wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 29 januari 2017

Ännu en hunddag till handlingarna

Av Wilma Border collie - 29 januari 2017 17:56

I morse trodde jag att det skulle bli en alldeles perfekt hundag. På morgonrundan så gick matte åt

alldeles rätt håll så jag var övertygad om att det var Sigriddag. Enligt min tideräkning borde det vara det

eftersom vi inte setts på två dagar. Att jag aldrig hämtar Sigrid på morgonrunjdan förträngde jag, saker kan

ändra sej. Blev blåst var inte alls hämta Sigrid utan bara kasta en massa återvinningssopor.

 

Jaha dags för den där bron som jag egentligen inte gillar. Långt där nere borde det vara en bäck men det är fortfarande vattenbrist överallt så den är torr.

 

Nu har jag varit duktig, kan jag få min belöning? Jodå jag fick en bit köttbulle eftersom jag gått på bron.

 

Tror faktiskt jag ska gå och kolla om det kommit några nya korvspår på spårvägen. Sist jag var här så fanns

det sånt. Letade och letade men ingenting idag.

 

Alla tänkbara nyanser av grått var det idag. En massa dimma så åstakom det.


 

Hörru det brukar bli nåt gott om jag håller till här uppe. Jo jag fick min belöning. men jag ska faktiskt inte

behöva tjata om den.

 

Begriper inte vad det ä'r för märklig spökhund som är ute och springer här. Jag vet att matte kallade på mej

men jag ser verkligen inte ut så här.

 

Så var det full vinter igen i alla fall på ängen. Hittade spår av Räv som nog hade jagat sork här.

 

Gick in i skogen på ställen där jag inte varit på länge. Bra beslut för helt plötsligt så hittade jag ett

köttbullespår. Hittade självklart allt.

 

I skogen kan man faktiskt hitta trädets hjärta. Fanns i alla fall på detta.

Matte ägnade sej åt att leta efter sån där Håris/Vätteskägg. Brukar visst finnas ganska mycket sån här.

 

   

En pinne fanns det bara idag med en del på.

 

Det var ett förskräckligt liv ute på isen, ska vara tyst i skogen.

 

Usel bild men nmellan träden så skymtar det en människa som höll på och körde motorcykel på sjön.

Märkligt nöje.

 

Detta är vad jag kallar för nöje. Hitta en hög med Rådjursbajs och rulla ordentligt i den. Behöver det verkligen

eftersom min päls fortfarande luktar fel efter tortyren.

 

Var jag duktig nu matte? Alldeles nedanför min nos så syns lite Vinterskivlingar som jag nosat på. Fick

massor med beröm och ett par körrbullebitar.

 

Bäst att motionera bort godiset så jag körde lite skogsagility över de fallna björkarna. Kollade om Räv

ville umgås men den typen vägrade att visa sej.

 

Passerade vid campingen och som ett under kom en av mina bollar fram. Hade väldigt skoj med den ett tag.

 

I Malmköping bor det små skygga figurer som heter Malmingar. Ingen har lyckats se dom, men man kan finna

spår av dom. Som här, de har tvättat och hängt kläderna på tork. Kanske bor de inne i trädet, ingen vet.

Har man ögonen och nosen med sej kan man hitta spår av dom.

 

Titta! Jag är på före detta Pryl 7an och serveras godis. Passerade förbi och såg minsann att det var folk där.

De håller på och packar ihop alla saker och nu måste jag lära mej att det inte går att gå in där. Korkat!

I morgon är det i alla fall normal Sigriddag och tydligen ska hon och jag åka till Eskilstuna och käka lunch.



 
 
Ludde

Ludde

30 januari 2017 09:09

Det blir väl trevligt med en lunchdejt idag då... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards