.

 

Hit skulle vi till en enorm tall med märkliga rötter. Fattade ingenting vi har sett miljoner med tallar under

alla våra skogsturer.

 

I tallen finns det en massa gamla hål där människor har borrat bort en del trä. Märklig sysselsättning.

Sen började det.

 

Jaha nu börjar det. Jag skulle gå genom tallens rötter, fick göra det väldigt många gånger. Mest för att det

skulle bli nån bild på mej när jag gjorde det.

 

Sigrid bestämde sej för att tallen var ett utmärkt klätterträd och lekte bergsget en stund. Men det var inte alls

klättra i tallen vi skulle.

 

Nu så Sigrid tar också vägen genom rötterna. Detta har vi aldrig gjort, en massa vändor genom höga tallrötter.

Märkligt påhitt.

 

Ja du Sigrid nu har vi tagit många vändor genom de där rötterna. Undrar varför? Matte sa att det är en Bottall

om man kryper, blir dragen genom rötterna så stannar alla sjukdomar i tallen. Inte för att vi känner oss sjuka

och med alla vändor under rötterna kommer vi säkert att vara kärnfriska i evigheter.

 

Så här står det om tallen på en skylt bredvid den. Sörmlandsleden passerar precis förbi den.

Eftersom vi nu är så otroligt friska och laddade med energi så fortsatte vi. Matte har visst en väldigt bra runda

i den skogen, men den är lång och kräver fika så det får bli en annan dag.

 

Nu ska matte flytta igen. Det här huset ligger långt inne i skogen och passar eremiten perfekt.

 

Nå hur var det ska vi bo här eller? Tydligen inte idag, man får visst inte flytta in i andras hus hur som helst.

Blev samma väg tillbaka igen. Men eftersom vi missade mycket första vändan så hade vi tassarna fulla på

tillbakavägen också.

 

Vi hann med en del skoj busande också. Sånt är väldigt viktigt. Sen gick vi till bilen och åkte.

 

Hamnade där Inez bor för matte skulle hälsa på min bils sommardäck. Jag hittade Inez leksaker och snodde

dom. Hon hade inte en chans att få tillbaka dom.

 

Sigrid bestämde att idag var Inez läskig och satte sej i Inezmattes knä. Men.......................

 

Helt plötsligt så gick det minsann bra att leka med henne, kan kanske bero på att pitbullen vaknade. Fjortisar

är märkliga varelser.

 

Bra, idag skulle Sigrid med hem till mej. Alltid trevligt med sällskap och hon hittade en bit grisöra att tugga

på. Vi slappade mest för det tar på krafterna med nya ställen och den där märkliga tallen.

 

På min gata var det kaos. De håller på och gräver på den och nu var den helt blockerad. Stor lastbil och

grävmaskinen hade gått sönder. Eller den hade tappat en sån där larvmoj. Tog sin tid innan de hade lyckats

laga den. Tur att matte ställt min bil på ett annat ställe.

Lämnade hem Sigrid på eftermiddagsrundan. Hoppas att vi kan hitta på nåt skoj i morgon också.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards