wilmablogghund

Alla inlägg den 10 februari 2017

Av Wilma Border collie - 10 februari 2017 17:41

Fredag och jag har dåliga erfarenheter av såna, De två senaste har Sigrid haft den dåliga smaken

att vara bortrest.

 

Hade väldigt bråttom när hon skulle hämtas. Tänk om hon inte skulle vara hemma eller matte glömma att

gå dit. Men allt var som det skulle, Sigrid var hemma och väntade på mej.

 

På väg mot vart vi nu skulle så träffade vi Inez och Rick. Sigrid gillar ju inte Inez men hälsade i alla fall.

Vi gick vidare för matte hade en plan.

 

Jaha, vi har gått en bra bit och där kom Inez från ingenstans. Hon hade inte en tanke på att gå dit hon skulle

vara utan hängde envist efter oss. Hennes matte såg vi inte heller. Himla tur att det inte var nån trafik där.

 

Långt där borta är Inezmatte och Inez har äntligen gett upp. Var ytterst nära att matte fångade henne i ett

av våra koppel eftersom Sigrid inte uppskattade sällskapet. Inez behöver både rejäl inkallningsträning och

en spårlina innan det hänt nån katastrof.

 

Jaha du Sigrid ska vi ta och röja en stund? Matte har visst planer sen.

 

Vi lekte mycket en stund. Är så skoj att kunna springa riktigt fort.

 

Jaha och här ska vi sitta ensamma och övergivna. Får väl hoppas att matte kommer ihåg att hämta oss. Hon

försvann utom synhåll.

 

Som sagt det är tur att ingen ser matte ibland. Oss lämnade hon bundna och övergivna medan hon gick och

rastade kaninskinn.

Så blev Sigrid hämtad. Premiär för henne att spåra kaninskinn och så fantastiskt duktig.


  Syns på filmen att hon fattade direkt vad hon skulle göra och hade nosen i backen hela tiden.

 

Min tur att spåra skinn.

 

Såg att Sigrid var fånge vid ett annat träd men jag hade inte tid att bry mej om det.

 

Spåra är skoj. Nosen i backen hela tiden där matte hade ägnat sej åt skinnrastning.

 

Titta vad jag hittade! Skinn och korvbitar. Fast de där korvbitarna hade inte behövts, både jag och Sigrid

tyckte att skinnet var allra bästa belöningen.

 

Detta kallar jag för belöning få ligga och snutta på skinnet jag spårat upp.

 

Slut på det roliga med skinn för stunden. Kom på att sist vi gick här så fanns det kalkonbitar bland stockarna.

Letade, hittade inga.

 

Sigrid gav sej inte utan klättrade runt överallt i jakten på nån liten smula. Men det var alldeles tomt och

övergivet idag.

 

Hittade spår efter Ossy men honom såg vi aldrig till. Fast vi lämnade hälsningar så han vet att vi har

passerat.

 

Detta kallas för extremt korkad fråga. Matte visade en skinnbit och frågade om vi ville leta. Så klart vi ville

ägna oss åt våran nya hobby. Vi blev avledda med lite godissök och sen var det dags.

 


Jag hittade en bit på verandan till ett av husen.

 

Sigrid hittade sin bakom huset. Alltså detta att jobba med nosen är superskoj.

Gick vidare lekte en del och grejade med lite annat. Fick spåra igen, matte rastade skinnet ytterligare en

gång medan vi var fångar.

 

Någonstans här ska det finnas ett kaninskinn. Sigrid är mycket koncenterad och letar.

 

Så klart hon hittade det. Jag hittade mitt jag också, Mer kaninskinn och spår till alla hundar.

 

När vi inte letade skinn så gjorde vi en insats som svamphundar.

 

Hittade dom här några få Ostronmusslingar som tyvärr hade dött torkdöden. Men vi fick massor med beröm

och varsin korvbit för väl utfört arbete.

 

Vi fick spåra igen på ett ställe. Snutta skinn det är en superbelöning det. Anser att det var extremt bra post

som kom igår för detta var hur skoj som helst. Tänk alla hundar som inte får göra sånt här de missar mycket

roligt.

 

Träffade en trevlig Labradorkille i skogen. Har bara sett honom på håll förut.

 

Vi kan inte frångå våra rutiner så självklart provade vi alla bänkar som kom i vår väg. Enda fördelen med

Tråkskogen att det är gott om bänkar där.

 

Snälla Ekorre............nähä inte idag heller. Går det möjligen att skicka dom på kurs? Alltså en i att komma

och hälsa på hund som bara vill umgås.

 

På väg hemåt så träffade vi Bella hon är en väldigt rar hund och det var länge sen vi såg henne.

Gick hem med Sigrid. Matte pratade en massa tråk med Sigridmatte och jag och Sigrid vi somnade på

Sigrids golv. När man har jobbat med nosen då blir man så där väldigt, väldigt skönt trött.

Bara det att jag vaknade av ett par hemska ord. Vi ses på måndag och trevlig helg. Dumheter nu väntar två

tråkdagar för mej.

Förresten var det inte bara de trevliga skinnen som kom med posten igår. Ni vet hur matte ägnade sej åt

att tappa extra klor för ett par dagar sen. Samma dag såg hon en annons i en loppisgrupp. 

  

I går kom de här med posten, mattes fynd från den gruppen och siså där tusen kronor billigare än i butik.

 

Så här ser de ut under.

 

Fäll ut och vips har kängorna broddar, samma sak under hälen. Nu är det slut på trasiga och borttappade

extraklor. Har testats idag och utföll de största belåtenhet.

Bra då står hon på benen och jag och Sigrid slipper leta efter borttappade extraklor.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards