wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 mars 2017

Mycket umgänge blev det

Av Wilma Border collie - 7 mars 2017 17:54

Bara att inse att det är lika bra att matte slutar planera saker. I går hette det att i dag så skulle

vi åka och kolla om det var barmark i en skog. En som det skulle vara bra att göra såna där skoj

viltspår i.

 

Skulle inte åkas nånstans idag inte. Snön kom på tvären och så här eländigt var det när jag skulle gå och hämta

Sigrid. Bara att glömma den trevliga skogen och nya viltspår ett tag.

 

Ja du Sigrid detta verkar bli en tråkrunda, snön vräker ner och det blåser pingviner, isbjörnar och 

djupfrysta huggormar.

 

Men hej Rocky så trevligt att träffas. Umgicks med honom en stund medan människorna pratade tråk.

 

Hann bara säja hej då till Rocky så var det dags för nästa hund. Den lilla tjejen till vänster har vi inte träffat

förut. Hennes matte har letat dagmatte till henne ett bra tag och matte har varit tillfrågad flera gånger men

det räcker så bra med Sigrid. Vi hundar behöver aktiveras på våra rundor med diverse uppgifter och då räcker

det bra med mej och Sigrid.

 

Hon var lite avvaktande mot oss men jag och Sigrid är bra på hundspråk så vi lät henne kolla in oss. Matte

pratade en massa med den som nu har blivit hennes dagmatte.

 

Gick till Tråkskogen nåt annat var inte att tänka på med rådande oväder. Vi hade massor med energi så nu

gällde det att få utlopp för den. Kan alltid börja med skoj jaktlekar.

 

Kollade av vad som hänt sen sist. Väldigt viktigt att inte missa en massa nyheter, fast det fanns inte så många.

 

Fortsatte med mer lek, gäller att fördriva tiden på allra bästa sätt såna här dagar.

 

Från ingenstans så dök Inez och Rick upp. Nu gäller det att hålla koll och leka polis. Sigrid brukar inte

uppskatta dom och började med att slänga sej på rygg. Ingen rör min Sigrid i min värld.

 

Men så vaknade Pitbull Sigrid och bestämde sej för att visa att hon minsann är störst i hela världen och

stentuff. Hon till och med lekte med Inez vilket inte hänt på flera månader.

 

Eftersom frid rådde, ingen rädd Sigrid och Inez och Rick ansåg inte att hon var deras privata leksak så kunde

vi leka alla tre en stund.

 

Skulle vidare en stund och fördriva lite mer tid.

 

Mycket trevlig sysselsättning denna dag. Rensa en tall som blommade med en massa ostkluttar.

 

Alltså jag klär inte som blondin, jag vill vara svart och vit. Men snön vräkte ner så jag blev blondin snabbare än

jag hann skaka av mej snöeländet. Skitväder

 

Den här gamla myrstacken är Sigrids favorit. Nåt finns det där som hon anser att hon ska ha. Varje gång

vi passerar ska hon dit och förska gräva efter nåt okänt.

 

Testade dragkmap om en pinne. Ni som tror att jag enkelt vinner bara för att jag är så mycket större tror fel.

Sigrid må vara liten men hon är stark och vältränad. Den här gången vann hon faktiskt.

 

Jo vi har inte fått nån ost på evighter och den här bänken brukar kunna ge sån. Jo vi fick eftersom vi snyggt

hoppade upp på den.

 

Hittade en ny pinne att roa mej med. Försökte se ut som Malmköpings farligaste Border collie men

misslyckades totalt. 

 

Tuggade pinne tillsammans med Sigrid en stund. Sen påstod den klena och frusna matte att nu var det dags

att gå hem igen, Vi hade lyckats vara ute ett par timmar så det fick räcka.

 

Kom en bil som stannade och visade sej innehålla Freja och Teddys matte. Tyvärr hade hon glömt dom hemma.

Men vi umgicks i alla fall.

 

Tror att Sigrid försökte tigga skjuts eller nåt sånt för hon slängde sej in i bilen och upp i knäet på Jill när hon

skulle åka vidare. Men skjutsen misslyckades hon med, hon fick allt använda benen hem till sej.

Gick hem och hade tråkigt. Eftermiddagsrundan var bara tråk inga öppna butiker och inte träffade jag några

jag känner heller.

Hoppas det blir bättre i morgon.

 
 
Eva H

Eva H

7 mars 2017 22:36

Men jösses så sött med liftar-Sigrid! :D

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

8 mars 2017 17:15

Det var ju knappt att ni hann med skogen för alla hundar ni träffade... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards