wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 januari 2017

Trååååååååk

Av Wilma Border collie - 8 januari 2017 17:44

Äsch, har då inte mycket att berätta om dagen. En sån där typisk tråkdag har det varit.

 

Historien upprepar sej, jag är den enda i hela Malmköping som är ute. Det är alldeles dött och övergivet

överallt.

 

Bestämde mej för att kolla vid sjön. Lika övergivet där och snön är så djup att hade Sigrid varit med så

hade hon säkert drunknat i den.

 

Kollade bryggorna men dee var fulla med snö och inte fanns det nåt av intresse heller.

 

Jag är ute på isen och kan ni tänka er matte som bara går på den när det kört tunga fordon befinner sej

också på den. Hon gick typ en hel meter ut.

 

Anledningen till isbesöket, ta tråkbilder på rimfrosten. Fullkomligt onödigt enligt mej.

 

För övrigt var allt alldeles fullt med sån där frost och världen svart vit. Gå på längre på isen det får jag

nog göra om och när Ossyhusse plogar bana på den.

 

Skulle ha gått här men det var alldeles för djup snö så jag slapp passera läskiga bron.

 

Tog Vilda grisvägen istället för där var det plogat och lättare att gå.

 

Jo jag tänkte att jag kanske skulle kunna gå in i skogen här. Inte en av mina bättre idéer.

 

Jag hade tänkte att jag skulle gå nån bra runda via min Sörmlandsledsetapp. Men snön är alldeles för djup.

Korkat jag vill komma fram i alla skogar men enligt matte måste snön sjunka ihop ganska mycket innan det

fungerar.

 

Fortsatte på Vilda grisvägen, hittade absolut ingenting av intresse. Fanns inga spår av hundar och inte av

andra djur heller.

 

Här ska det finnas en bra stig som jag faktiskt inte har gått. Men den är bara att glömma just nu.

 

Höjdpunkten, det fanns blodpudding i en snödriva, var inte alldeles lätt att nå alla bitar men eftersom jag

är en smart hund så löste jag det självklart.

 

Testade skogen på ett par andra ställen men det var bara besvärligt. Vände ochj skulle gå hemåt igen.

 

Är på en del av spårvägen som var så upptrampad att det gick bra att gå där. Matte har kallat och självklart kommer jag.

 

Provade att gå på ängen men det gick inget bra. Skulle bara kolla om det fanns nåt intressant men det gjorde 

det inte.

 

Struntade i spårvägen och gick en annan väg hemåt. Precis lika tråkigt dött och övergivet där.

 

Den där rimfrosten den anföll tydligen allt till och med jag fick den vid öronen.

 

Hemma så fördrev jag en del tid med detta. Blodpudding och en klicker. När jag gör som matte säjer så

hörs ett klick och i samma sekund får jag godis. Insåg snabbt att det där klickljudet var trevligt. Tränade

lite mer med tortyrinstrumentet klotången också. Nu står jag ut med att matte klipper i luften precis 

bredvid mina klor.

 

Freja hon försöker minsann sno mitt jobb. Det är jag som är kattskötare i detta hus och sköter all tvätt av

mina katter. Begriper inte varför hon skulle tvätta Leya. Jag tvättade om Leya lite senare.

I morgon då ska jag och Sigrid roa oss ordentligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Av Wilma Border collie - Fredag 12 april 17:56

Hämtade Basse som vanligt. Matte var hemlighetsfull och sa att en bra dag väntade. Vi var tveksamma, vet minsann hur det brukar vara med hennes planer som sällan fungerar.   Jaha och detta kallar du för överraskning? Stå och glo vid vägen till v...

Av Wilma Border collie - Torsdag 11 april 17:58

Vanliga ensamma morgonrutinen. Sen skulle Basse hämtas. Han borde ha varit vid sin vanliga liftarplats, men jag hittade honom hemma hos honom. Just då regnade det rejält.   Jo vi tänkte att vi kan hänga inne hos Basse idag. Nä sa matte, de...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards