wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 11 januari 2017

Nästan bortblåsta

Av Wilma Border collie - 11 januari 2017 17:38

Har väl knappast undgått nån att stora fläkten är påslagen med full kraft idag.

Det blåste rejält redan när jag och Sigrid skulle ut på förmiddagen.

 

Ser du nåt skoj Sigrid? Nä ingen av oss såg nåt, lika öde som vanligt på Heden.

 

Men åhhhhhh där borta!!! Titta så fint jag viker svansen åt sidan. Har nämligen span på Rocky och honom

skulle jag kunna tänka mej att träffa nu. Skitmatte och skitkoppel! Kom inte i närheten av honom inte.

 

Verkar spännande där inne i skogen. Bara det att idag var skogen totalförbjuden. Ingen med förståndet i

behåll går i skog när det blåser så här mycket. Behövs inte mycket för att träd ska falla även om blåsten inte

känns så mycket så tar den tag i trädtopparna och det räcker för att träd ska falla.

 

Nu så är vi på fria tassar. Eftersom vinden var rätt så blåste det lite med betoning på lite mindre vid sjön.

Huvudsaken var att inte Sigrid blåste bort.

 

Hm, varför petade du mej i baken? Hade du varit en snygg hane så visst men en papperskorg?

 

Vi röjde loss ordentligt en stund. Tur att vi kan roa oss med varandra när skogen är förbjuden och jag inte

får träffa hanar.

 

Bryggkoll är viktiga hundsaker men det fanns inget spännande på dom idag.

 

Bänkar, stenar, stockar ger ju godis. Nu testade vi nåt nytt hoppa upp på borden vid sjön. Jodå det blev godis

Mycket bra bord det här.

 

Sigrid och tränade för bordsdans för hon sprang fram och tillbaka på dom.

 

Lika bra att testa bänkarna vid grillen också. Den fullkomligt oförstående matte SKRATTADE åt oss och påstod

att vissa hundar gör vad som helst för att få godis. Så klart vi gör, vi vet att detta lönar sej.

 

Pinnar kan faktiskt vara väldigt skoj. Jag hade mycket roligt med denna en stund.

 

Fast sen snodde Sigrid den. Bark är tydligen gott i alla fall enligt henne.

 

Vinden ökar och det syns faktiskt i min päls hur det blåser.

 

Fortsatte en bit efter sjön. Blåsten kändes lite mindre här där åsen skyddar.

 

Testade att leka på isen, gick jättebra tills matte hade åsikter vilket var omgående. Eftersom det inte finns

hjulspår efter stora tunga fordon är isen förbjudet område. Korkat vi hade skoj.

 

Ja, ja vi fick inte vara på isen. Men eftersom vi står på fallna trädet och ser söta ut borde vi väl få godis

eller? Vi fick varsin blodpuddingbit.

 

Hade faktiskt varit trevligt att gå upp i skogen här. Men förbjudet, dessutom hördes det ett rejält brak så

någonstans föll ett träd. Ibland är det bra att ha en matte som förstår hur farlig skogen kan vara i hård blåst.

 

Undrar om jag behöver en båt? Fast denna är fastfrusen och jag har nog ingen användning för den.

 

Undrar varför hon gnällde om vårt isbesök. Det är faktiskt hjulspår alldeles i strandkanten.

 

Blåsten har blivit värre och enligt matte så är det dags att gå hemåt.

 

Över Heden var det jobbigt vi hade motvind och den var inte att leka med.

 

Men snälla kisse kan du inte komma och hälsa på oss? Vi gillar katter och tänkte bara umgås och kanske att

jag hade tvättat lite. Asocial katt som smet iväg.

Lämnade hem Sigrid och gick hem till mina sociala katter.

 

Blä! Eftermiddagsrunda och inte nog med att blåsten är ännu värre det snöar också.

 

Det stormar och snön kommer på tvären. Strax efter att denna bild togs så snodde vinden elen för andra

gången. Den kom tillbaka ganska snart, men det händer att lyset blinkar till-

Ute låter det rejält av och till och det trillar träd överallt.

Jag har mest slappat utom när matte försvinner till tvättstugan då möblerar jag med hennes kängor. Alltså

jag tar en och går och gömmer nånstans. Om jag gömmer dom borde hon bli kvar hos mej.


 
 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

11 januari 2017 23:33

Mjausan Wilma, så du har också blåst omkring dig, här blåser det också, och är mycket snö, mjausan, det gillar vi inte.
vi vill ha vår nu istället.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Ludde

Ludde

11 januari 2017 23:36

Tur att ine Sigrid blåste bort när hon inte satt fast i kopplet. Undrar förresten hur hon kommer upp på bordet med sina korta ben... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards