wilmablogghund

Alla inlägg den 24 mars 2017

Av Wilma Border collie - 24 mars 2017 17:46

I morse sa matte att eftersom jag och Sigrid haft så mycket hela veckan kunde vi ha en lugn dag.

Korkade mänskliga påhitt, vi kunde visst ha åkt i väg nånstans.

Hämtade Sigrid och skulle gå nånstans. Vi Heden så träffade vi Patrick som förut jobbade i den där Pinnaffären

där Sigge alltid hängde. Mänskligt tråkprat i flera dagar så vi nästan somnade av leda.

 


Så där äntligen så ska vi nånstans, fortfarande okänt vart.

 

Till sjön skulle vi inte eftersom iseländet inte har dött och matte inte litar på att vi inte försöker gå på den.

 

På Vilda grisvägen så träffade vi den här killen som vi möter ibland. Trevlig är han och han var väldigt intresserad

av Sigrids bak. Vore skönt om hon kom i gång och luktade gott nu.

 

Nu har myrorna vaknat ordentligt. Det kryllade i deras stack där de jobbade hårt med att laga den efter

vintern.

 

Var ett tag sen vi gick här så det var bäst att kolla alla nyheter ordentligt. Hinner hända mycket.

 

Jaha och där drog Sigrid. Både jag och matte såg henne hela tiden, men se komma det tänkte hon inte alls.

Fjortisen håller på och vaknar igen.

 

Hörru du vet mycket väl att det är förbjudet att låta bli att komma på inkallning. Skärp dej för matte hotar

med att du kommer att bli koppelfånge.

 

Ansåg att Sigrid behövde lite påminnelser om hur man kommer på inkallning. Alltså jag kom så fint och Sigrid var strängt upptagen med okända saker.

 

Gissa var Sigrid är? Tips titta mitt i bilden. Hon har världens bästa kamouflagefärg nu bland allt visset gräs.

 

Andra sjön har också isen kvar så vi skulle inte vara i närheten av den. 

 

Vi hittade i alla fall en massa intressanta dofter och då var Sigrid alldeles som vanligt.

 

Hm, undrar vad hon håller på med? Sigrid grejade mycket med nånting så jag var tvungen att gå och kolla.

 

Tjoho! Jag har världens bästa kompis! Sigrid hade minsann lyckats hitta ben igen.

 

Jag la mej och tuggade en del på benet som Sigrid så vänligt hittat åt mej.

 

Men tro inte att Sigrid var lottlös. Hon hade minsann en alldeles egen benknota som var det värdefullaste

hon nånsin hade ägt. Fast hon höll avstånd till både mej och matte för att inte nån av oss skulle ta skatten.

 

Ute på spårvägen och koppeltvång. Det var det där med isen enligt matte. Sigrid hon släpade på sin benknota.

 

Jaha läskiga bron. Numer går jag över den utan problem men matte fick bära Sigrid (med benknotan).

 

Över på andra sidan och jag vill alltid ha godis för väl utförd vandring över bron. Jodå osten kom fram och

sån ville Sigrid ha. Bara det att det går inte att äta ost och ha ben i munnen. Ondsinta matte såg sin chans

och sparkade ner äckliga knotan i bäcken! Gissa om Sigrid blev sur! Hennes skatt är och förblir oåtkomlig!

 

Jaså det passar att komma nu! Vi har passat kakfabriken i flera dagar. Att matte påstod att det var 5 minuter

är inte sant, hon har ingen som helst tidsuppfattning.

 

På väg hem till Sigrid så visade sej årets första fjäril. Det är nog verkligen vår nu. Lämnade hem Sigrid och

hörde de där vidriga orden "Ses på måndag". Helger är onödigt!!!!!!

Var hemma ett tag innan jag skulle på eftermiddagsrunda. Passade affären medan matte hämtade något.

Sen blev det märkligt eller världens kortaste helg. Jag skulle till Sigrid!!!!!

Självklart blev hon överlycklig och trodde att vi skulle nåt skoj men matte bara lämnade saker till hennes

matte. När jag skulle gå tänkte Sigrid hänga på men det var visst inte slut på helgen.

 

Sånt här hade matte beställt till både mej och Sigrid. Ny klicker, modell lite större eftersom matte ofta 

lägger den lilla på märkliga ställen och får leta i evigheter när jag vill trixträna. Sigrid har aldrig testat

klicker men ska börja med det nu.

Så är det en överljudspipa, nu ska vi träna inkallning med visselsignal. Då slipper matte ropa i skogen så vi

ska lära oss att komma på signal.

 

I dag för precis ett år sedan så såg det ut så här. Lilla kattvalpen Lady coons Orchid har rest ända från nåt

som heter Halland till Malmköping. Här är hon med sin uppfödare Madde. Mattes nästan 30 åriga dröm om

att nån gång äga en Maine coon blev äntligen sann.

 

I dag ser hon ut så här. Stor katt som avskyr att bli fotograferad. Tror att hon är en hund och anser att 

klickerträning är superskoj för då kan hon komma över mitt träningsgodis. Stjäl allt hon bara kan komma över,

alla lösa föremål tillhör Leya. Fast hon är min bästa kattkompis precis som de andra tre också. Alla hundar

borde ha egen katt att pyssla med.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards