wilmablogghund

Alla inlägg den 3 februari 2017

Av Wilma Border collie - 3 februari 2017 17:33

Dagenkunde ha börjat mycket, mycket bättre. Klarade av mina vanliga morgonrutiner, hörde att matte

pratade i telefonen men brydde mej inte om att lyssna.

Så skulle jag ut igen och hade en del planer för vad jag och Sigrid skulle fördriva tiden med.

 

Vad pratar du om, inte hämta Sigrid? Försök inte lura mej, jag VET att det är Sigriddag.

 

Är du verkligen alldeles säker? Jag gillar inte alls det här påhittet. Men matte var alldeles säker och påstod att

Sigrid är bortrest idag. Korkat, mycket korkat det är andra fredagen på raken som hon är borta, Undrar om

det går att förbjuda fredagar?

 

Tröstade mej med bollen en stund. Jodå jag hade skoj med den men det är inte samma sak som Sigrid precis.

 

Hm, det händer märkliga saker på isen. Jag glömde till och med bort bollen var tvungen att sätta mej och

titta mycket noga.

 

Helt plötsligt så växer det ett gäng med granar på isen. Jul har det varit och det går väl inte att plantera

skog på min sjö heller.

 

Ännu märkligare, de målar en massa ringar på isen. Så konstiga saker har jag aldrig sett förut. Men enligt

matte händer detta varje år ungefär vid denna tid.

 

Gick vidare och såg inte fler konstiga saker. Hade lite balansträning på en gammal trädstam. Gick utmärkt

och blev belönad med godis.

 

Matte höll på och tittade på nåt på den här gamla stammen. Alltså var jag tvungen att undersöka och nosa.

 

Svampar. Några som heter Stinkmussling. Fick massor med beröm eftersom jag nosade på dom men det är

inga som jag behöver lära mej. Jag lär mej minsann allt som ger mej beröm.

 

Nähä ingen Ossy vid hans ena hemma inte. Jag fick fortsätta alldeles ensammen och övergiven.

 

Fast nu har jag hamnat bland Ossyshussens alla maskiner, försedd med koppel eftersom det var skridskobana

och matte ville ha koll på mej. Märkliga maskiner för det gick att leta godisbitar där.

 

Ibland fick jag verkligen anstränga mej för att hitta dom. Blev mycket jobb för både nos och hjärna att hitta

allt. Kollade några fler maskiner men de var tomma, men det lönar sej tydligen att leta där.

  

Titta vad jag hittade!!!! Ossy nu ska vi ha skoj.

 

Kom igen då nu ska det lekas mycket.

 

Men var kom detta enbenta missfóster från? Påminner om mej men jag har faktiskt fyra ben.

 

Ja ja ja jag vet att du tycker att jag är världens snyggaste tik och alltid faller för mej. Men kan du resa på

dej så vi kan fortsätta ha skoj? 

 

Vi behöver energi och vi vet att det finns godis i din ficka. Kan vi få nåt?

 

Allt ska man jobba för. Vi fick leta efter smulorna fast självklart hittade vi allt.

 

Så här skoj har vi och det var väldigt nära att vi hade lyckats välta matte. Fast hon hann undan när vi kom

rusande.

 

Det är då ingen uthållighet på hanar. En massa skoj och Ossy är alldeles utslagen. Fast han kvicknade till

och vi fortsatte en stund till.

 

Jag skulle fortsätta och Ossy bestämde sej för att hänga på. Eller vi gick till hans andra hemma och blev

bjudna på godis. Sen stannade Ossy där och jag gick vidare.

 

Ensammen igen så jag roade mej med bollen en stund vid skidbacken i brist på bättre sysselsättningar.

 

På väg hemåt men nu ser jag nåt trevligt mer umgänge.

 

Hej Freja det var länge sen sist.

 

Teddy var självklart också med. Han kollade om jag fortfarande luktade gott men det är över sen länge nu.

Vill ha min bak ifred så jag pratade med deras matte istället.

Hade sällskap med dom en stund innan det var dags att gå hem till mina katter. De måste ha sin dagliga

skötsel med örontvätt och annat viktigt.

I morgon då ska jag gå och titta på nåt som jag aldrig nånsin har sett förut. Har hört ett rykte om att det

ska finnas korv också.
 


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards