wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 15 januari 2017

Högst vanlig söndag

Av Wilma Border collie - 15 januari 2017 17:49

Fortfarande isgator överallt, inte en chans att jag ska kunna åka till alla mina bra skogar för

de vägarna vill inte matte ens tänka på hur de är.

Skulle gå nånstans här hemma och hitta bra isfria ställen (inte alldeles enkelt).

 

Vid Heden mötte jag Rick, tänkte leka med honom.

 

Tänkte inte Rick som försökte hänga i baken på mej. Slyngel jag har inga som helst planer på att göra valpar

längre.

 

Träffade Inez också som försökte slå knut på sej själv.

 

Som vanligt försökte hon följa med mej. Men jag skulle gå åt nåt annat håll så med möda fick hennes matte

tag på henne.


 

Tog vägen genom den här lilla skogsdungen var ett tag sen jag gick här och det gäller ju att variera vägarna

så mycket det bara går.

 

Snälla du kan väl komma och hälsa? Jag är en så ensam hund och vill bara ha lite sällskap.

 

Mitt i bilden på en gren sitter asociala Ekorre och har inte en tanke på att umgås med mej.

 

Har lyckats gå flera meter och nu är det dags igen. Kanske att denna skulle vara på bättre humör?

 

Nä lika asocial den där ute på grenen. Typer! Fast jag tror jag ska döpa stället till Ekorrskogen eftersom det

verkar vara många här.

 

Tröstade mej med att hitta en ny bänk. Bra bänk för jag fick belöning när jag hoppade upp.

 

Kollade igenom skogen men hittade ingenting spännande alls i den- Gick en bit på spårvägen som var lika

övergiven den.

 

Ute på sjön var det människor som åkte skridskor. Tydligen är isen ganska tjock fast det inte kört tunga

fordon där. Matte totalvägrar fortfarande.

 

Skoj! Helt plötsligt hade matte trollat fram en av mina bollar.

 

Det går alldeles utmärkt att träna på att flyga tillsammans med bollen. Hade mycket skoj med den en stund.

 

Fortsatte efter sjön, fanns inget av intresse nånstans. Jo jag placerade mej snyggt på en trädstam men såg

inte att det var is på den så jag halkade ner. Fick godis som tröst.

 

Hallå Ossy??? Nähä ingen Ossy här inte.

 

Lämnade i alla fall en hälsning till Ossy efter vägen. Jodå jag kan minsann lyfta på benet om det är viktiga hälsningar som jag ska lämna.

 

Kände minsann att han hade varit ute och rört på sej. Ja, ja vi träffas väl nån annan dag istället.

 

Är väl inte att tänka på förstås. Nä det var det inte, Ekorre ville självklart inte umgås. Dessutom hamnade

jag i koppel eftersom vägen var skridskobana.

 

Jaha och där dök valparna upp igen. Inget leka för min del på grund av all is. Rick var dessutom på min bak

hela tiden.

 

Väntade medan de gick iväg. Jag hade saker att göra i skogen och det blir bara jobbigt med hane i baken.

 

Passade på att träna på svamphundsjobbet. Markerade Vinterskivlingarna och massor med beröm och godis

som belöning. Bra jobb detta med svampen.

 

Små är dom och alldeles djupfrysta men när det blir mildare kommer de att börja växa igen.

 

Passade på att länsa en tall från blodpudding också. Den kan inte sitta där och bli gammal.

Kollade av resten av skogen men inget av värde nånstans.

Gick hemåt, lyckades i alla fall träffa ett par människor jag känner.

 

Hemma igen. Jag ska börja träna på nåt som heter Nose work. Nu börjar min hjärna fungera igen efter

hormonstormarna.

Började enkelt, jag skulle visa i vilken tesil som min godisbit ligger. Bara det att Kleptoman Leya tänker

tydligen också träna Nose work. Hon la sej i hela tiden och försökte sno den som hade godis. Skoj var det

och jag ska testa detta igen. Men helst utan hjälp av Leya.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards