wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 januari 2017

Bästa söndagen

Av Wilma Border collie - 22 januari 2017 17:15

I dag skulle det minsann hända nåt skoj påstod matte igår. Fast hon berättade inte vad det var.

Hamnade i min bil och redan då började det roliga.

 

Kolla!!! Vi hämtade Sigrid fast det är söndag, är egentligen inte Sigriddag förenns i morgon. Sen åkte vi.

vaddå skoj. Vi kände igen vägen till Eskilstuna.

 

Du Sigrid nu vet jag vad det där skoj är och vi konmer att få VÄLDIGT roligt.

 

Allra bästa människovalparna Oliver och Adam ville träffa oss. Egentligen var det bara jag som skulle dit

men de ville att Sigrid skulle följa med. Alltså frågade matte Sigridmatte om vi fick låna Sigrid vilket vi

fick. Var självklart sociala med deras mamma innan vi skulle ägna oss åt allt skoj.

 

Adam tog hand om Sigrid.

 

Jag höll koll på Oliver och matte fick virra runt alldeles själv.

 

Nu har vi kommit till Djurgår´n och nu ska vi ha en massa skoj med människovalparna.

 

Oliver han grejade med nåt bland stenarna medan vi lekte med Adam så vi hade inte riktig koll.

 

Perfekt det fanns en massa korv gömt balnd stenarna. Hade mycket jobb med att hitta alla bitar. Oliver

är duktig på att gömma sånt.

 

Medan vi letade på ena stället så gömde Adam på ett annat. Han var lika duktig på att gömma så vi fick

jobba hårt och länge för att hitta allt.

 

Drog vidare mot nya äventyr. Människovalparna försökte bestiga den stora stenen som syns fast det var för

hög och gick inte att komma upp på.

 

Aha jaga pinne jo det kan jag mycket väl tänka mej att göra.

 

Bra pinne den hade jag mycket skoj med en stund, fast sen förskte Sigrid käka upp den.

 

Adam är superstark för han tyckte att den här kunde vara lagom. Kanske lite i största laget 

 

Jag och Sigrid visade hur duktiga vi är på att hoppa upp på stenar och få belöning. Vi måste ju visa allt som

vi kan.

 

Människovalparna gjorde som oss men de fick inte varken korv eller blodpudding av att sitta på stenar.

 

De hittade varsin fjäder istället. Försökte pryda mej och Sigrid med dom men det gick inget bra.

 

Vi visade hur det går till när vi leker och har så där riktigt skoj. Här jagar jag Sigrid över ett berg.

 

Eller som här jag smyger på Sigrid bakom ett träd. Men eftersom Sigrid var sitt vanliga smarta jag idag (tonåringen/slyngeln var tillfälligt borta) så upptäckte hon mej.

 

Mera korvletning, som vi höll i gång så gick det åt massor med energi. Naturligtvis hittade vi allt är världbäst

på att spåra godsaker.

 

Ha ha ha Adam har tappat sin handske och den är min, bara min. Man kan ha otroligt skoj med en sån.

 

Nä du Adam jag är snabbare och nu är den MIN. Hade inte en tanke på att lämna tillbaka den.

 

Slutade med att jag var lite ouppmärksam och då fick Oliver tag på mej och snodde MIN handske!

 

Finns ett utegym på Djurgår´n och det använde Sigrid. Alltså hon tränade hoppa upp och få godis.

 

En jättestor urgammal ek var minsann full med korv. Vi slukade allt.

 

Hej vem är du? Dök upp en valp som väldigt gärna ville leka med oss och sånt tackar vi inte nej till.

 

Så kom det ytterligare en hund som ville vara med oss och leka.

 

Vi hade väldigt roligt och den svarta ville inte alls följa med sin matte. Gillar nya bekantskaper.

 

Visst är de söta Adam och Sigrid som pussas. Människovalparna tycker lika mycket om Sigrid som mej.

 

Så är det väldigt skönt att bli kliad på magen också. Sigrid har minsann lärt sej hur man lindar människovalpar

runt tassen.

 

Så har det regnat blodpudding, nu gäller det att städa och städa väldigt noga.

 

Träffade en trevlig Jack russel också. Tur att vi hade hunnit städa bort all blodpudding eftersom den enbart

tillhörde oss.

 

Äsch då slut på det roliga, dags att säja hej då till bästa människovalparna.

 

Usel bild, men Oliver och Adam ville ha varsin svart mjukishund som de skulle döpa till Sigge Svamphund. De

saknar honom så otroligt mycket. Med mycket möda så hade matte lyckats hitta varsin till dom ocj så fick

de varsitt inramat foto av Sigge. De tycker lika mycket om mej och Sigrid men Sigge fanns ju hela deras liv.

 

Dags att åka hem och nu tror den övervinneliga Sigrid att hon kan köra bil också. Hon kastade sej in och

snodde mattes plats. Men hon fick inte alls köra min bil utan fick åka i buren.

Kan meddela att jag sov väldigt gott när jag kom hem. Hoppas på nytt röj med Oliver och Adam inom en

snar framtid.


 
 
Kasper

Kasper

23 januari 2017 23:59

En sån härlig dag. :)
Och så stora de där tvåbenta valparna har blivit!
Klart att dom gillar både dej och Sigrid precis hur mycket som helst!
Lika klart är det att dom aldrig kommer att glömma Sigge. Så många minnen, så många år. Så fint av din matte att leta och till slut hitta de mjukisdjur dom ville ha. Sigge Svamphund - det är väldigt många som han lever vidare hos!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards