wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 12 januari 2017

Och idag

Av Wilma Border collie - 12 januari 2017 17:47

....har det inte stormat eller nåt annat otrevligt. Däremot halt som bara den.

Gick och hämtade Sigrid så vi skulle kinna roa oss ett tag.

 

Hej Rick dej var det ett tag sen vi träffade och nu ska vi inte ha närkontakt enligt matte.

 

Han försökte vara i min bak eftersom han släpptes lös och samtidigt dök Inez upp.

 

Som vanligt så smet Inez och tänkte hänga på oss. Men det hade hon ingenting för. Sigrid sa fula ord till henne.

Översatt till människospråk att hon skulle gå till sin matte och lära sej inkallning.

 

Jag och Sigrid fortsatte vår planlösa vandring. Vi skulle hitta nånstans där det inte var så förbaskat halt så

vi skulle kunna vara på fria tassar utan att riksera att halka och göra oss illa.

 

Va? Här var vi igår. Matte som är så extremt noga med att det aldrig blir samma vägar flera dagar i rad.

Vi behöver stimulans och nya intryck så vägarna varieras alltid.

 

Vi lekte en del eftersom det inte var halt och vi kunde springa hur fort som helst utan halkrisk.

 

Just ja här är de där trevliga borden. Undrar om vi ska?

 

Så klart vi skulle. Nu borde det bli blodpudding eftersom vi varit duktiga. Fick blodpudding av den väldigt

lättroade matte.

 

Så ordning i tillvaron för det blev andra vägar. 

 

Nu gick det bra att gå på spårvägen igen. Sist jag skulle gå här var det alldeles för djup snö men nu var det

inga problem att ta sej fram.

 

Om vi är tjatiga? Nä absolut inte däremot vet vi att det brukar löna sej att vara på berget här.

 

Kollade av ett fält. Fanns inget spännande och matte ansåg att Sigrid inte alls skulle käka upp alla pluttar

som Rådjur hade lämnat.

 

Kollade runt inne i skogen, inget av intresse nånstans.  Lekte en del för att fördriva tiden.

 

Matte tittade på några små svampar på ett träd. Ingen aning om vad det är, men söta var de.

 

Kolla Sigrid, hade hon kunnat så hade hon klättrat upp för trädstammen för att kolla svamparna. Hon

försökte faktiskt men klättra i träd det klarar hon inte (ialla fall inte än).

 

Alltså vi är världens bästa spanare, allt har vi koll på och så här får vi en fantastiskt överblick .

 

Lönar sej alltid att spana för helt plötsligt så var vi tvugna att städa bort en massa godisbitar. Såna ska inte

ligga och skräpa.

 

Kom ut på den där Dunkvägen som mest var skridskobana. Vi blev tillsagda att ta det försiktigt-

 

Sen blev det ännu värre ren glansis så vi hamnade i koppel. Var så halt att matte hade probelm trots de

där extraklorna på kängorna.

 

Vi tänkte att vi skulle kolla Sörmlandsleden. Jag hörde hur matte pratade om en massa träd som säkert föll

rakt över den under gårdagen. Skulle inte alls kolla den idag det blir nån annan dag enligt tråkmatte.

 

Spårvägen och här brukar jag vara på fria tassar. Men risk/chans att möta hanar och det ska jag absolut göra

inte alls enligt skitmatte.

 

Blää isgata och dessutom försöker det komma underkylt regn. Blev så halt att vi använde snödrivan at gå i.

 

Men titta vad vi träffade en liten alldeles underbar valp. Han tyckte att jag var lite läskig och ville inte hälsa.

 

Nästan så han tyckte att Sigrid också var lite läbbig. Han är ganska nyinflyttad här och vi kommer säkert att

träffa honom fler gånger.

  Nästan hemma hos Sigrid så träffade vi Scilla och Saga. Jag har träffat dom nån gång för ganska länge sen

och Sigrid höll sej på avstånd för hon ville inte träffa dom.

Lämnade hem Sigrid och gick hem till mej.

Hann vara hemma en stund innan matte bestämde sej för att rymma.

  

Hon gick och rastade Rottis Helga eftersom hennes människor var på rymmen. Men Helga hon har så bråttom

så bråttom hem när matte är ute med henne.

 

Helga VET att när hon passar sitt tråkhus så får hon alltid nåt gott av matte när det kommer in igen. Här

väntar hon på godiset.

Jag ägande mej åt att gömma diverse skor under mattes frånvaro. Hon bör genom detta inse att hennes plats

är hemma hos mej och inte korkade rymningar till andra hundar.


 
 
Ludde

Ludde

12 januari 2017 23:10

Trevligt med så många godisställen på promenaderna... kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

12 januari 2017 23:29

Hos oss försvann allt strömmen i dag också, under flera timmar. Men inte lika många som i går.
Tur att vi har våran kamin, säger både jag, Grynet, katterna och matte. :)
Din och Sigrids tur är nästan större tycker jag - allt godis som liksom bara trillar ner där ni är...

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards