wilmablogghund

Alla inlägg den 30 mars 2017

Av Wilma Border collie - 30 mars 2017 17:25

I dag för 3 år sen så föddes jag och mina 6 syskon i det där som heter Tjeckien. Släkten bor kvar där och

i Slovenien bara jag som flyttade till Gnesta och blev svensk. Sen behövda jag nytt hem och hamnade hos

matte och katterna.

I dag har jag alltså firat att jag fyller år.

 

Inledde min 3 årsdag med att matte hittade årets första fästing under hakan på mej. Det är numer en död

fästing. Det vita som syns är pälsen som matte stal ihop med odjuret.

 

Sen skulle Sigrid menar Fjortisen hämtas. I dag var det riktig fjortisvarning. När matte öppnade dörren så sprang 

hon runt och morrade med ett av sina halsband i munnen. Jaha detta innebär koppeltvång, matte kan den

där fjortisen numer.

 

Eftersom matte använde bilen trodde vi att vi skulle till nån storskog, men det var dimmigt och halt så det

fick duga med hemmaskog.

 

Fjortisen hon levde i sin egen lilla värld fast i kopplet och med nosen i backen.

 

Jag restades genom att springa fort, ägna mej åt skogsagility och allt annat som fången inte kunde göra.

 

Skulle inte ha sagt nåt om koppelfånge för helt plötsligt var vi fångar vid ett träd båda två. Matte gick i väg

med intressanta saker.

 

Vad då spåret ligga till sej? Vi vet vad du pysslat med och vi vill spåra nu! Jag fylle faktiskt och då ska jag

få precis som jag vill. Fick inte alls spåra nu.


 

Skulle gå en sväng i skogen.

 

Jag hör nåt, tror att det kommer att bli VÄLDIGT bra.

 

Titta Sigrid jag hittade Ossy! Alltså tänk så perfekt var många evigheter sen sist.

 

Vi lekte massor och hade hur skoj som helst. Fast på bilden ser det ut som om jag tänker käka upp Ossy.

 

Eftersom jag fyller så bjöd jag Ossy på goda osten. Han blir fortfarande allades vindögd när han får sån.

 

Så lekte vi tillsammans alla tre. Ossy vet att Sigrid är liten så det är bättre med jaktlekar än brottning.

Kul hade vi.

 

De är bra fina tillsammans Ossy och Sigrid och han är så försiktig med henne.

 

Jag och Ossy vi är allt annat än försiktiga när vi leker. Då är det hårda tag men skoj har vi. Höll på med en

massa olika lekar ganska länge.

 

Ossy bjöd på vatten, vi var ganska törstiga efter allt skoj lekande. Jag och Sigrid skulle vidare. Hoppas att

det inte dröjer en massa evighter nu innan vi träffar Ossy igen.

 

Äntligen så får jag gå det där spåret som matte fixade. Leta blod och känna doften av Rådjurs tappade ben.

Krånligare var det denna gång för matte hade virrat både hit och dit.

 

Så klart jag spårade mej fram till Rådjurs tappade ben. Som belöning fick jag snutta på det en stund.

 

Sigrids tur att leta efter Rådjurs tappade ben. Hennes spår var också så där kringelikrokigt.

 

Så klart hon fixade sitt spår hon också. Alltså detta skulle alla hundar få pyssla med, det är så skoj och

världens bästa hjärngympa.

Gick till bilen för nu skulle vi åka nån annanstans.

 

Allra bästa Grisöronaffären! Nu ska jag få välja presenter.

 

Alltså det är ett paradis här, finns hur mycket smaskigt som helst. Till slut hade jag kommit på vad jag ville

ha för nånting.

 

Fyller man år så blir man bjuden på godis av Magnus. Tog mina presenter så åkte vi hem till mej.

 

Födelsedagslunch. Jag och Sigrid käkade en massa blodpudding. Alldeles utsökt vi borde få sån här lunch

varje dag.

 

Detta är mitt absoluta favoritgodis så jag fick sånt i present.

 

Så hade jag fått pengar från min bästa människorkompis Ann Marie att köpa present för. De och en del från

matte räckte till detta. Ett nytt aktiveringsspel. Det ska ligga godis o de små lådorna och för att de ska öppnas 

så ska jag dra runt med den gröna pluppen. Sån där perfekt hjärngympa.

 

Dålig bild men så här ser det ut uppackat. Har inte provat det ännu.

Jag och Sigrid nästan snarkade ikapp ett tag, det tar på krafterna att fira födelsedag.

Gick hem med Sigrid när det var dags för eftermiddagsrunda. Sen passerade jag Prylaffären som var öppen

så jag gick in. Fick present där också ett paket med korv och ett grisöra.

Alltså detta med att fylla år är ju jättebra och min dag har verkligen varit perfekt. Sigrid, skogen, en massa

lek med Ossy, trevligt spår, grisöronaffären, lunch och presenter. Matte skrev på sin Facebooksida att jag 

fyller och det har strömmat in mängder med gratulationer till mej. STORT TACK till alla er som vill gratulera

mej på min födelsedag. Tror jag vill fylla år väldigt ofta.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards