wilmablogghund

Alla inlägg den 24 februari 2017

Av Wilma Border collie - 24 februari 2017 17:40

Dagen kunde ha börjat mycket bättre. Jag hade en massa planer för vad jag och Sigrid skulle

hitta på idag. En massa lek, gå nån bra runda och hålla den muttrande och nervösa matte på

synnerligen behörigt avstånd.

 

Detta är som ni ser jag men alldeles ensammen och övergiven. Matte fick sms om att Sigrid var upptagen med

nåt annat i dag. Eländes, elände nu tvingas vi vara skilda åt i TRE dagar.

 

Träffade Inez en snabbis. Hon skulle bara rasta sej en snabbis och sen skulle hon åka och amputera sina tassar.

 

Fortsatte min trista ensamma vandring. Inga ekorrar hemma i Ekorrskogen eller i alla fall såg jag inga fast

jag tittade noga och länge.

 

Jaså dags för den där läskiga bron. Fast ok, den blir mindre läskig för varje gång jag passerar den.

 

Så belöning för väl utfört gående över gallerbron. Skulle nog ha tagit flera vändor och fått mer ost.

 

Kollade av spårvägen men det hade inte hänt nåt. Hade bara gått en människa där sen all snö kom. Inga

trevliga hundar eller nåt annat.

 

Struntade i Hasselskogen för det var djup snö där så Dunkvägen fick duga. Var inte så väldigt halt på den

heller.

 

Provade nåt nytt, ha tassarna på en gul sandlåda. Hade planer på att hoppa upp men matte sa att den var

alldeles för hal för såna övningar. Fick mer ost.

 

Efter att ha dragit runt planlöst ett tag så hamnade jag i koppel när jag kom till Vilda grisvägen. Den var

bitvis skridskobana och det kom bilar.

 

Till och med Tråkskogen verkade alldeles övergiven. Bestämde mej för att jag nog var enda hunden i hela

Malmköping.

 

Träffade i alla fall en hane som jag träffat nån gång tidiagre men min förvirrade och dementa matte har

självklart glömt namnet på honom.

 

Prylaffären var i alla fall öppen, mycket bra för jag kunde umgås och fick Frolic. Gick hem och hade tråkigt.

Matte vandrade runt och muttrade, lät som om jordens undergång var nära förestående.

Så skulle jag ut och åka och hörde hur matte pratade om att hoppas nån kan hämta oss och en massa annat.

  

Här har jag aldrig varit. Det är bilprovningen i Flen och nu skulle min bil få sin dom. Matte pratade om bilarnas

regnbågsbro, svårt att vara utan bil nu när det snart går att åka till alla bra skogar och en massa elände.

 

Hm det där ser konstigt ut.

 

Dom håller på med min bil och gör en massa saker. Matte käkade upp alla naglar, slet av sej håret och påstod

att ett papper skulle inte räcka till för alla tvåor. Med tur skulle vi kunna köra hem annars skulle vi ringa till

Rottis Helgas matte för skjuts.

Men................

 

Min bil är 19 år det har rullat 32 000 mil och fick BARA detta. Signalhornet funkar inte och bromsarna bak

tar ojämnt!!! Killen som besiktigade har nog sällan sett nån bli så glad som matte. Bilen får fortsätta att

leva och inte var det en massa fel heller.

 

Nästa stopp. Världens bästa Grisöronaffär nu ska jag shoppa.

 

Alltså det finns såna mängder med smaskiga saker där så det är svårt att välja.

 

Ännu  mera goda ben, jag skulle kunna handla nästan hela butiken.

 

Ja du ställer dumma frågor. Så klart jag vill ha smaskiga fyllda klövar, måste fira att min bil får fortsätta

att leva. Kollade en massa annat också, jag fyller om en dryg månad så det börjar vara dags att fundera på

vad jag vill ha i present.

 

Så där nu är jag klar med shoppingen. Fick godis av Magnus som äger Grisöronaffären och såg till att matte

betalade mina inköp. Jag har ju inget eget konto, hade jag det så hade jag köpt mycket, mycket mer.

Åkte hem igen.

I morgon hoppas jag att det blir en aktivare dag, typ längre runda och skoj sysselsättningar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards