wilmablogghund

Alla inlägg den 1 april 2017

Av Wilma Border collie - 1 april 2017 17:46

I går pratade matte om nåt jobb på Sörmlandsleden idag. Men det ställdes in i morse eftersom det var

riktig höstdimma och försökte regna.

Gick ut för morgonrundan. Hann inte många meter innan jag träffade Sigrid och hennes matte. Trodde

tänkte, hoppades att de förvirrade människorna hade glömt att det är lördag. Tyvärr hade de inte gjort det

för Sigrid skulle hem till sej och jag till mej.

 

Jaha inget jobb och ingen Sigrid. Får väl gå på en ensam runda då.

 

Träffade Rottis Helga och hennes husse. Bjöd Helga på ost, jag håller avstånd till henne för jag tycker att hon

är läskig.

 

Gick till sjön och kollade vattnet, bäst att passa på medan det finns nåt kvar i den.

 

Dimman gjorde sitt bästa för att stjäla sjön och det försökte regna. Var nog lik bra att det inte blev nåt åka

och jobba på leden.

 

Jag letade efter ätbart gräs och lyckades hitta lite.

 

Matte hittade årets första Vitsippsknoppar. Är nog vår på riktigt nu.

 

Tog en sväng efter spårvägen, var ett tag sen jag gick här.

 

Så trodde matte att jag hade skräp vid ögat och skulle plocka bort det. Hade fått en fripassagerare i form av

Snigel. Blev befriad från Sigel som inte alls ska lifta med mej.

 

Kladdig och slemmig typ som hamnade på en sten istället för på mitt huvud.

 

Men snälla Ekorre. Jag är så ensam och vill ha lite sällskap, du kan väl komma ner och umgås i alla fall lite

med mej. Nä hade ingen framgång.

 

Sist jag gick här så fyndade Sigrid ben. Hon förlorade sin benknota när matte sparkade ner den i bäcken men

jag har ett minne av att jag lämnade mitt ben här. Letade men hittade det inte.

 

Trösten, det växte ost på mina skogsagilityhinder. Faktiskt första gånge jag hittar sån där.

 

Hm, här har jag inte varit. Enligt matte hade Sigge arbetsplatser för Stenmurklor här. Skulle kolla om det

fanns några så jag kunde träna. Fanns inga alls så det blev inet tränande idag.

 

Gick på en stig där jag inte har varit. Trevligt med nya ställen, men jag hittade inget av intresse.

 

Till slut så hamnade jag på Vilda grisvägen. Fanns inget spännande på den heller och det regnade så jag

ville helst gå hem.

 

Hur var det nu med min Sörmlandsledsetapp? Skulle jag jobba? Nä inte idag och detta är fel ställe för det som

ska göras. Planen är en annan dag.

 

Jo det är vår för nu har spårvagnarna vaknat. Vet fortfarande inte riktigt vad jag tycker om dom.

 

Enligt matte ska jag gå till en alldeles ny affär nu, alltså en som jag kommer att gilla. Jag gillar faktiskt

alla mina affärer!

 

Men titta här då! Andra gången idag som jag möter Sigrid. Men tro inte att vi skulle ut och ha skoj. Nädå,

vi skulle åt olika håll igen. Skitmänniskor! Sigrid hade dessutom varit och handlat i den där nya affären.

 

Jaha här framme ska den där mystiska affären befinna sej.

 

Titta! Det har öppnat en Grisöronaffär här! Blev bara denna dåliga bild tagen idag för det var ganska mycket 

människor där. Handlade lite godis till mej. Den ligger precis där jag och Sigrid går när vi ska till

hemmaskogarna eller på väg hem till henne. Alltså bör vi få gå och shoppa varje dag. Fast jag hörde att matte

påstod att det kan vi drömma om. 

När jag var på eftermiddagsrunda så träffade jag konstigt nog inte Sigrid. Men jag träffade Dixie och Rocky

och en del människor jag känner. Hörde nåt om nåt uppdrag i morgon.





Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards