wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 17 januari 2017

En massa skinka och lite annat

Av Wilma Border collie - 17 januari 2017 17:45

Dagen började med att jag var tvungen att passa tråkhuset. Gick min morgonrunda och när den

var avklarad så försvann matte. Hon var inte borta så länge och den usla ursäkten var att hon hade

varit hos människoveterinären och tagit en massa prover.

Sen var det dags att hämta Sigrid så det skulle bli ordning i min tillvaro igen.

 

Där är Ekorrskogen och i träden är det Ekorrar. Men de typerna ville som vanligt inte umgås med oss.

 

Matte hade en plan vilken väg vi skulle men vi började vid sjön. Snart mycket snart kommer Sigrid och då................

 

Så där bara att anfalla och sen jagade vi varandra mycket och länge.

 

Smart Sigrid, höll på att glömma att de här borden brukar löna sej.

 

Nå????? Skulle vi kunna få nåt? Kände hur det doftade alldeles extra gott från mattes ficka men vi fick bara

vanligt godis här-

 

Och där försvann jakthunden menar Sigrid. Hon hade hittat spår efter Rådjur och ansåg att hon minsann

skulle ägna sej åt det. Trodde att matte blivit helt galen när hon påstod att det var BRA att Sigrid led av

storhetsvansinne igen.

 

Och vad är detta för eländig kollektiv bestraffning? Jag har inte letat Rådjur (struntar i såna) och matte

som alltid bara använder positiva metoder nu verkar allt helt galet.

 

Men det var inte så galet som det verkade. Jag sitter fortfarande fast men Sigrid får prova att gå ett spår

med skinka. Kan meddela att hon klarade det alldelea galant.

 

Ordningen återställd, jag fick också spåra en massa skinka. Mycket gott och trevligt.

 

Fast Sigrid var lite sur eftersom hon inte fick gå mitt spår också.

 

Sigrid kollade noga om jag hade missat nån smula men det hade jag inte gjort. Sen kollade hon sitt gamla

spår men där hade det inte växt upp ny skinka.

 

Hittade lite barmark där det fanns en del intressanta dofter. Allt luktar mycket bättre när det inte är en

massa snö ivägen.

Sigrid hade planer på att leka jakthund igen men.............

 

Matte ropade och titta så fint hon kommer. Jag kommer minsann lika snyggt jag. Inget skinkspår nu men

det regnade en del blodpudding som belöning.

 

Skulle ha fortsatt dit matte tänkt men då var det nån som sköt precis där. Alltså blev det ändrade planer.

Sigrid återgick till storhetsvansinnet och försökte spåra Vild gris. Men tänk bakom ryggen på oss så dök det

upp två skinkspår från ingenstans. Sigrid gömde totalt vad det var hon hade tänkt göra och spårade

skinka istället.

 

Tillbaka mot där vi varit efterom de där skotten satte stopp för de andra planerna, Passade på att leka

en massa också.

 

Jaså och du anser att vi ska stå kopplade och alldeles övergivna här? Med tur kanske det kommer att passera

nån snäll människa som tar hand om oss. Såg hur matte försvann.

 

Matte insåg det korkade i att överge oss så hon kom tillbaka och släppe oss. Nu gällde det att spåra henne

och vad hon pysslat med.

 

Hon hade minsann gömt en massa skinkbitar här. Vi fick jobba hårt för att hitta alla.

 

Överallt fanns det, på marken på bänkarna och ibland mitt emellan. Vi fick verkligen jobba hårt för att hitta

allt. Perfekt detta att få använda nosen ordentligt 

 

Dags att gå hemåt. Tyvärr fanns det inga trevliga godisspår på spårvägen. Fast vi kollade ordentligt.

 

WOW!!! Det kom en bil och stannde och ur bilen kom Ossy!! Har inte träffat honom på länge nu så vi pussades

ordentligt.

 

Jodå Sigrid blev också pussad. Inga orättvisor här inte.

 

Det är inte alldeles lätt att vara så snygg som jag är. Ossy han bara faller framför mina tassar varje gång vi 

ses.

 

Fast vi hann med lite skoj brottning också. Gäller att passa på när vi ses. Men sen skulle vi åt olika håll.

Ossy var inte speciellt intresserad av att följa med sin husse i bilen. Så klart han hellre hade hängt med

Malmköpings snyggaste tikar.

 

Titta vi träffade den lilla söta valpen igen. Självklart har matte glömt namnet på honom. Han tycker att jag

är lite läskig. Men får han träffa mej några gånger till så kommer han nog att förstå att jag gillar att leka

med valpar och är försiktig.

 

Fast han gillar Sigrid och de provade att leka lite grann. Han kan nog bli en skoj kompis framöver.

Lämnade hem Sigrid och gick hem och skötte katterna.

Eftermiddagsrundan blev väldigt bra för Pryl 7an hade återuppstått igen, eller i alla fall när jag passerade.

Fanns smaskig prinskorv till mej där. Borde vara så varje dag


 
 
Eva H

Eva H

17 januari 2017 18:53

Börjar bakifrån o konstaterar det är en väldans söt liten ny-kompis det där.
Se'n förstår jag inte riktigt hur matten vågar sätta Sigrid i en stolpe så där? Är hon inte rädd för att stolpen ska falla??
Förresten.... Borde inte Sigrid gästblogga var en tanke jag fick ;)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

17 januari 2017 19:08

Oj, vilken mysig dag Ni har varit med om idag. Att det regnar blodpudding i skogen är väl härligt ? och sen fick Ni gå på skinkspaning. Trevligt jobb (att vara detektiv är spännande). Kram till Er.

 
Ludde

Ludde

18 januari 2017 09:17

Ojojoj! Snart kan ni nog spåra levande grisar också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards