wilmablogghund

Alla inlägg den 8 mars 2017

Av Wilma Border collie - 8 mars 2017 17:47

Inte hade det blivit vår under natten inte, istället hade det kommit ännu mer totalt onödig snö.

Detta hindrar massor med trevliga sysselsättningar och planer.

 

Vi är på väg mot okända mål fär att aktivera oss med vad vi nu ska hitta på. Där borta är Inez som rastar sin

matte. Bestämde oss för att hälsa och se vad Sigrid ansåg om henne idag. Inga problem.

 

Så dök Rick upp. Sigrid tänkte vara artig och hälsa men ni ser ju hur det gick. Han hade helt andra intressen

för Inez har börjat lukta gott.

 

Hade sällskap med dom till sjön. Här har jag precis rullat runt ett styck unghane i snön för att han ska lära

sej en del viktiga hundregler

Sigrid leker faktiskt med Inez. Men jag har minsann stenkoll så det är lek och inte övergår i annat.

 

Som sagt jag tror jag ska bli polis eller livvakt åt Sigrid. Visst vi lekte men jag har stenkoll och ser till att det

är ordning i leden.

 

Kollade av en del intressanta dofter tillsammans. Men Rick och Inez vill bara tokbusa hela tiden och jag och

Sigrid hade annat för oss.

 

Tog med mej Sigrid och gick iväg för att göra annat. Bara en massa bus blir till slut stress och stress är inte bra.

Vi skulle gå och aktivera oss med annat.

 

Finn ett fel på bilden. Jag och Sigrid vet att det brukar komma belöning om vi hoppar upp på den här stenen.

Men det är en hund för mycket. Inez hade rymt från sin matte.

 

Långt, långt där borta bland träden befinner sej mattarna och Rick. Det tog sin lilla tid innan Inez gav upp och 

gick till dom.

 

Så nu kunde vi fortsätta för att leta efter nåt skoj. Typ se till att vi skulle få aktivera hjärnan ett tag.

 

Balanser på trädstammar är bra. Övar både balans och muskler. Här väntar Sigrid på att serveras färsk 

blodpudding som belöning. Trevligt detta med varierande belöningar.

 

Äsch då! Vi blev fångar för det var en massa människovalpar i skidbacken. Innebar att vi inte kunde ta den 

vägen och inte skulle vi gå och hälsa på dom heller.

 

På fria tassar igen. Bara vi som hade gått här sen snöeländet kom.

 

Nä inga spår efter Ossy heller. Hade gärna umgåtts med honom en stund, men det kommer väl fler tillfällen.

 

Är det verkligen slut redan? Vi har letat efter blodpudding på verandan och hittat en hel del. Men det borde ha

funnits mer om världen hade varit rättvis.

 

Sigrid är extremt noggrann när det gäller att spåra och leta efter saker- Inte minsta lilla smula missar hon,

Här är det koll så inte jag råkat missa nåt. Men eftersom vi båda har vältränade nosar missas ingenting.

 

Detta var en mycket intressant snöklump. Luktade länge och mycket. Matte med sin oanvändbara nos begrep

ingenting. Människor behöver verkligen träna upp sitt luktsinne, tänk vad de missar.

 

Där borta är det nånting och Sigrid började inta positionen för Storviltjägare. Men här ska ingenting jagas

enligt matte.

 

Detta kallas för avledning. En tall blommade med en massa blodpudding och självklart var vi tvungna att ta

hand om allt. Alltså glömde Sigrid alldeles bort att hon haft andra planer.

 

Äsch! Snön började bilda klumpar på mina tassar, var tvungen att rensa bort en massa. Irriterande med

snöbollar i pälsen.

 

Hur kul är detta då? Fångar för matte såg en hel flock med Rådjur som var ute och sprang. Storviltjägaren

vaknade och hade stenkoll men nån jakt blev det inte.

 

Hörru det är inte vårat fel att Rådjuren var ute och sprang vi borde bli befriade från fångenskapen nu. Nähä

nu var den usla ursäkten att vi närmade oss gatorna igen men vi fick lite blodpudding.

 

Är hemma hos Sigrid. Hennes matte var hemma så människorna ägnade sej åt tråkprat och typ skvaller om vad

vi hade gjort och inte gjort. Jag ansåg att detta var en perfekt ställning och matte fick nästan nackspärr av

att titta på mej.

På eftermiddagsrundan hittade jag en ny affär att besöka. Granne med Prylaffären ligger det ännu en Prylaffär

och där gick det väldigt bra att umgås. Hörde att de planerar att servera sugna hundar godis.

I morgon hoppas jag att det är vår



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards