wilmablogghund

Alla inlägg den 19 mars 2017

Av Wilma Border collie - 19 mars 2017 17:46

Tänker börja med ett par bilder från igår kväll. Jag ägnar en stund varje kväll åt att träna trix

med hjälp av klicker. Mycket trevlig sysselsättning, men mitt bästa belöningsgodis är slut, måste se

till att matte skjutsar mej till Grisöronaffären så jag får nytt.

 

Gick lika bra med osttuben. Kleptoman Leya klickertränar också, eller i alla fall brukar hon tigga av mitt godis.

Mjukosten passade henne ypperligt så varje gång jag skulle belönas höll hon sej framme.

 

Balder har också börjat intressera sej för klickern men det där med osten det fattade han inte. Alltså höll jag

mej framme när han inte hade vett att slicka på den.

Så blev det idag, trodde att jag skulle åka till nån bra skog idag också men matte påstod att nu har jag haft

så mycket i flera dagar att jag kunde ta det lite lugnt idag.

 

Började med att kolla hur det var vid sjön. Alldeles dött och övergivet och isen börjar bli trevligt mörk, alltså 

borde den dö snart.

 

Klantiga matte hade glömt att ta med min boll, men jag httade en bra pinne att roa mej med.

 

Matte kan faktiskt fynda1 Hon hittade minsann en boll på stranden, perfekt eftersom min var hemma.

 

Hade skoj med den ett tag. Men usel hållbarhet för den blev ganska snabbt fyrkantig istället för rund.

 

Spanade av bryggorna. Runt dom har isen dött så snart borde det gå att bada.

 

Detta är säkert säsongens allra sista Håris/Vätteskägg. Vackert fenomen men det behöver inte visa sej på

väldigt många månader nu.

 

Men jag skulle bara kolla vad det nu var..............tur ni inte hörde matte.

 

Vad gnäller du om? Isen höll och jag har inget som helst behov av att vara koppelfånge. Fick bara höra att

nu är isen livsfarlig och den är totalförbjuden att beträda. Hot om koppel så fort jag är i närheten av sjöar

innan isen dött.

 

Ingen Ossy synlig som vanligt. Alltså försöte jag råda bot på ensamheten genom att söka kontakt med Ekorre

men det gick lika illa som alltid.

 

Jag brukar faktiskt få nåt när jag står på det här bordet. Kan du vara vänlig och fixa till godis nu? Jo jag

fick, hon skulle bara våga försöka låta bli att ge mej belöning.

 

Gick vidare i skogen. Fanns inget av värde nånstans, alldeles övergivet var det också.

 

Senaste inkallningen lyder "Vill du ha ost?" Så klart jag vill så jag kommer alltid rekordsnabbt.

 

På väg hemåt men även en sån här tråkdag kan turen vara med mej. Äntligen godisservering, precis vad

jag behövde.

 

Människorna pratade en förskräcklig massa tråk så jag fördrev tiden med att rulla i det gamla torra gräset.

 

Passerade där Teddy och Freya bor. Sa hej till dom och gratulerade Freya som fyller 10 år i dag. Bjöd henne

på ost som present. Uppskattad present.

Gick hem och umgicks med katterna.

 

Eftermiddagsrunda och här mutas Rottis Helga med ost. Hennes husse är duktig bilveterinär och han ska

operera min bil i morgon. Bäst att muta Helga så hon lånar ut honom.

I morgon är det ÄNTLIGEN måndag igen och slut på ensamheten.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards