wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 januari 2017

Fågelhund och lunch

Av Wilma Border collie - 30 januari 2017 17:44

Äntligen iordning i tillvaron igen, måndag och Sigriddag.

Hämtade upp Sigrid  och så skulle vi åka till Eskilstuna. Hela vägen så hörde vi hur matte rabblade

en ramsa om nåt hon inte skulle glömma.

 

Inte glömma soptippen var det. Bara det att det gick nästan på två hjul i svängen dit för självklart höll den

dementa på att åka förbi. Men nu befinner sej det som skulle dit där i alla fall.

 

Aha nu ska vi nog gå och käka lunch, hörde igår att matte pratade om sån.

 

Skulle vi inte alls enligt matte som drog iväg med oss åt ett helt annat håll. Sigrid hade allvarliga planer på att 

ta sej in i en butik som säljer mackor. Men hon misslyckades, fast det doftade underbart därifrån.

 

Träffade min bästa människokompis Ann Marie. Faktiskt länge sen vi sågs sist.

 

Vi visade hur duktiga vi är på att hoppa upp på olika saker. Verkligen lönande för Ann Marie trollade fram

en påse med köttbullar. Precis den belöning vi behövde.

 

Hade hänt en hel del sen vi var i centrala stan senast. Massor med dofter att hålla koll på överallt.

 

Min åsikt om att passa Ann Marie medan matte var på det där biblioteket. Ligga ner och ha stenkoll på dörren.

Jag ska ha matte inom synhåll, risken är stor att hon villar bort sej och aldrig återkommer. Sigrid praktiserade

hoppa och och förvänta sej köttbullar.

 

Någon har tydligen planerat för picknick på isen eller nåt. Varför slänger man annars ut ett bord med

bänkar där? Människor gör mycket märkliga saker.

 

Gick på ställen där vi aldrig har varit. Tror Sigrid funderade på en karriär som slussvakt för slussarna var

väldigt intressanta i hennes värld.

 

Äh, slussvakt när man kan vara fågelhund! Nya eller senaste intresset hur når jag änderna som befinner sej

där nere och jag sitter fast i koppel. Normalt borde det ha varit mängder med forsande vatten här men 

vattenbristen kvarstår så istället var änderna här.

Sigrid fick aldrig chansen här.

 

Kom till den där Stadsparken som vi inte heller har varit i. Jag hittade en massa intressanta dofter och

Sigrid bestämde sej för att Fågelhund det är hon. Alltså ville hon jaga änderna men lyckades aldrig.

 

Hörru Sigrid ta och begrip att du är inte nån fågelhund och intressera dej för allt annat istället. Jag tyckte

att vi kunde diskutera dofter kolla andra hundar och andra spännande saker.

 

Fågelhunden hade helt andra åsikter. Hon tänkte minsann jaga änder hon. Änderna är så vana vid hundar

att de brydde sej inte ett dugg om henne. Inte fick hon chansen heller att komma nära dom.

 

Fortsatte på en annan gata där vi inte gått. I brist på både slussar och änder så var Sigrid riktigt normal och

kunde diskutera en del viktigt med mej.

 

Dags att säj hej då till Ann Marie. Hon bjöd oss på mer köttbullar som avskedsgåva.

 

Nu är det nog dags för den där utlovade lunchen för den här vägen kan vi.

 

Vi är hungriga! Vi har INTE käkat köttbullar på flera veckor eller om det var minuter. Kan vi få nåt nu?

Jodå vi fick köttbullar.

 

Ni äter. Men vi då? Vi vet att det finns mer kvar till oss och vi är hungriga!!!!!

 

Syns på Sigrid hur fruktansvärt utsvultna vi är. Fick resten av köttbullarna och sen åt vi varsin kaka också.

Precis vad vi behövde.

 

Mätt och belåten så somnade jag en stund. Och nej jag är inte skitig på benet, jag håller på och får de

typiska BC prickarna i pälsen på benen.

Sen var det dags att åka hem igen.

 

Titta vad jag fick av Sigrid. Två smarriga märgben, men snålmatte gav mej bara det ena och påstod att det

räcker med ett i taget. Vad vet hon om det? Man kan aldrig få för många märgben.

 
 
Ludde

Ludde

30 januari 2017 22:45

Tur att ni inte blev snuvade på lunchen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

31 januari 2017 09:20

Jag kan inte låta bli att undra om änderna inte fnissade rätt rejält :D

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards