wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 15 mars 2017

Hittat våren

Av Wilma Border collie - 15 mars 2017 17:36

Tänk vraket är borta och matte är tillbaka. Den där konstiga medicinen från Långtbortistan gjorde underverk.

I dag finns inte ett spår kvar av feber, snorande, hosta huvudvärk osv. Väldigt skönt att slippa VAM så livet

kan återgå till det normala igen.

 

Hämtade upp Sigrid och nu ska vi nånstans. Först hade matte tänkt skjutsa oss men det blsåte så mycket att

det blev inställt. Ska inte ha träd i skallen. Nu är Heden isfri så det går äntligen att gå över den igen.

 

Jaha och där kom Inez och Rick. Jag bad dom att hålla sej borta från Sigrid som inte vill vara deras leksak.

 

Gick så där.De har svårt för hundspråk de där två.

 

Vi skulle vidare men det tog sin lilla tid.

 

Den vanliga synen Inez som vägrar gå till sin matte. De där två behöver gå kurs i vardagslydnad och inkallning

plus nån i aktivering. Vågat att låta Inez som löper vara lös tillsammans med hane.

 

Den här stenen har jag aldrig provat undrar om den ger ost? Jo det gjorde den, alltså en bra sten.

 

Hörru Sigrid jag har minsann sett vad du tänkte och du vet att det är förbjudet. Faktiskt så lyssnar hon på mej.

 

Spanade av om det hade hänt nåt av värde i Hasselskogen. Nä allt verkade vara precis som vanligt.

 

Men titta noga på Sigrid. Här börjar hennes fjortismin visa sej. Uppdragen läpp och en blick som visar total

nonchalans. Matte insåg att nu var det bäst att vara vaksam.

 

Inkallning och ännu mer inkallning. Jo Sigrid skötte den varenda gång och fick fortsätta vara på fria tassar.

 

I bland räckte det med att matte visade osttuben för att hon skulle komma. Vi gör vad som helst för s

Om man jämför en rådjursklutt med en myra ser det ut som en elefant lämnat en hög. Stackars myror som

ska städa bort den.

 

Och där försvann storviltjagande fjortisen. Bara att vänta då.

 

Dagens första vårtecken. Hasseln blommar. Detta fick matte syn på i väntan på att fjortisen skulle återkomma.

o hopn kom och fastnade omgående i koppel. Söter man sej inte får man inte vara lös.

 

Provade ute på ängen, men fjortisen var extremt vaken och aktiv i Sigrids skalle.

 

Slutade med att jag fick hämta henne.

 

Slut på friheten för idag. När man inte sköter sej då är det koppeltvång. 

 

Tänker ni komma den här veckan eller? Jag som fick vara på fria tassar hade väntat i evigheter på matte och

koppelfången.

 

Orsaken till att det tog sån tid. Matte hade fått syn på årets första blåsippa och var tvungen att ta en massa

bilder på den.

Nu är det nog vår på riktigt.

 

Kollade spännade dofter efter spårvägen, hade rört sej en hel del hundar sen sist.

 

Titta så trevligt. Iseländet dör och det finns vatten närmast land snart kan vi nog bada.

 

Matte blängde på den här bergväggen och muttrade om att hon fortfarande inte begriper hur hon vågade.

Det är högt väldigt högt.

 

För fyra år sedan i dag såg det ut så här. Sigge Svamphund stod högt där uppe och tänkte hoppa ner istället

för att vända tillbaka vägen han kommit. Slutade med att våldsamt höjdrädda matte klättra upp för bergssidan

medan hon motade upp Sigge. Var visst en riktig mardröm där och då.

 

Vi håller oss till sånt här, för om vi står här brukar det bli belöning. Jodå det blev ost.

 

Nu fastnade fjortisminen i närbild. Uppdragen överläpp och blicken att jag hör vad du säjer men se det skiter

jag fullständigt i. Alltså kunde Sigrid glömma mer frihet idag.

 

Fast jag är väldigt bra på att retas. Typ visa koppelfången hur himla skoj man kan ha med en pinne. Tror att

hon blev avundsjuk.

 

Nu är isen borta på bäcken och hade inte Sigrid varit fånge så hade hon nog badat. Men det hindrade matte.

 

Tänk vad det var trevligt att gå tillbaka över Heden. Massor med människovalpar  och de ville klappa mej

och Sigrid. Vi hade fullt upp med att umgås med massor av dom. Fler människovalpar till oss!


 
 
Eva H

Eva H

15 mars 2017 21:02

Underbar min på den lilla damen :D
O Inez kan tänkas bli mamma då ja... Är väl inte bara hennes kompis somkan tänkas göra försök antar jag.

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards