wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 18 januari 2017

Mest vanliga hundgöromål

Av Wilma Border collie - 18 januari 2017 17:46

Det töar ute, mycket trevligt för isen försvinner så snart kan jag nog gå överallt igen. Inget skoj

med alla dessa skridskobanor.

Hämtade Sigrid och så skulle vi göra nånting av dagen.

 

Träffade Rick som faktiskt förstod att jag inte doftar gott längre. Umgicks lite med honom innan vi gick vidare

mot nånstans. Det kom ner nåt som nästan var regn så nån riktig långrunda skulle det inte bli.

 

Jaha och där kom valparna rusande från skogen. Jag och Sigrid är tydligen alldeles oemotståndliga.

 

Rick gick tillbaka till sin husse, men Inez vägrade som vanligt. Sigrid sa åt henne att gå men hon brydde sej 

inte ett dugg om svordomarna.

 

Inez åsikter om inkallning. Hålla till på en snödriva och totalt strunta i sin husse. Hon var övertygad om att 

hon skulle följa med oss som vanligt.

 

Gå Sörmlandsleden kanske? Nä sa tråkmatte den tar vi när snön har sjunkit ihop mera. Vi var koppelfångar

eftersom vägen var skridskobana. Alltså förbjudna att börja leka där.

 

Jaha så nu tycker du att vi ska sitta här ensamma och övergivna i flera veckor? Undrar vad den som åkte

förbi i bil trodde.

 

Spåren som syns är från en Vild gris och så ligger det små skinkbitar.

 

Vi är frisläppta och storviltjägaren Sigrid insåg att det är trevligare att spåra skinka än Vilda grisar. Betydligt

bättre för hälsan också för de där Vilda grisarna ska man inte ha närkontakt med.

 

Fortsatte på Dunkvägen som mest var skridskobana så det var på nåder som vi fick vara lösa.

 

Var mycket bättre att dra in i skogen för där är ingen otrevlig is. Körde lite skogsagility över ett fallet träd.

 

Sigrid hade planer att hälsa på Räv men det fick hon inte. Räv tillhör de där asociala typerna för aldrig att

den kommer och hälsar.

 

Så var det dags igen. Ensamma och övergivna i skogen och matte försvann utom synhåll. Var borta i många

timmar.

 

Nu gäller det att följa hennes spår och sen kolla vad hon egentligen har gjort.

 

Dags att spåra igen för här fanns det minsann skinka på alla möjliga och omöjliga ställen. Vi fick leta länge

och mycket.

 

Ibland är det väldigt praktiskt att vara liten. Sigrid lyckades få tag på bitar som låg under träden. Detta med

att spåra upp godis är väldigt skoj. Gott är det, vi får använda både nosen och skallen ordentligt precis vad

vi behöver.

 

Hörru vi har jobbat hårt och nu är det slut. Det råkar inte vara så att du har mer till sugna hundar? Vi fick

inget av snålmatte.

Lekte en stund i skogen innan vi skulle vidare.


 


Äsch, det där vill jag ha bort. Jobbade hårt men det satt fast.

 

Där på vänster sida om min svans sitter det eländiga lilla grenen. Var tvungen att be matte om hjälp för att

bli av med den.

 

Ute på spårvägen och hoppa upp brukar löna sej. Fast här tog jag visst i, befinner mej typ fem meter upp

och dit nådde inte matte.

 

Här gick det betydligt bättre och vi fick varsin bit blodpudding. 

 

Vi ska faktiskt gå och kolla vid grillen. Igår så fanns det en massa godis gömt där. Kanske att det finns ny

skinka där idag. Vi letade och letade men ingenting nånstans.

 

Men nån hade tappat blodpudding på borden. Jag styädade noga på "mitt" bord.

 

Sigrid städade lika noga på sitt. Finns inte minsta mikroskopiska smula nånstans nu.

 

Sigrid provade isen som vi inte alls skulle vara på. Hal och full med vatten, bättre att det blir badsäsong nu.

Skulle gå hemåt.

 

Detta kallas för samarbete och vi fick massor med beröm och matte trollade fram skinka.

 

Visst Ostronmusslingarna är alldeles för gamla men vi markerade dom och då är man värd en massa beröm

och godis.

 

Jo du förstår Sigrid att igår då fanns det prinskorv på Pryl 7an så jag tycker att vi går dit och kollar.

 

Äsch! Nu hade den upphört igen alltså blev vi blåsta.

 

Dags att lämna hem Sigrid. I går hade hon varit alldeles utslagen efter att ha jobbat med godisspåren.

Tror hon var lika trött i huvudet idag.

 

Detta är enligt matte mitt skitiga ben och dessutom påstår hon att jag sov och snarkade när hon tog bilden.

Det tar på krafterna att använda nos och skalle, men man blir så skönt trött av rejält jobb.

Vaknade gick på eftermiddagsrunda. Tiggde Frolic i Prylaffären och sen hade Pryl 7an återuppstått igen så

jag gick in där. Träffade flera jag känner och fick godis.


 
 
Kasper

Kasper

18 januari 2017 21:39

Väldans massa godis ni hittar och spårar! Värre för mig nu när Grynet bor här, vi får ju inte äta samma saker alls.
Fast ibland lyckas vi, eller om det är matten som är listig. :)
Nu i halvregnet är isgatorna halare än nånsin! Fy, vi kan nästan inte gå nånstans!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

19 januari 2017 17:03

Väldigt såna godisrundor ni går då! Snart ser väl ni ut som Grynkorvar allihop... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards