wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 9 januari 2017

Gissa om vi haft skoj idag

Av Wilma Border collie - 9 januari 2017 17:34

I dag har det minsann inte varit nån tråkdag. Det är måndag alltså Sigriddag och dessutom var vi 

lovade att få göra nåt alldeles extra skoj.

Matte använde min bil, vi hämtade Sigrid och så åkte vi. Vägen mot Eskilstuna och stanna vid nån skog var

inte att tänka på för de bra ställena var fulla med snö.

 

Ska detta vara skoj? Vi är i centrala Eskilstuna här har vi varit förut utan att det varit nåt speciellt.

 

Kollade en bro som vi inte gått över tidiagre, men där fanns då inget skoj.

 

Kollade ån som var full med is så vi skulle inte bada. Inte träffade vi några trevliga hundar eller människor

heller. Bara en kort sväng sen hamnade vi i bilen igen.

 

Ute ur bilen igen och nu ska det där roliga hända.

 

Det blir skoj, väldigt skoj. För här har människovalpen Oliver kommit och mött oss. 

 

Eftersom vi är mycket artiga hundar så hälsade vi ordentligt på människovalparnas mamma Cissi.

 

Nu ska vi ut och ha skoj. Jag koppeltränade Oliver och Sigrid tog hand om Adams träning.

 

De går minsann perfekt i koppel båda två, jag vet att Sigge la mycket jobb på att träna dom. Hörde att vi

skulle gå till ett trevligt ställe.

 

Framme vid Djurgår´n. Hur går det Adam klarar du att koppla loss Sigrid eller ska jag hjälpa dej?

 

Så där buset kan börja. Jag, Sigrid och människovalparna det kan inte bli annat än perfekt.

 

Hade en massa skoj lekar med snöbollar balnd annat. I dag är det så varmt att det blev perfekta snöbollar.

Mycket skoj blev det.

 

Adam och Sigrid hittade nån egen lek och jagade varandra. Både Oliver och Adam var väldigt imponerade

över att Sigrid är så duktig på att hoppa i djupa snön.

 

Adam han byggde en snögubbe på ingen tid alls, bra med sån där kramsnö.

 

Bra med människovalpar som kryper runt i snön. Blev massor med skoj lek tillsammans med dom. Plus att

jag och Sigrid visade hur vi två leker tillsammans.

 

Wow! Oliver har minsann blodpudding till oss. Gissa om han blev populär.

 

Helt plötsligt så regnade det blodpudding från både Oliver och Adams händer. Det är jobbigt att leta efter

sån i snön men vi hittade all.

 

Så ville de bli fotograferade med Sigrid. Här är det Oliver och Sigrid 

 

Och Adam och Sigrid. De har inte träffat henne förut men blev jättebra kompisar med henne.

 

Oliver ansåg att jag också skulle vara med. Åsch, hade inte riktigt tid hade så mycket annat att göra.

 

Vi fortsatte med allt lekande, vi hade så skoj, så skoj. Människovalpar är perfekta att leka med. Aldrig att

jag ser matte krypa runt i snön och busa med oss inte. Den känsliga människan står upp.

 

Sigrid ville bli kliad på magen och det ställde de så klart upp på. Bra människovalpar som alltid förstår vad

vi hundar vill för nånting.

 

Den här bilden är så fin. Sigrid hade varit stilla och började frysa, men Oliver satte sej med henne och värmde

henne en stund. Det syns hur mycket det tycker om varandra.

 

Fortsatte med en massa skoj. Gäller att passa på att leka mycket när vi har chansen.

 

Adam är urstark. Han fyller snart 8 år men orkar bära storebror Oliver som snart fyller 10 år.

 

Människovalpar är generösa. Återigen har de kastat en massa blodpudding omkring sej. Finns inte minsta lilla

smula kvar. Jag och Sigrid är experter på att hitta allt.

 

Hörru Oliver vad gör du med Sigrid egentligen? Både Oliver och Adam åkte kana i en backe och Sigrid fick

sitta i famnen på dom och åka med. Jag är tydligen för stor för såna aktiviteter, synd för det såg skoj ut.

 

Vilka är ni då? Kom ett par Västgötaspetsar som ville umgås. Hanar men eftersom de inte kan nåt så fick de

leka med mej en stund.

 

Sigrid var lite misstänksam mot dom och ville inte vara med och leka hon bara kollade av dom lite försiktigt.

 

Äsch då allt skoj håller på och tar slut. Men vi bytte så jag koppeltränade Adam och Sigrid tog Oliver. De är

duktiga på att gå i slakt koppel så Sigge gjorde ett bra jobb med dom.

 

Slut på det roliga, människovalparna ska gå hem till sej. Fast de knackade på hos en granne för de ville

visa mej och Sigrid.

Sa hej då och hörde att vi kommer att träffas snart igen. Ser både jag och Sigrid fram emot en massa mer

trevligt bus. Vi somnade gott båda två i bilen hem.

 

Måste bara visa denna också. Det är jag och Leya igår kväll, det syns hur mycket vi älskar varandra. Om det

varit ljud till bilden hade ni hört hur Leya spinner. Tänk de där korkade människorna som var övertygade om

att jag och katterna inte skulle acceptera varandra. Alla hundar behöver ha minst varsin katt att ta hand om.

Kattskötsel är ett viktigt hundjobb.

 
 
Eva H

Eva H

9 januari 2017 18:42

Syns verkligen att Sigrid o grabbarna gillade varandra! Underbar värmebild verkligen.

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

10 januari 2017 16:11

En sån fin dag för er allihop! Så stora de blivit, människovalparna. :)Både stora och starka.:)
Klart att dom skulle gilla Sigrid också!!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards