wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 januari 2017

Shopping

Av Wilma Border collie - 20 januari 2017 17:49

Sigrid hälsar och tackar för alla snälla kommentarer här och på Facebook. Det var hennes allra

första försök som blogghund. Får se i framtiden om hon återkommer.

I dag hämtade jag upp henne och eftersom matte hade bilen trodde vi att det var nån bra storskog.

 

Bara skjutsade en liten bit. Fast när matte stannar här brukar det innebära att vi ska vidare på andra trevliga

saker sen.

 

Och vägen var mest skridskobana men vi fick i alla fall vara på fria tassar. Hann med en del lek innan.......

 

Den där rosa pricken är Storviltjägaren Sigrid som sekunden senare är borta. Återfanns på förbjudet område.

 

Tillbaka igen (läs hämtad av matte) men alla dessa spår. Sigrid blir både döv och blind och glömmer allt hon

kan. Egentligen är hon en väldigt väldigt smart hund men med tonårstrots så glömmer man allt.

 

Slut på det roliga. Om man bara drar i väg och inte lyssnar då blir det koppel. Hörde hur matte hotade med

att hon ska få en långlina i födelsdagspresent. Tänkte gå här men det var bara skridskobanor i skogen.

 

Titta Sigrid kan om hon vill. Hoppa upp på bänken för beöning det sitter kvar i tonårsskallen.

 


Jo då vi fick godis. Tur att Sigrid kom ihåg bänken annars hade vi blivit blåsta.

 

Tog lite andra vägar som var precis lika isiga de. Det går alldeles för mycket folk i Tråkskogen och då blir det

en massa is när det töar. Sigrid hade två lägen antingen nosen i luften eller i backen.

 

Vi hittade en blodpuddingtall och nu finns det ingen blodpudding där. 

 

Ha ha ha Sigrid jag som lyssnar får vara på fria tassar och kan ägna mej åt skogsagility och annat skoj medan

jag väntar på dej som sitter fast ihop med långsamma matte.

 

Hm skrattar bäst som skrattar sist eller vad det heter. Helt plötsligt satt jag också fast, berodde visst på

att vi var tillbaka vid hala vägen och det kan komma bilar. Funderade på att gå och kolla om det gick att

hitta Ossy. Men enligt matte hade vi inte tid med det.

Skulle till bilen och åka nånstans.

 

Tjoho vi har hamnat i bästa Grisöronaffären. Nu ska vi shoppa en massa.

 

Vi kollade både godis och leksaker. Kunde nog ha köpt större delen av allt.

 

Sånt här uppskattas godis i alldeles lämplig höjd. Hann inte ta nåt för matte hade koll på mej.

 

Kollade av fodersortimentet och ställde mej på vågen. Har alldeles perfekt vikt. Matte visade nåt och

frågade om jag ville ha det. Ville jag och hade helst stannat och käkat i Grisöronaffären vilket jag inte fick.

 

Det är minsann service där. När matte betalat mina inköp så fick jag godis av Magnus som äger affären.

Jodå Sigrid fick hon också, mycket gott godis som de bjuder på.

Åkte hem och lämnade Sigrid. Hörde att matte sa trevlig helg så nu ses vi inte på ett par dagar.

 

Ge hit!!!!!!! Detta är det där nya som matte köpte åt mej. Klöv fylld med nåt smaskigt. Märgbenen kan 

slänga sej i väggen detta är alldeles utsökt. Njöt länge, länge av den.

 

Eftermiddagsrunda och jag är i Rosa elefantaffären. Trevlig godisutdelning och så träffade jag butikshunden

som matte i vanlig ordning glömt namnet på.

 

Utanför träffade jag en hane som jag inte träffat tidigare. Trevlig var han och vi ses nog igen.

 

Vidare in på den tillfälligt återuppståndna Pryl 7an där jag fick köttbullar av Anna.

 

Berättade för Elisabet att det aldrig är nån som kliar mej på magen. Självklart så trodde hon på mej.

 

Vidare till Prylaffären där jag också blev bjuden på köttbullar.

Väldigt lönande eftermiddagsrunda detta så här borde de alltid vara.

 
 
Ludde

Ludde

20 januari 2017 23:17

Väldigt så många trevliga affärer ni har. Jag har bara en, men där blir det alltid något att äta i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

21 januari 2017 13:05

Hur är det egentligen med jämlikheten här i landet? Hos mig finns inte en enda affär!!!
Men beträffande isighet tycks den fungera. Jämlikheten alltså.

Matte funderar över vilket som känns minst osäkert - att promenera med klor på egna skor eller att använda bilens.

Jag för min del föredrar skog eller diken! Med egna klor på egna tassar!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards