wilmablogghund

Alla inlägg den 22 februari 2017

Av Wilma Border collie - 22 februari 2017 17:42

Dagen idag blev nästan en repris av tråket igår. Fortfarande föll det massor med snö. Matte

fortsatte att uppfinna nya ord ej tryckbara.

 

Har hämtat Sigrid och nu ska vi försöka hitta på nånting nånstans.

 

Sigrid ville gå till Tråkskogen men matte vägrade. Det blåste och all den där blöta snön var väldigt mordisk,

 

Var nog lika bra att skippa skogen för det ligger träd både här och där som inte klarat tyngden av all snö.

Dessutom kan tung snö göra ont om man får den på sej.

 

I Ekorrskogen lät det spännande, dunsade hela tiden. Funderade på om det trillade Ekorrar från träden. Men

det gjorde det inte bara massor med tung mordisk snö som föll. Vi tittade på det en stund.

 

Hoppsan! Sigrid hoppade över snövallen och höll på att drunkna i snön men hon redde ut det utan hjälp.

 

Var bäst att hålla sej i hjulspåren.

 

Hade tänkt försöka vara vid sjön men där var det en massa människovalpar och gjorde nåt så vi skulle gå

nån annanstans.

 

Min Sörmlandsledsetapp kändes som ett bra alternativ eller kanske inte. Fick snö upp till magen och matte

påstod att den kan vi ta sen när detta har töat bort.

 

I den här snöhögen så såg matte årets första vakna myra i förra veckan, Svårt att tro det nu och myrorna sover

nog igen.

 

Valde Dunkvägen för här är det ingen trafik och vi kunde vara på fria tassar, med rådande väglag har bilarna

låååång bromssträcka.

 

Och det bara snöade och snöade ännu mer. Jag höll på att bli blondin av all snö.

 

Vad har du för dej Sigrid? Var tvungen att kolla så inte Fjortisen tänkte vakna.

 

Nej Sigrid vi hundar går inte i ide så du kan sluta försöka gräva ner dej nu. Vet faktiskt inte riktigt vad det var 

hon letade efter. I alla fall inget hon hittade.

 

Men hundlivet är mycket roligare om man kan vara i skogen. Alltså bestämde vi oss för att prova på ett annat

ställe. Enligt matte skulle det inte fungera.

 

Äsch vad skulle jag ut i den där djupa snön och göra? Mer eller mindre halkade ner för slänten.

 

Sigrid hon kanade ner i mina spår. Bara att inse att det inte funkar att vara på oplogade ställen.

 

Här kan vi bara drömma om att gå nu. Antingen hade snön på granarna slagit oss eller så hade vi drunknat

i den på marken.

 

Vi lyckades i alla fall leka en stund på vägen. Hade väldigt skoj.

 

Du ropade så klart vi kommer för vi förväntar oss att få sån där god ost med viltsmak. Vi fick ost.

  Hoppet är det sista som lämnar hunden men snö upp till magen då blir det jobbigt. 

 

Stilstudie av Sigrid. Så här tar sej haren/kängurun fram i snön via höga hopp. Hon måste få extremt bra

muskler av detta. Men ack så jobbigt.

 

Jo det hade varit trevligt att kunna gå spårvägen, men där var så mycket snö att det var bara att glömma.

Jag hade kanske klarat det men det hade blivit alldeles för jobbigt för Sigrid.

 

På väg hemåt så träffade vi Rocky. Trevligt för det var ganska länge sen sist. För övrigt den enda hund vi såg

idag. Alla andra höll sej nog inne.

 

Hjälpte Sigrid att kolla diverse kissfläckar. Jag vet hur viktigt det är att ha koll på var snygga hanar rör sej när 

det drar ihop sej till lukta gott period.

Gick hem med Sigrid och fortsatte hem och hade tråkigt.

 

Eftermiddagsrunda och nu töar det snabbt i alla fall på en del ställen på andra var det skridskobana.

 

När hunden själv får välja. Jag har minsann siktat en öppen dörr och nu ska jag...........

 

In i Rosa elefantaffären och berättade för Susanne att jag är världens ensammaste hund som behövde både 

sällskap och godis. Fick båda delarna.

Passade Tempo medan matte hämtade ett paket.

 

Hm, nån har stulit Malmköpings trottoarer, fast det fanns en på andra sidan gatan.

 

Innehållet i paketet och detta ska jag och Sigrid använda.

 

Luktade mycket spännade och jag hade planer på att packa upp och undersöka mer. Fick inte för matte som

tog det och stoppade i frysen. Nåt mer märkligt ska skaffas och så ska det bli barmark sen väntar en ny

utamning för mej och Sigrid. Hoppas det är barmark i morgon och att matte trollar fran det där andra som

behövs.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards