wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 3 april 2017

Vår värsta mardröm blev sann

Av Wilma Border collie - 3 april 2017 17:51

Dagen började precis som vanligt, måndag är ju Sigriddag så jag hämtade henne. Inget åka

nånstans hörde att matte pratade om dåligt med tid. Borde ha varit uppmärksam då.

 

Började med att gå till sjön. Lekte en massa och matte kollade vilket humör Sigrid var på. Fjortisen var inte

närvarande.

 

Nä du Sigrid den här pinnen är min, du får skaffa dej en egen. Roligt hade vi.

 

Kollade av bryggorna. Tydligen ska de bytas eller lagas för det låg flera delar på stranden.

 

Kollade av vattnet, kallt och gott var det. Gick vidare lekte en del och grejade med våra viktiga hundsaker.

 

Sigridmatte har tydligen börjat i hundfrisörbranchen för nu har Sigrid fått sommarfrisyr. Hon hatar att bli 

kammad och borstad så nu rök pälsen.

 

Sigrid passade på att bada. Jag blöter bara tassarna än väntar på lite varmare vatten. Hade Sigrid fått så hade

hon säkert gett sej ut och simmat.

 

Helt plötsligt så dök Inez och Rick upp. Han gillar i alla fall vatten.

 

Hlet plötsligt så ansåg Sigrid att det var helt okej att umgås med dom och lekte med Inez. Vem begriper sej

på fjortisar med hormonstormar?

 

Eftersom jag inte behövde vara livvakt åt Sigrid så ägnade jag mej åt dragkamp ihop med Rick en stund.

 

Vi skulle vidare men Inez hade ingen lust att följa med sin matte inte. Men hon belv tvungen.

 

Drog runt och inget av värde hände, inte såg vi till Ossy heller.

 

Vi är så duktiga och massor med beröm fick vi. Här markerar vi nämligen Ostronmussling tillsammans.

 

Här är de små torra valpar som troligen aldrig blir vuxna, men vi hittade dom. Fick självklart massor med

beröm och god ost för väl utfört arbete.

 

Så klart vi kommer på inkallning. Men Sigrid hade visat en del fjortisbeteende så hon fick stå ut med släpande

koppel.

 

Här har Fjortisen vaknat. Sigrid ansåg att komma var ganska onödigt, hon hade annat för sej. Blev slut på

friheten när hon kom tillräckligt nära matte.

 

På väg hem efter en i vårt tycke alldeles för kort runda. Men där framme ligger den nya Grisöronaffären.

 

Nu var det lugnt så vi kollade deras sortiment noga. Jo då det fanns en hel del att handla.

 

Sigrid ville visst köpa en massa mat. Men matte köpte ingenting. Snålkärring!!!!! Usla ursäkten var att hon bara

skulle kolla nåt åt en kompis och att vi inte ska tro att vi ska handla där varje dag.

Lämnade hem sigrid, bara det hon skulle inte till mej idag. Elände!

Gick hem och var bara hemma en stund så skulle jag ut igen. Nu började mardrömmen. Vid mon bil var

Sigrid och hennes matte och de skulle åka med mej. Hamnade i Eskilstuna och utanför människoveterinärens

tillhåll hände det.

Titta här. Matte har klivit ur bilen, men Sigridmatte har satt sej på mattes plats och tänker köra iväg med mej

och Sigrid. Vår mardröm blev sann. Nu blir vi hundnappade och kommer säkert aldrig mer att se matte. Matte

försvann in till människoveterinären och vi hundnappade åkte mot okända öden. Övertygade om att vi aldrig

mer skulle se matte och Sigrid grät mycket.

Gick en sväng på Djurgår´n med vår hundnappare som vägrade släppa oss på fria tassar. Men så skulle vi till

bilen igen. Hamnade vid människoveterinären och där var matte. Människoveterinären hade fotograferat

hennes ögon och efter sånt blir synen dimmig och hon an inte köra bil. Fast jag kastade mej ur bilen, men

blev instoppad igen eftersom matte skulle åka med.

 


Ordning i tillvaron vi har hamnat hos mattes mamma där vi serverades väldigt välbehövliga köttbullar.

 

Märkliga saker händer. Sigridmatte byter gardiner åt mattes mamma. Egentligen skulle matte ha gjort det,

men med hennes dimmiga syn var det lika bra att hon inte gjorde det.

 

Ni fikar och vi behöver mer köttbullar efter vår skräckupplevelse med hundnappningen. Fick mer köttbullar.

 

Bli hundnappade tar på krafterna. Både jag och Sigrid mer eller mindre svimmade av utmattning. Människorna

pratade bara en massa tråk i evigheter.

Sen åkte vi hem, fortfarande körde Sigridmatte men min matte var ju med så det var nog ingen överhängande

risk för ny hundnappning. Har mest slappat sen och matte gnäller över ljus, dimsyn, huvudvärk och en massa

annat. Klena människor!

I morgon är vi lovade en vanlig skogsdag utan hundnappning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards