wilmablogghund

Alla inlägg under januari 2017

Av Wilma Border collie - 7 januari 2017 17:45

Griskylan har haft den goda smaken att försvinna nån annanstans så nu går det att vistas ute igen.

Var pulsigt på morgonrundan för det hade trillat ner ännu mer snö.

 

Lika dött på Heden idag. Inga trevliga hundar och inga människor heller. Undrar om alla jag känner har gått

i ide kanske?

 

Det räcker med snö nu! Stackars Sigrid hon skulle drunka i detta. Hör matte säja en massa märkliga ord om

alla skogar vi inte kan besöka nu. Typ finns ingenstans att ställa bilen och för mycket snö i skogen.

 

Titta vilka enorma snövallar vi har. Fast de här är fusk det är snökanonerna som gjort en massa konstgjord

i skidbacken.

 

Titta det finns vatten. Tyvärr satt jag fast i kopplet eftersom det körde runt en snöskoter, tror jag kunde ha

haft roligt här annars.

 

Där framme bakom kröken om jag har tur................

 

Hallå Ossy!!!!! Nä ingen Ossy här inte och jag som ville ha sällskap. Gick vidare och tänkte att med tur kanske 

jag skulle träffa honom längre fram.

Jag spanade efter honom och matte studerade fönster vid stugorna.

     

Märklig mänsklig hobby hålla på och ta en massa bilder på frost. Finns faktiskt viktigare saker.

Inte var det nån Ossy ute heller så ensam och övergiven gick jag vidare.

 

Jag VET att du har blodpudding i fickan och jag vill ha sån nu!

 

Tänk vad jag måste kämpa för att få nåt. Det doftar blodpudding från tallen men för att komma dit måste 

jag klättra i snödrivorna.

 

Jodå jag lyckades och kunde tömma tallen på allt smaskigt som satt där. Var värt besväret att ut och klättra.

 

Nu kan jag glömma att träna mer på mitt svamphundsjobb. Här ska det finnas en massa Vinterskivling men

den är ordentligt begravd nu.

 

Tänkte kolla på ett annat ställe eftersom jag alltid får nåt extra gott när jag nosar på dom. Var bara att 

glömma går inte att hitta nåt under snön.

 

Det är ett slit att få godis. Här fick jag leta efter blodpuddingen i snön. Hittade självklart alla bitar.

 

Jaha du Ekorre du är väl lika asocial som vanligt. Det var den inte en tanke på att umgås med sällskapssjuk

hund inte.

 

Nu börjar träden att protestera mot all snö. Snön blir tung och då orkar de inte stå upp. Enligt matte så

var det dags att gå hem.

 

Titta!!!!!!! Här kommer Sigrid!!!!!! Vet inte vem av oss som blev gladast av att ses igen.

 

Människorna var smarta och gick iväg en bit så vi kunde vara lösa. Vi har faktiskt inte umgåtts sen i torsdags

alltså många evigheter sen.

 

Bara så ni vet så älskar vi varandra. Lekte lite men det var inte alldeles enkelt i all snö. Hade sällskap på

vägen hemåt.

  Matte skulle in en snabbis på Tempo så jag passade Sigrid och hennes matte. Hade självklart stenkoll på

entrén och låg ner tills matte kom ut. Hon skulle kunna gå vilse där inne eller så kanske Sigridmatte fått

för sej att hundnappa mej.

Tänkte gå med Sigrid och lämna henne som vanligt. Men det behövde jag inte eftersom hon hade sin matte

med sej.

 

Hm Pryl 7an har väl fortfarande upphört, men jag är optimist så jag knackade på.

 

Det lönade sej att knacka på! Elisabet var där och packade saker så jag fick godis. Så här ska det vara varje 

gång jag passerar.

Trist eftermiddagsrunda fast det kom ett stackars Rådjur springande alldeles nära torget. Stackars Rådjur

ska inte vara bland en massa hus och gator hoppas det hittade tillbaka till skogen snabbt igen.



Av Wilma Border collie - 6 januari 2017 17:38

Alltså om det inte hade varit för griskylan skulle jag ha gjort en massa trevligt idag.

 

Strax före 7 i morse visade termometern detta. Det är för kallt.

 

Detta är minst lika onödigt som griskylan. Ute för morgontoalett och matte klädde ut mej!! Jag behövde inte

alls låna Sigges gamla täcke. Fast jag erkänner att min morgonrunda gick fort, gjorde vad jag skulle och sen

ville jag hem.

Så var förmiddagens plan att jag skulle ha haft Sigrid med mej. Nähä, inte det inte. Hörde ett otrevligt

telefonsamtal om att det var alldeles för kallt. För övrigt fick jag vänta i flera dagar på att gå ut nästa gång.

 

Ute och har sluppit onödiga täcket. Tänkte ta en ordentlig runda och kollade om det fanns spår efter kompisar.

 

Detta är Heden här brukar det vara fullt med människor, hundar och en massa trafik på gatorna. Totalt dött

fanns inte nån ute nånstans.

 

Gick till Tråkskogen, precis lika dött och övergivet där bara jag och matte.

 

Det var så kallt att röken från värmeverket låg ner.

 

Jo jag tänkte att jag skulle ta en runda i skogen. Ska du inte alls sa skitmatte, det är alldeles för kallt för

att vara ute länge. Skulle hemåt istället.

 

Frosten gör helt fantastiska mönster på glas när det är så här kallt.

 

Hallå Prylaffären är det öppet nu? Jag hade hört ett rykte om att det skulle vara det och jag var sugen på

Frolic.

 

Dagens höjdpunkt, det var öppet och jag fick mina välbehövliga Frolic.

På väg hem så pratade matte i telefonen igen. Egentligen skulle jag ha gjort nåt skoj efter lunch men det blev

också inställt på grund av griskylan. Nu ska det hända på måndag istället, men då får Sigrid hänga med och

ha roligt.

Tillbaka hemma upplyste matte om att det fortfarande var 21 otrevliga minusar.

 

Fördrev lite tid med att leta godis i min julklapp. Lite hjärngympa denna kalla tråkdag.

 

Samtidigt bakom ryggen på matte så var Kleptoman Leya i full färd med att försöka stjäla MITT godis. Hon

tror att det är hennes.

 

Fast katterna fick godis på sin aktivitetsbräda så kunde jag pyssla med min utan inblandning från en viss

kleptoman.

 

Ute på en av mina eftermiddagsrundor (har gått på två kortare pga kylan). Trodde, tänkte, hoppades men

Pryl 7an hade fortfarande upphört.

 

Fortfarande var det bara jag ute i hela Malmköping.

 

Fördrev tid med att kolla var alla hanar har kissat och lämnade hälsningar. De behöver informeras om att

jag när som helst börjar lukta alldels extra gott.

Hjälpte matte att kolla att min bil startar och det gjorde den. Ska väl ut och åka med den nån dag fast

inte idag.

Fortfarande är det 10 minus men jag hoppas på en bättre och aktivare dag i morgon.

Av Wilma Border collie - 5 januari 2017 17:42

Som om det inte räckte med all snö så blev det griskallt också.

Gick och hämtade upp Sigrid för en stund skulle vi kunna vara ute i alla fall.

 

Ja du Sigrid undrar var vi ska gå idag. Det gäller att hålla sej i rörelse så vi skulle hitta nånstans där vi kunde 

vara på fria tassar och röra oss i egen takt.

 

Hade tur för stigen genom den lilla skogsdungen var upptrampad så här kunde vi gå.

 

Vadå stigen? Fanns faktiskt annat att kolla på i djupa snön. Men det börjar vara svårt med dofter nu, för

mycket snö och kyla.

 

Vad jag gör? Skulle bara kolla om det möjligen fanns vatten i diket men det gjorde det inte.

 

Träffade Chili i skogen. Henne har jag träffat förut en trevlig kompis. Fast Sigrid var lite avvaktande mot

henne först. Gick bra sen.

 

Ute på plogad väg. Har stora fördelar med sån eftersom det är mycket lättare att röra sej här. Vi passade

på att leka en hel del.

 

Bestämde oss för att kolla om det skulle gå bra att gå den här vägen. Funkade bara en liten bit sen blev det

djup snö. Klenmatte bestämde att vi skulle vända för hon påstod att det skulle bli för jobbigt för Sigrid.

Hade varit bättre att hon frågat oss.

 

På en del grenar hade det bildats väldigt fina små isfigurer. Vadå inte vara stilla men ta bilder på såna här

det gick bra. Fast vi busade medan hon höll på.

 

Dagens bildgåta. Var är Sigrid? Titta riktigt noga så syns det en liten rosa prick mitt i bilden. Hennes rosa

täcke är bra för då syns hon.

 

Blev samma väg tillbaka så vi kunde vara på fria tassar. Som vanligt fick vi inte alls titta om det fanns nåt

ätbart vid sopcontainern.

 

Det är möjligen inte så att du har nyckel hit? Vi tror att det kan finnas spännande hundsaker på andra sidan

griden. Usel service matte hade ingen nyckel och enligt henne så hade vi inte där att göra i alla fall.

 

Sigrid måtte älska att ta sej fram i djup snö. Flera vändor ut i den för att snabbt komma när matte ropade.

Syns på öronen vilken fart hon har.

 

Är du klar med dina snörace så vi kan gå vidare? Matte påstod att det var kallt så det var i alla fall dags att

vända hemåt.

 

Dagens höjdpunkt, det fanns godis att leta efter. Såna här iskalla tråkdagar  får man vara glad för det lilla.

 

%&¤#(&" Sigrid hon är ute på nåt alldeles förbjudet eget äventyr där.

 

Hon kom tillbaka igen, alldeles full med snö överallt.

 

Typiskt Sigrid när hon gjort nåt otillåtet. Då slänger hon sej så här på rygg.

 

Nu var det verkligen dags att gå hem för Sigrid frös ordentligt. Det är ju så här att små hundar, valpar och

sjuka eller gamla hundar är mycket känsligare för kyla. Sånt som man måste tänka på när det blir så här

griskallt.

Gick hem till mej och det var skönt att komma in i värmen. Fast matte släppte bara in mej så försvann hon.

Nåt med bilen igen.

 

Här har min bil stått. Nu var matte ute och fick bort den ur snövallarna och flyttade till ett plogat ställe.

Om det kommer mer vitt elände och de plogar igen så kan de ta de här vallarna också,

 

Dumheter varför är inte Prylaffären öppen? I går fick jag faktiskt Frolic här och det hade jag inte tackat nej

till idag heller.

Försökte knacka på vid Pryl 7an men den hade fortfarande upphört.

 

I Rosa elefantaffären är det ordning. Susanne visste att jag behövde godis och umgänge så jag fick båda.

Alldeles perfekt.

Tillbaka hemma så höll matte på och letade efter nåt. Så fick jag prova ett täcke som Sigge hade. Kan ha det

och fick höra att blir det kallare så ska jag använda det. Det är viktigt att skydda mot riktig griskyla även

om jag tillhör de som klarar den bättre.

Just nu är det 16 otrevliga minus ut.

Av Wilma Border collie - 4 januari 2017 17:37

I går eftermiddag så började det snöa och sen snöade det mer och mer. När jag skulle göra

kvällstoalett var det nästan snö upp till magen.

Inte försvann den under natten heller utan det var ännu mer. Matte som avskyr snö går runt och muttrar

om att jo den behövs all nederbörd behövs för det låga grundvattnet osv osv.

Sen skulle Sigrid hämtas inte tal om att åka nånstans idag.

 

Titta långt där borta. Jag ser nåt väldigt trevligt, fick bråttom, mycket bråttom.

 

Sigrid kom minsann och mötte mej. Nu försöker vi lägga upp en plan för vår runda. Nånstans ska vi gå och nåt 

ska vi hitta på.

 

Malmköpings snövallar är av storleken enorma. 

 

Träffade valparna vid Heden. Eller valpar Rick börjar förstå det här med att jag luktar gott så han hängde i 

baken på mej. Alltså inget träffa honom nu, även om han inte fattar fullt ut så blir det bara stress.

 

Inez trodde som vanligt att hon skulle hänga på oss. Fullkomligt livsfarligt levde hon dessutom med snorhal

gata, en massa plogande traktorer och bilar alldeles nära. 

 

Äntligen har vi hittat ett ställe där vi kan vara på fria tassar. Det är plogat och inga bilar.

 

Jag bestämde att vi kunde ta den här vägen. Matte trodde inte att Sigrid skulle klara all snö utan att hon

skulle få bära henne.

 

Sigrid hur går det? Inte lätt att vara liten i dessa snömängder.

 

Alltså jag har världens tuffaste lilla kompis. Titta så fint hon flyger fram i snön. Våra mattar är övertygade om

att Sigrid tror att hon är lika stor som jag.

Den som svor värst över snödjupet var faktiskt matte.

 

Sigrid klarade hela vägen utan problem och här berättar jag för henne att jag upptäckt nåt bra.

 

Ossyhusse hade plogat fram vägen som går här så nu blev allt mycket enklare oavsett benlängd. Så hamnade

vi i koppel för matte hörde nåt. Ossyhusse som kom och plogade igen, han stannde och berättade nåt trevligt.

 

Detta var det trevliga som Ossyhusse berättade. Ossy ville leka och sånt tackar vi inte nej till.

 

Som sagt Sigrid är en tuffing hon lekte med oss som om hon var lika stor. Vi hade hur skoj som helst och

Ossy fattar ju inte att jag luktar gott så fullt ös.

 

När vägen var färdigplogad så höll vi till på den, mycket lättare än i djupa snön.

 

Hörru Ossy din typ! Var det nödvändigt att knuffa ner mej i drivan?

 

Vi passade på att öva på våran pardans också. Kanske skulle ställa upp i det där Lets dance och sopa banan.

För självklart skulle vi vinna allt.

 

Ossy hade planer på att fortsätta hänga med oss men det ansåg matte vara en dålig idé. Vi gick hem med

honom istället. Kommer fler tillfällen när vi kan ha skoj.

 

Övade dragkamp med Sigrid. Hon är stark fast hon är liten och roligt hade vi.

 

Fångar igen, hala gator och risk för trafik då får vi inte vara lösa fast vi är superduktiga på inkallning.

 

Letade spår av snygga hanar. Jodå det har rört sej en och annan och skitmatte påstår att dom kan jag

glömma. 

 

Vi hittade minsann Biffen och Sky och deras matte. Hade sällskap med dom hem till Sigrid, fast skitmatte

påstår att inom några dagar så får jag inte umgås för nära med Biffen.

Lämnade Sigrid och gick hem. Matte gick ut och påstod att hon skulle komma tillbaka ungefär vid midsommar.

 

Detta ska förställa min bil och den är begravd under 3 decimeter snö. Matte hade bestämt att det var bäst 

att ta snön innan den fryser och trodde att det skulle ta evigheter. Ja alltså typ till midsommar.

 

Fem minuter senare är all snö borta. Borsten som ligger på bilen är av gummi och egentligen för att ta bort

hund och katthår från mattor (undrar vilka som dräller sånt på mattorna knappast jag och mina katter).

Ny funktion för den sopa snö och allt var klart på fem minuter. Världens bästa borste.

 

Detta var nåt nytt. En massa tomma toa och hushållspappersrullar står i en form. Det doftar godis för i

en del av rullarna finns det sånt. Perfekt hjärngympa att leta godis så här, lite lagom pyssel en sån här

dag. Rekommenderas till alla hundar.


Av Wilma Border collie - 3 januari 2017 17:39

Bilen användes när det var dags att hämta Sigrid. Tänkte att vi skulle åka till nån bra skog eller så.

Men inte det inte, vi skulle till Eskilstuna.

 

Åh här doftar det spännande, många hanar som rör sej i stan. 

Trodde att det var så att vi skulle gå och fika käka köttbullar omgående men så var det inte. Vi skulle göra 

stan.

 

Mattes mamma skulle följa med så Sigrid fick uppdraget att koppelträna henne. Gick alldeles utmärkt,

mattes mamma går bra i koppel.

 

Massor med intressanta saker att lukta på finns det överallt. Många hundar som rör sej i det där Eskilstuna.

 

Kollade noga av stan och allt viktigt. För oss skogshundar blir det mycket nya intryck att hamna i stan ibland.

Men det är bra social träning att vara där också.

 

Jaså nu tänker matte försvinna och vi ska passa hennes mamma. Vet inte riktigtt vad jag anser om det.

Tänk om hon går vilse på det där biblioteket eller aldrig återkommer.

 

Jag hade minsann stenkoll på entrén hela tiden. La mej ner och vägrade att flytta på mej. Någon hade

passerat och påpekat att jag inte alls skulle ligga ner för jag blev kall. Äsch matte var borta i 5 minuter och

jag frös inte. Gå var inte att tänka på för vem vet mattes mamma kanske hade hundnappat mej och Sigrid.

 

Gick en annan väg sen med ännu mer spännande att kolla och en massa dofter. När vi passerade det stora

torget så träffade vi en människa som kände igen mej. Hon läser alltid min blogg, trevligt att jag håller på

att bli känd och skaffat mej en beundrarskara.

 

Den där ån brukar ha öppet vatten men nu hade isen lagt beslag på den. För övrigt så får vi visst inte bada

i ån i alla fall.

 

Så där ÄNTLIGEN i hissen. Nu borde det vara dags för de där köttbullarna.

 

Vet du Sigrid det här är jättekonstigt. Vi har lyckats tappa bort mattes mamma för hon finns ingenstans här.

 

Och där uppe ligger köttbullarna och luktar alldeles förföriskt gott. Tänk om vi blir blåsta på dom? 

Ingen fara för mattes mamma kom, vi hade bara missat att hon gick och handlade nåt. Människorna fikade

och vi käkade köttbullar.

  

Detta är Sigrids speciella tiggarmin. Den som tittar noga ser att hon drar upp ena överläppen lite. Så gör

hon när det är nåt som är extra gott.

 


Alltså det tar verkligen på krafterna att vara stadshundar. Vi som är vana vid de stora skogarna och så gå

i stan med alla intryck och dofter. Somnade av utmattning, eller vi var skönt trötta efter att ha fått använda

både nos och hjärna.

Sen var det dags att åka hem igen. Lämnade Sigrid och fortsatte hem och gjorde ingenting.

 

Eftermiddags runda och titta var jag är! Tror att lappen på Pryl 7ans dörr ljuger för idag gick det utmärkt 

att knacka på och ta sej in. Fick köttbullar, precis vad jag behövde. Det där med att jag kom in beror visst

bara på att de håller på och packar ihop alla osålda saker. Kan de göra varje gång jag går förbi.

Nu vräker snön ner ute. Ska komma massor och det är klass 2 varning för snö och drivbildningar. Matte hörde

av nån att det gick att köra max 40 på 90 vägen mellan här och Eskilstuna.

Tänk om Sigrid drunknar i snödrivorna i morgon?



Av Wilma Border collie - 2 januari 2017 17:35

Som ni vet så luktar jag gott nu och inom en snar framtid kommer jag att dofta alldeles extra gott.

Alltså har jag fullt upp när jag är ute, måste berätta för alla hanar vad som väntar. Enligt matte som

inget begriper kissar jag mer och oftare än vad hanarna gör. Och? Jag har rätt att meddela mej.

Gick och hämtade Sigrid för en skogsrunda. Var halt så matte hade ingen lust att skjutsa oss.

 

Fick vara koppelfångar ganska länge. Hala gator och trafik då är det bara att stå ut.

 

Jag hade fullt upp med att kolla spår efter snygga hanar och Sigrid var snäll och hjälpte mej. Spår fanns men

träffade aldrig nån.

 

Äntligen på fria tassar i skogen. Var ett tag sen vi var här senast.

 

Jag undrar jag................nä inga hanar i sikte hur jag än spanade.

 

Äsch när de gallrade i skogen så snodde de mitt och Sigrids bra agilityträd. Vi letade faktiskt men det är

spårlöst borta.

 

Va säjer du? Leka? Vad är det hur gör man då? Sigrid fick tjata mycket på mej och matte påstod att jag är

korkad på grund av hormonerna, Är jag inte alls.

 

Vet du jag tror att jag ska gnaga på den här pinnen istället. Men Sigrid fortsatte tjata om att vi skulle leka.

Ställde upp nån minut sen tröttnade jag.

 

Faktiskt mycket viktigare att sköta min hygien.

 

Vatten jo det brukar vara intressant men tror jag struntar i det idag.

 

Enligt min totalt oförstående matte så illustrerar denna bild precis hur jag uppför mej. Huvudlöst och har 

tappat bort mitt normalt extremt smarta huvud.

 

Sigrid som var som jag för ett par månader sen hon förstår mej precis. Tur att hon lärt sej bästa sättet att

hålla koll på omgivningarna. Titta på hennes stil upp på en sten och sen tassarna på trädet då får man bra

överblick även om man är liten.

 

Tur att hon håller koll för det döljer sej minsann märkliga varelser i granarna i bland.

 

Här så fungerade hjärnan ypperligt. Har kommit till min Sörmlandsledsetapp, tänkte att om jag låtsas jobba

hårt med att inspektera spängerna så kommer matte bara att följa med och vi kan fortsätta långt bort

i skogen. Tyvärr misslyckades jag för vi skulle inte alls åt det hållet idag.

  

Men tro inte att jag missar att sätta mej bredvid pinnen. Bäst att lära Sigrid också att här får man godis-

Vi fick godis.

 

Så blev vi fångar fast vi var i skogen. Det ligger ett hus en liten bit bort och där var det en hund. Jag tänkte

att det kanske var en hane men se det skulle vi inte alls ta reda på.

 

Sigrid hon hittade en godisstubbe. Jo jag vet att det kan växa här. Fast jag var fullt upptagen med att leka 

döv och kolla en massa (o)viktiga saker.

 

Sigrid är en bra kompis för det fanns godis kvar till mej.

 

Ute på väg igen. Vet att det snart är slut på friheten tyvärr.

 

Bad Sigrid att hon skulle spana efter hanar vilket hon snällt gjorde. Men det fanns inga nånstans. Enligt matte

så får jag från och med nu bara träffa Ossy eftersom han varken kan eller fattar det där med lukta gott.

Annars får jag bara umgås med tikar ett tag.

 

Slut för idag nu ska Sigrid till sitt hemma och jag hem till mitt. Timmarna i skogen går alltid alldeles för fort.

Gick hem och umgicks med katterna.

 

Jag har knackat på Pryl 7ans dörr alldeles utan framgång. Vill ha godis och köttbullar.

 

Har ni sett vilken fruktansvärd lapp det sitter på dörren. Det är alltså slut på godis och köttbullar här.

Mitt liv kändes alldels bedrövligt.

 

Men utanför Tempo var det trevligt. Billig blodpudding, bara att skicka in matte.

 

Jo hon kan om hon vill. De här är nu mer skivade och ligger i svamptorken för att förvandlas till smaskigt

godis till mej och Sigrid.



Av Wilma Border collie - 1 januari 2017 17:38

Jag klarade kvällen igår och natten utan några större bekymmer. Var ute på en tidigare kvällsrunda och

då var det tyst och lugnt, Sen låg jag nära matte och grejade med mitt nya märgben. När det det drog igång

ordentligt så befann jag mej i mattes säng ihop med matte och katterna. Leya och Balder tyckte det var väldigt

otrevligt. Jag var inte rädd funderade mest på varför det lär så förtvivlat men det tystnade så jag kunde

sova lugnt hela natten.

Så blev det idag, tänkte gå och hämta Sigrid men det skulle jag inte alls enligt tråkmatte. Dumheter vi

kan umgås varje dag.

 

Hittade rester på Heden av nattens oväsen, men det var ovanligt lite. Matte sa att vissa år är det drivor

med giftiga sopor där,

 

Gick till Tråkskogen i brist på bättre, var alldeles öde överallt. Inga hundar och inga människor. Fast nog

hade det gått hundar där tidigare hittade en massa dofter efter dom överallt.

 

Nån hund hade tappat sitt reflexhalsband också. Hoppas den hittar det igen.

 

Gick och kollade de där Vinterskivlingarna. Såna kan jag nu, vet att om jag nosar på dom så får jag massor

med beröm och godis.

 

Finns massor med nyfödda valpar så jag kan träna mycket här. Bra för jag gillar att jobba med olika saker,

 

Men hörru Ekorre jag tänkte vara artig och önska dej Gott nytt år bara. Varför sitter du där uppe och är

tjurig? Oartiga typ!!!!!

 

Äntligen sällskap! Smilla var ute och rastade sina människor. Vi hann tyvärr bara leka nån minut innan hon 

skulle vidare.

 

Vad är detta? Nån svamp jag ska lära mej eller?

 

Grankotteskivling heter den. Är ätlig men de är så små så små så det gäller att hitta mängder om det ska

räcka till mackor.

 

Du det här är en av godisstenarna. Jag tänkte att kanske........... Jo jag fick godis eftersom jag satt så fint.

 

Tråkmatte hålla på och ta en massa bilder på vattendroppar.

 

Tjoho!!! Jag hittade Ossy ÄNTLIGEN sällskap.

 

Vi lekte massor, försökte käka upp varandra ibland.

 

Provade att dansa också. Jodå vi är bra på att dansa pardans.

 

Sen tappade vi visst huvudena båda två, inte lätt att hålla reda på alla kroppsdelar när man har skoj.

 

Tänk vad det är enkelt att få hanarna att falla för mej. Ossy är bra för han fattar inte att jag luktar gott så

vi kan ägna oss åt allt vettigt utan att han ska vara i baken på mej.

Sen var jag tvungen att skiljas från honom och gå vidare.

  Träffade en av mina människovänner som alltid bjuder på godis. Gott var det.

 

Så träffade jag Nobel också. Tänkte leka med honom men han gillade min bak fast han egentligen inte alls

ska bry sej.

 

Och där kom Biffen och Sky också. Mycket trevligt, fast Biffen han funderade på att göra valpar med mej.

Ska inte alls tillverkas några valpar.

 

Hade sällskap med dom en bit på väg mot hemma. Trevligt att ha sällskap.

Gick hem och gjorde just ingenting. Medan matte höll på med tråk så funderade jag på mina nyårslöften.

* I år ska jag lära mej ännu mera om det där med att leta svamp

* Tänker umgås mycket med alla mina vänner jag skaffat mej

* Undersöka fler nya skogar, matte verkar ha ett outsinligt lager av såna

* Fortsätta blogga om ni vill fortsätta läsa om mitt liv

* Lära mej Nosework och sökert en massa annat skoj


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards