wilmablogghund

Alla inlägg den 11 februari 2017

Av Wilma Border collie - 11 februari 2017 17:48

Visste att en ensam lördag väntade, alltså lördagar är inte trevliga Sigriddagar. Nånstans skulle jag

på min långrunda och matte saknade helt inspiration.

 

Började med att dra runt på Malmköpings ödsliga gator fast matte hade helt plötsligt kommit på var jag

skulle gå idag.

 

Jaha där bakom granhäcken bor mina kompisar Maggan och Göte och de brukar vilja träffa mej och bjuda på

nåt gott. Nä sa matte du ska inte alls hälsa på.

 

Skulle in i skogen via den här vägen. Var länge sen jag gick här och det märktes. Första jag fick syn på var

en massa orange kabel. Brukar inte vara sån här.

 

Ännu underligare, en skopa mitt i vägen. Ska inte vara sån heller här, aldrig kan jag vända svansen mot mina

skogar utan att det händer saker.

 

Hm, en massa sten hade hamnat vid sidan av vägen på ett annat ställe. Dessutom hade de skrapat hela vägen,

Det sa matte en del fula ord om eftersom det visst kan växa nåt som heter Toppmurklor på den när det blir

vår. Är tydligen en svamp som jag ska lära mej.

 

Lite variation för nu hittade jag en massa grön kabel. Allt det där kan ha att göra med att det finns en

mobilmast i närheten. Kanske nåt jobb med den.

Gick in i skogen för att kolla att allt var i sin ordning vilket det var.

 

Ja jag kommer. Matte har kallat och då har jag bråttom, flyger faktiskt fram. Blev uppmanad att leta.

 

Kanin hade lyckats tappa sitt skinn i skogen så det letade jag upp och snuttade på det som belöning. Alla

hundar borde prova att snutta kaninskinn det är jättemysigt,

 

Har varit kallt på nätterna så vattnet i bäcken från den lilla. lilla sjön var oåtkomligt och sjön/pölen lika

frusen den.

 

Trösten var nära, En hög med sånt där alldeles perfekt rådjursbajs så jag rullade mej mycket i det. Välgörande

för pälsen.

 

Fortsatte att inspektera skogen, hade inte hänt nåt av värde nånstans. Jo, Kanin hade tappat en skinnbit

igen så jag hade en del jobb med att leta upp biten och sen snutta.

 

Just ja här brukar matte titta efter de där Bombmurklorna. Jag vet fortfarande inte vad en Bombmurkla är

för nåt men lika bra att kolla om jag skulle hitta nåt okänt. Fanns inga kanske att de kommer senare i vår.

 

Testade en ny sten, mycket sittvänlig och jag fick belöning. Har kommit på att det är bra att ha många olika

stenar.

Sen hände det, jag gick en liten bit till. Matte sa åt mej att stanna för jag markerade att vi inte var ensamma

i skogen.

 

Titta vad jag hittade!!! Sigrid var ute och rastade sin matte. Ibland blir hundlivet alldeles underbart.

 

Du och jag Sigrid vi är världens bästa kompisar och tänk att vi skulle träffas här.

 

Som sagt vi älskar varandra. Sigrid skulle visa sin matte en del av min Sörmlandsledsetapp. Sigridmatte hade

aldrig gått här men Sigrid har varit här ganska många gånger med mej, Eftersom hon är min assistent så

är det bra att hon visar sin matte vad hon gör ibland på dagarna.  Sigrid skulle visst visa sin matte hur

duktig hon är på att spåra kanins borttappade skinn också.

Vi skulle tyvärr åt olika håll och våra mattar funderade på hur det skulle gå.

 

Visst var det trist att fortsätta utan Sigrid men jag följde med matte och Sigrid följde snällt med sin. Vi kan 

det där med att hålla oss där vi ska vara och inte rymma.

 

Fortfarade är det en massa vinter på en del ställen i skogen. Men det blir mindre och mindre. Skulle behöva

kolla min andra Sörmlandsledsetapp bakom Sagostigen men där är det alltid vinter väldigt länge så det får

vänta ett par veckor eller så.

 

Testade ytterligare en sten. Hade en tanke att med tur så skulle belöningen bestå av att Sigrid dök upp igen.

Det hände ju vid den förra, men inte vid denna fick bara en godisbit.

 

Passerade den där loppisen på väg hem. Den var lika öde som förra veckan men matte skötte uppdraget.

Dagens inköp en korv till mej som jag serverades efter att ha hoppat upp på bordet. Mycket god korv.

Jag har en gillasida på Facebook där jag ibalnd berättar en del om mitt hundliv.

 

Den här fina bilden fick jag idag av en av mina gillare Ulla i Skåne. Precis så här är vi Border collies, egentligen

är nog nästan alla hundar så här. Bara vi blir väl behandlade av våra människor.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards