wilmablogghund

Alla inlägg den 28 mars 2017

Av Wilma Border collie - 28 mars 2017 17:37

I dag skulle det enligt matte hända nåt nytt. När Sigrid skulle hämtas så behagade hon använda min

bil så jag antog att vi kanske skulle åka till nån ny skog eller så.

 

Detta är inte nån ny skog, det här är hissen till vår privata köttbullerestaurang. Vi har alltså hamnat i

Eskilstuna.

 

Hörru långsamma människa tänker du komma INNAN Sigrid har käkat upp alla köttbullar?

 

Ja ni ser ju hur min glupska kompis uppför sej. Berättar att hon inte har ätit sen hon var hos mattes mamma

senast. Fast vi fick köttbullar båda två så vi blev nöjda.

 

Vi hundar är faktiskt experter på att räkna så vi visste att det fanns köttbullar kvar. Sigrid påtalade för matte

att hon inte skulle snåla  utan se till att vi faktiskt får det som tillhör oss. Vi fick alla efter en del övertalning.

 

Människorna pratar tråk som vanligt så jag och Sigrid smälte köttbullar tillsammans. Sen så skulle vi vidare.

Passade bilen medan matte gjorde nåt tråk.

 

Har hamnat på Djurgår´n eftersom vi skulle röra på oss en stund. Sigrid hade visat lite fjortistendenser så

hon fick ha kopplet släpande.

 

Här hade det rört sej andra hundar. Eftersom Sigrids lukta gott preiod snart inträffar så kollade vi vilka

hanar som rört sej där. Sånt är nämligen mycket viktigt att hålla reda på.

 

Testade några olika stenar och belönades självklart med ost.

 

Och där tog Storviltjägarens frihet slut. Sigrid gav sej nämligen i väg och försökte jaga ett Rådjur. Då är det

slut på att vara på fria tassar.

 

Drabbades av koppel jag också men det var för att vi kom till de där ställena där det går mycket andra hundar.

 

Men snälla, fina, gulliga jag vill bara prata med dej. Varför är du och alla dina släktingar så oartiga?

 

Jädra Ekorre! Den hade uppvisning i hur man bäst hoppar mellan träd och sa en massa helt obegripliga saker.

Förstår inte ekorrspråk men det lät som den svor åt mej.

 

Dags att gå till bilen igen och nån nyordning har vi minsann inte märkt av. Men matte är av naturen både 

dement och extremt virrig så vi antog att hon hade glömt vad det nu var.

 

Nu händer det. Detta är min trappa och meningen är att Sigrid ska hänga med hem till mej. Nu ska det provas

om hon vill vara hemma hos mej.

 

Som du ser Sigrid har jag katter men de oartiga typerna försvann när de såg Sigrid. Tycker att de kunde ha

kommit och hälsat på min bästa kompis.

 

Matte gav oss varsin Dentastix vilka vi smällde i oss omgående.

Sigrid gick en ordentlig husesyn medan matte grajade med sitt. Finns ingen anledning att göra nån stor sak av

att Sigrid var hemma hos mej. Bättre att vara alldeles som vanligt för oss alla.

 

Har sett lyckligare Leya och Freja. Sigrid befinner sej på golvet och de stirrar på henne från bokhyllan.

Tydligen anser de att Sigrid är en mycket märklig varelse. Idun och Balder försvann spårlöst.

 

Helt plötsligt hade matte trollat fram två fyllda klövar. Undrar var hon haft dom gömda?

 

Sigrid uppskattade verkligen sån där klöv. Vi smaskade på dom medan matte grejade med sitt och mina oartiga

katter höll sej undan. Allt var lugnt och stilla.

Sen blev det dags för min eftermiddagsrunda och då skulle Sigrid gå hem till sej. Henns katt Nisse var suuuur

eftersom Sigrid varit borta så länge så han sökte tröst hos mej. Kameran ja den hade matte självklart hemma.

Så här är det..........Sigrids matte har börjat på ett nytt jobb och en del dagar blir långa. Skulle bli lite väl

lång tid för Sigrid på eftermiddagarna så matte sa att vi skulle prova om hon ville vara hemma hos mej.

Var inga som helst problem så nu får Sigrid följa med hem till mej de dagar hennes matte är borta länge.

Perfekt att vi kan umgås mer.

 

Har ni sett så söta kattvalpar? Det är Kleptoman Leyas halvsyskon (samma pappa). Sex stycken är de och

fyra av dom letar fortfarande efter sina alldeles egna människoslavar. Någon som blir sugen på en vacker

Maine coon från mycket seriösa uppfödare? Finns en massa mer om kattvalparna på www.ladycoons.se

Enligt matte blir livet aldrig långtråkigt med en MCO i huset.












Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards