wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 januari 2017

Normaltråkig lördag

Av Wilma Border collie - 21 januari 2017 17:55

Haft en synnerligen vanlig dag.

När jag skulle på min långrunda så försökte jag gå och hämta Sigrid. Matte sa att vi INTE skulle hämta

henne. Jag hörde allt utom ordet INTE och försökte alltså gå dit.

 

Äsch! Jag misslyckade och är alldeles ensammen och övergiven.

 

Där på andra sidan gatan och precis utanför bild brukar det finnas godis. Fick inte alls gå dit och hälsa på

för matte.

 

Mattes plan var att vi skulle ha gått den lilla vägen i skogskanten, men den var skridskobana så det blev

inte den.

 

Den här vägen var bra. Trevligmark och ingen is precis som det ska vara.

 

Fast det blev vinter efter bara en liten bit. Var ett tag sen jag gick här så jag var tvungen att kolla om det 

hade hänt nåt av värde. Hälge hade passerat bara.

 

Äsch då vattnet är inte tillgängligt. Jag har nämligen härt att matte pratar om att jag nog skulle behöva bada.

Förutsätter att det är sånt här bad hon menar och inte duschen.

 

Väldigt vad snö det var kvar inne i skogen. Matte trodde att det skulle vara mycket mindre men det är i 

alla fall inte skridskobanor här.

 

Tror jag tråkas ihjäl. Är tillsagd att ligga och vänta, inte för att jag vet på vad och tråkigt har jag.

 

Aha det blev ju bra, jag fick spåra upp en massa små köttbullebitar. Såna ska inte ligga kvar i skogen så

jag hittade alla.

Gick vidare fanns inget spännande.

 

Just ja, det är här de där mystiska Bombmurklorna ska växa. Kollade men såg inga, jag vet inte ens vad det är 

jag letar efter. Matte som vet sa att det fanns inga. De visar sej när det blir mer vår.

 

Här var det tur att Storviltjägaren Sigrid inte var med, jag står mitt i Vilda grisarnas motorväg.

 

De springer tydligen flitigt här. Insåg att på min Sörmlandsledsetapp hade bara Vilda grisar. Hälge och Rådjur

vandrat. Fanns inga spår av människor eller hundar.

 

Växlar snabbt för helt plötsligt kändes det som vår i skogen. Dessutom har matte kallat så det är bäst att 

komma.

 

Var tvungen att spåra upp ett gäng med blodpudding bitar- Förstår inte hur det går till när det helt

plötsligt finns sån i mossan.

 

Studerade mina domäner, menar min Sörmlandsledsetapp ett tag. Såg inget spännande alls.

 

Tro inte att jag glömmer, slickar mej om nosen redan. Jag SKA ha godis bredvid markeingsstolpen. Fick

godis och kunde gå vidare.

 

Blev koppelfånge för det var så mycket Vilda grisspår igen och det stank så mycket av dom att till och med

matte kände det. Växer väldigt tätt med granar här och det gillar att ligga och trycka bland såna.

 

På fria tassar igen och jag fortsatte att spana. Tänkte att jag skulle hitta nåt skoj men det fanns inget 

nånstans. Inte ens de asociala Ekorrarna visade sej.

 

Spårvägen var skridskobana så den skulle jag inte alls gå. Tog en annan väg istället.

 

Jaha där kom det en människa jag känner och sa hej men jag hade inte tid att umgås. Hade mycket viktigare

saker att göra.

 

Var tvungen att gå in på Pryl 7an, Det var loppis där idag för de försöker bli av med kvarvarande saker.

Ointressant jag ville bara ha köttbullarna som jag visste fanns där. Nu är det bara några dagar kvar innan

det är alldeles stängt där och slut på godisserveringen. Fast om ett par månader kommer det att hända nåt

nytt som blir väldigt bra.

I morgon då ska jag faktiskt få roa mej väldigt mycket enligt matte. Ser jag fram emot.


 
 
Lillian

Lillian

21 januari 2017 21:39

Uff så tråkig å ikke få gå dit du vil da. Du må nok si ifra til Matte hvor dere skal gå og hva dere skal gjøre før dere legger ivei på tur. Håper du får tur etter din plan i morgen!

http://www.sognafaret.no

 
Ludde

Ludde

22 januari 2017 09:25

Jag har aldrig fattat det där ordet INTE heller.... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards