wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 januari 2017

Ett halvår här

Av Wilma Border collie - 14 januari 2017 18:01

Samma eländiga isgator överallt idag. Skulle nånstans på en lite längre runda vilket inte var

alldeles enkelt. Skogarna var inte att tänka på idag för tydligen skulle det vara intensiv jakt på

Vilda grisar överallt.

 


Gick iväg efter de isiga gatorna på jakt efter nånstans att vara och kunna vara på fria tassar ett tag.

     

Detta ska föreställa kullerstenarna vid spårvägen. Väl glaceratoch snorhalt

 

Åhhh detta underbara rådjursbajs!!!! Hann inte ens få av mej kopplet innan jag var tvungen rulla mej i det.

Matte är glad att det är deras kulor jag rullar och inte nåt kladd för då hade jag hamnat i duschen.

 

Sist jag gick här så var Sigrid med och här drog på eget förbjudet äventyr. Nånting är är det där uppe. Jag

hade stenkoll. Men det fanns ingenting att se 

Kom en Boxerhane men tro inte att jag fick träffa honom inte.

 

Kom ut på vägen. Hamnade i koppel eftersom det var isgata på den lilla vägen. Inte lätt detta eftersom vi

hundar kan skada oss ordentligt om vi fläker oss eller halkar.

 

Så äntligen fria tassar. Kollade om det fanns några intressanta spår men hittade inget.

 

Inte fanns det nåt vatten i bäcken heller. 

 

Matte hade tänkt att vi skulle ha gått den här vägen vilket hade blivit en bra runda. Men vägen var isgata

så den där rundan får bli när vägen har tinat fram igen.

 

Hm, det kanske går att gå här, det har jag aldrig gjort.

 

Jo det gick alldeles utmärkt att gå tvärsöver den stora åkern och inte var det halt heller. Hann med att

leta upp en del godis också.

 

Nästa väg och så var det bara is igen. Skitväder detta.

 

Kom precis på att där bor det faktiskt nån jag känner och det kan finnas godis. Bestämde mej för att hälsa på

var ganska länge sen.

 

Hallå Maggan är du hemma????

 

Bra planering Maggan var hemma och ville både ge mej godis och umgås med mej. Efter att ha umgåtts och

lyssnat på en massa mänskligt tråkprat så skulle jag halka hemåt.

 

Nu ser jag nåt väldigt trevligt. Hade faktiskt haft span en liten stund fast matte påstod att Heden var lika

övergiven som vanligt.

 

Sigrid!!!! Visst syns det hur mycket vi tycker om varandra? Vi borde faktiskt få umgås varje dag.

 

Hon hade Micko med sej också så jag umgicks lite med honom också. Han har åkt till sitt orginalhemma idag

men vi kommer säkert att träffas igen. Tyvärr kunde vi inte leka nåt idag eftersom vi befann oss där det var 

halt och en del trafik.

Gick hem och på eftermiddagsrundan så hade matte den goda smaken att köpa ett nytt märgben till mej.

Egentligen så fick jag det för i dag är det precis ett halvår sen jag flyttade hit alltså var jag värd en present.

Matte skrev en grej på sin Facebook i morse om hur det gick till när jag kom hit och vad som hänt sen.

Det har öst in mängder med helt fantastiska kommentarer .

Här är texten för den som vill läsa

Idag är det exakt sex månader sedan jag tog bilen till Gnesta för att träffa hunden
som jag dagen innan sett på bild i en omplaceringsgrupp. I huvudet snurrade tankarna, veckan innan hade Sigge Svamphund vandrat över regnbågsbron. Livet var nattsvart. Skulle detta vara rätt hund, jag hade haft koll i 1-2 år eftersom jag visste
att avskedets dag skulle komma. Men skulle jag klara att ta in en ny hund i mitt liv? Tänk om jag inte gillade hunden vars bild jag föll för? Tänk om hunden inte skulle gilla mej? Några få vänner visste vad jag skulle göra eftersom jag bett dom att vara referenser ifall ägaren ville ha sådana. Tankarna var många och minst sagt snurriga under resan.
Men framme så möttes jag av en svansviftande underbar Wilma som inte lämnade min sida. Jag åkte inte ensam hem och överenskommelsen var att vi skulle prova under en vecka.
Vet inte vad som skulle ha hänt för att hon inte skulle ha stannat. Jag bestämde mej tämligen omgående för att Wilma skulle bli kvar. Denna underbara hund som hamnat på ett nytt ställe med katter som svor och mängder med nya intryck hela tiden. Men allt tog hon med samma goda humör. Utforska nya skogar, träffa nya människor och hundar, allt hängde hon med på.
I bland tror jag att hon nästan räddade livet på mej för nu fick livet en mening igen.
Mycket har hänt under dessa månader, katterna som ansåg att Wilma var pest är numer bästa vänner med henne. De leker, tvättar varandra och umgås. Hon gör sej vän med alla människor hon träffar. Hundkompisarna har blivit ett gäng som hon glatt leker med. Älskar att lära sej nya saker allt är kul. Svampsäsongen var den uslaste i mannaminne men Wilma har snabbt fattat att nosa på svampar det ger en massa beröm och godis. Hon har lärt sej flera arter redan.
All aktivering uppskattas av henne, men få använda nosen eller lösa kluriga problem uppskattas alldeles extra mycket. 
Sigge var Sigge på sitt alldeles unika sätt och ingenting kan någonsin ersätta honom.
Han är så oändligt sörjd och saknad.
Wilma är Wilma på sitt alldeles unika sätt och ingenting kan någonsin ersätta henne.
Kan bara säja att jag är så glad att jag såg annonsen om henne och följde magkänslan.
Må det bli många, många år tillsammans med denna underbara hund

 
 
Ingen bild

Ulla Hörn...

14 januari 2017 22:12

❤️❤️❤️❤️❤️

 
Kasper

Kasper

14 januari 2017 23:02

Kommentaren försvann tydligen. Nåja, det väsentliga är att vi åtminstone nu får sagt att du och Sigrid är bland det sötaste lilla team vi sett, och att det allt var en himla tur att annonsen för ett halvår fanns där och sågs av just matte Helena!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

15 januari 2017 10:09

Visst är det bra när man passar så bra tillsammans! Grattis till er båda! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards