wilmablogghund

Alla inlägg den 5 februari 2017

Av Wilma Border collie - 5 februari 2017 17:58

Tänk så bra det blev idag. Söndag och då borde det vara en vanlig ensammen tråkdag. Fast matte sa

igår att det skulle hända nåt skoj idag.

Så råkade hon säja vad som skulle hända några minuter innan jag skulle ut. Fick bråttom, väldigt bråttom

och vänta på att hon skulle få på sej onödiga kläder och ta med nån soppåse var onödigt.

 

Kan du ta och snabba på, jag har bråttom. Litade inte på att den förvirrade dementa i andra änden av kopplet skulle komma ihåg att gå till Sigrid.

 

Och där gav matte upp och släppte mej. Jag ser minsann Sigrid och hennes matte långt där framme. Vi blev

lika lyckliga båda två eftersom vi inte träffats på två låååånga dagar.

Men lite konstigt blev det för idag skulle Sigridmatte följa med oss, människorna hade visst nån plan.

Passerade över Heden och klantmatte glömde att ta bild på superduktiga Sigrid som klockrent gick till stubben

och visade de numer stendöda Ostronmusslingarna. Självklart blev det massor med beröm och godis. Hon

kommer att bli en duktig svamphund om hon får hållas.

 

Kanten av Ekorrskogen, snälla rara Ekorre kan du inte komma ner från trädet och umgås?

 

Mitt i bilden finns det en mörk prick på en gren, det är den fullkomligt asociala Ekorre som inte alls ville

umgås med varken mej eller Sigrid. Typ!!!!!

 

Ägnade oss åt en del trevligt bus på gräsmattan nära sjön. I dag var sjön alldeles övergiven, inga som tog

upp is eller curlade strykjärn.

 

Lektion med Sigridmatte, om vi befinner oss på bord eller bänkar så har vi rätt till godis. Sigridmatte var

lättlärd för vi fick godis.

 

Sen var det lika bra att visa människorna vägen, de kunde få för sej att ta nån tråkväg. Men nu följde de

snällt med oss.

 

Tränade mycket på inkallning när Sigrid försökte leka Storviltjägare. Finns massor med spår efter Rådjur där.

Men idag var hon på humöret att visa sin allra bästa sida och snällt komma.

 

Sigrid visade nästa viktiga sak. Om man hoppar upp här så brukar det bli godis. Blev godis, matte hade

små bitar av nån kalkon med idag och den var så god, så god,

 

Vi kopplade av också genom att kolla vilka hundar som hade rört sej här sen vi var här senast. Hade hänt en 

del men idag var det inte nån ute.

Vidare in i Hasselskogen och kollade den.

 


Jaha ny variant, istället för att bli bundna i nåt träd så skulle vi passa Sigridmatte. Min matte försvann.

 

Fortfarande en massa snö på ängen och här har matte gjort nåt.

 

Trevligt vi fick gå korvspår. Fanns mycket små korvbitar att leta reda på. Självklart så hittade vi alla och

Sigridmatte fick se hur det går till när vi går såna.

 

Sigrid visade hur duktig hon är på skogsagility och hoppade mycket över de gamla björkarna.

 

Jag visade att det går alldeles utmärkt att balansera på dom också. Finns mycket skoj man kan sysselsätta

sej med i skogen.

 

Visade Sigridmatte var Räv bor. Det finns massor med ingångar till det där grytet men Räv var lika oartig som

vanligt och vägrade komma och hälsa.

 

Det finns hopp, vi hittade faktiskt lite vatten ute på Dunkvägen, behövdes eftersom vi var väldigt tröstiga.

Dags att isen försvinner ocj förvandlas till vatten nu.

 

Där det nästan alltid finns godis så fanns det små kalkonbitar i dag. Finns inte minsta smula kvar, vi är

bäst på att leta upp allt.

 

Va inte gå min Sörmlandsledsetapp idag heller? Vore på tiden att visa den för Sigridmatte, men det skulle vi

inte alls. Hörde bara att människorna pratade om att när det blir vår på riktigt då ska jag och Sigrid och

våra mattar gå hela etappen. Kan vara riktig vår i morgon.

 

Avslutade med en del röj vid campingen innan vi hamnade som fångar i kopplen. Dags att gå till våra 

tråkhemma igen. Men nu har Sigridmatte fått se en del av allt vi brukar pyssla med och fått en del tips av

matte.

Sa hej då till Sigrid och gick hem, men i morgon är det en alldeles vanlig Sigriddag igen.

För ett par dagar sen så satt matte och letade bilder på min släkt. Ja mina föräldrar har ni sett förut.

 

Det här är min snygga farfar född i USA och sen importerad till England  Avatar One Night Stand Bayshore 

heter han.

 

Min vackra farmor Válvolgy Szep Aqua. Hon är så snygg att hon blev bästa veteran på nån världsutställning.

 

Morfar Eyes of the World Galaxy går inte av för hackor han heller.

 

Mormor Darkly Beauty Silver Breeze också en snygging.

Jag är alldeles väldigt internationell, mina släktingar kommer från massor med olika länder. Själv föddes jag

ju i Tjeckien blev importerad till Gnesta innan jag hamnade i Malmköping. Släkten har vunnit hur mycket som 

helst på utställningar. Fast jag som är snyggast av alla tänker inte ställa ut mej. Tänker ägna mej åt en

massa skoj i alla skogar istället.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards