wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 mars 2017

Vanlig skogsrunda och opererad bil

Av Wilma Border collie - 21 mars 2017 17:34

I morse sa matte saker som jag inte tänker upprepa, alldeles för fula ord. Fast hon försökte tänka

positivt. Typ all nederbörd är bra nederbörd.

 

Har hämtat Sigrid och ni ser ju vad som utlöste mattes alla märkliga ord världen var vit igen. Men det försvann

som tur var väldigt snabbt.

 

Gick till en skog som det var ett tag sen jag besökte och Sigrid har inte varit med här på väldigt länge.

 

Ingen fjortis hemma i Sigrids huvud idag hon kom så fint varje gång matte ropade. Skönt, fjortisen kan 

fortsätta att hålla sej borta.

 

Trevligt ny smak på osten idag. Baconost är mycket gott, men matte snålar och ger oss bara lite varje gång.

Vi borde få fri tillgång till de där tuberna om det fanns nån rättvisa i hundlivet.

 

Sigrid hon vet att stubbar brukar ge ost så hon försökte med väldigt många. Lönade sej ibland. Kollade en massa

viktiga hundsaker i skogen.

 

Här har Sigrid tagit årets första bad. Matte missade att fånga det på bild. Ljudet av is som gick sönder och ett

plask hördes sen kom det en våt och väldigt lycklig Sigrid springade. Hon hade varit i den stora pölen som syns

bakom henne.

 

Jaha och matte pratar om att här kommer det nåt som heter Stenmurklor tidigt. Jag har aldrig sett såna men

matte letade noga. Det hade inte kommit allra minsta lilla valp.

 

Där de där Bombmurklorna ska finnas var det också tomt. Enligt matte lär det inte komma några i år här.

Får nog nöja mej med den jag såg i lördags.

 

Kanske är det den här varelsen som snott dom, den ser så väldigt belåten ut.

 

Matte funderade på vad vi egentligen gjorde för nånting. Något intressant hade vi hittat.

 

Alltså ingen av oss får mat hemma och godistilldelningen är fruktansvärt snål. Tur att vi kan livnära oss på

vad naturen ger. Alltså käka Hälgebajs vilket vi inte alls skulle enligt matte.

 

Ni ser ju hur eländigt det är. För att vi ska få minsta slick av den där utsökta osten så måste vi göra saker'som här balansera på en trädstam.

 

Jagade varandra en stund i skogen, alltid skoj att springa slalom mellan träden.

 

Men så här ska inte Sigrids täcke sitta. Hon hade försökt klä av sej. Ja, ja snart är det nog så varmt att hon

kan vara utan det.

 

Matte bad Sigrid hoppa upp på en stubbe för att fixa till det. Stubbe innebär ost så jag trängde mej upp jag

också. Här ska inget missas. Men nu blev det konstigt. Matte satte täcket rätt och skulle trä i bakbenen.

Bara det att så avancerade saker klarar hon inte. Hon tog ett stadigt tag i mitt bakben och försökte dra

igenom det. Tack, men jag behöver inte Sigrids täcke.

 

Så ordeningen är återställd och här vaknar Pitbull Sigrid.

 

Ser ni den vansinniga blicken och hur hon siktar mot min strupe? Fast som vanligt så hade vi egentligen

väldigt skoj.

 

Bäst att passa på att springa nu för vi vet att snart kommer vi att fångas i kopplen igen.

 

Jaha slut på allt skoj, fast vi hann med ett par timmar i skogen. Dessutom började det blåsa väldigt mycket

så det var lika bra att lämna skogen.

 

Alltså Sigrids katt Nisse han är våldsamt kär i mej. Först så tvättade han mina tassar noga och länge. Sen

la han sej och bara tittade beundrande på mej. Känns skumt detta med katt som tvättar mej, mina vill ju

att jag tvättar dom.

Gick hem och gjorde ingenting medan matte gjorde tråk.

Eftermiddagsrundan avslutades med att matte tog min bil och körde runt gathörnet till Rottis Helga.

 

Rottis Helga hon åker minsann ståndsmässigt hon. Förstår inte varför matte inte får låna hennes bil och köra

på dåliga skogsbilvägar.

 

Bilveterinären Rottis Helgas husse håller på och opererar min bil. Har pågår det transplantation av signalhorn, det gamla hade dött men nu sitter det ett annat där.

 

Så ska bromsarna opereras. Troligen behöver de inte bytas utan det räcker att göra nåt annat.

 

Övervaka operationerna på min bil tar på krafterna så jag somnade. Bilen är kvar i Helgas garage men med

tur så får hennes husse bilveterinären ordning på de där bromsarna så vi kan åka till Flen och få den godkänd.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards