wilmablogghund

Alla inlägg den 26 februari 2017

Av Wilma Border collie - 26 februari 2017 17:53

Så nu har jag klarat av den sista Sigridfira dagen. Alltså ännu en tråkdag.

 

Hade kommit en massa mer snö i natt och snöhataren gick runt och muttrade om att all nederbörd är bra

nederbörd. Jag skulle gå nån runda men ganska okänt var.

 

Aha den här vägen såg framkomlig ut. Jag gick här för en dryg vecka sen och då var det minsann barmark.

 

Ja jag vill roa mej med bollen. Du kan vara så vänlig att kasta den åt mej omgående.

 

Jodå mycket skoj hade jag.

 

Provade att balansera den på nosen men det var överlurs. Gick inte alls bra. Fortsatte och kollade viktiga

hundsaker men det hade inte hänt nåt av värde.

 

Matte fick syn på nåt i skogen och jag trodde självklart att det var frågan om att jag skulle vara ovanpå den

lilla bergknallen och belönas med godis. Matte hade andra planer, men godis fick jag bara för att jag skulle

ta en enkel väg ner. Var ganska högt här,

 

Sånt här skulle det tas en massa bilder på. Alldeles enorma istappar. Hoppas att de skvallrar om att den trevliga

barmarken snart är tillbaka igen.

 

Skulle gå genom skogen på ett annat ställe. Matte höll på och bad mej stanna och komma. Ja det är väl inga

som helst bekymmer. Fick ost när jag utförde det.

 

De små björkarna har inte alls mått bra av den tunga snön. Men de kommer att resa sej igen bara det blir

bättre väder. Matte drog faktiskt upp en del toppar från snön.

 

Ut på nästa väg som var plogad. Inkallning och självklart kommer jag per omgående.

 

Nu skulle jag sätta mej bredvid matte varje gån jag kom. Är väl inga problem eftersom osttuben kom fram.

För den kan jag göra nästan vad som helst.

 

Fast gäller att se upp med var man sätter tassarna. Onödiga snön döljer en massa skridskobanor, men både

jag och matte stod upp hela tiden.

 

Lekte mer med bollen vid ett par tillfällen. Som sagt balansera den på nosen går inte bra så jag slängde

runt med den istället.

 

Mitt noga utvalda rådjursbajs borde finnas här. Jag kände för att gnugga in pälsen ordentligt men lyckades

inte hitta det. Får nog vänta tills det blir snöfritt.

 

Började vara dags för kopplet då vi närmade oss gator efter ett par timmar. Tips från matte se till att haken

inte släpar i snön. Blir då svårt att hitta den och kunna koppla då.

 

Jaha tråkiga gator igen. Borde vara skog och småvägar hela vägen hem till mej tycker jag.

 

Men titta! Det kom en bil och stannade. Anna som alltid var på Pryl 7an medan den affären levde. Mycket

trevligt att få umgås med henne en stund.

 

Det tar sej på det ställen som var plogade så hade snön försvunnit. Riktigt skönt med asfalt under tassarna.

 

Dagens höjdpunkt, jag träffade en av mina bästa människovänner som alltid har gott godis. Precis vad jag

behövde.

Gick hem och gjorde ingenting. Var ute på tråkig eftermiddagsrunda utan att träffa varken hundar eller

människor.

Men i morgon är det måndag och Sigriddag så det blir ordning i tillvaron igen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards