wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 januari 2017

Allt skoj frös inne

Av Wilma Border collie - 6 januari 2017 17:38

Alltså om det inte hade varit för griskylan skulle jag ha gjort en massa trevligt idag.

 

Strax före 7 i morse visade termometern detta. Det är för kallt.

 

Detta är minst lika onödigt som griskylan. Ute för morgontoalett och matte klädde ut mej!! Jag behövde inte

alls låna Sigges gamla täcke. Fast jag erkänner att min morgonrunda gick fort, gjorde vad jag skulle och sen

ville jag hem.

Så var förmiddagens plan att jag skulle ha haft Sigrid med mej. Nähä, inte det inte. Hörde ett otrevligt

telefonsamtal om att det var alldeles för kallt. För övrigt fick jag vänta i flera dagar på att gå ut nästa gång.

 

Ute och har sluppit onödiga täcket. Tänkte ta en ordentlig runda och kollade om det fanns spår efter kompisar.

 

Detta är Heden här brukar det vara fullt med människor, hundar och en massa trafik på gatorna. Totalt dött

fanns inte nån ute nånstans.

 

Gick till Tråkskogen, precis lika dött och övergivet där bara jag och matte.

 

Det var så kallt att röken från värmeverket låg ner.

 

Jo jag tänkte att jag skulle ta en runda i skogen. Ska du inte alls sa skitmatte, det är alldeles för kallt för

att vara ute länge. Skulle hemåt istället.

 

Frosten gör helt fantastiska mönster på glas när det är så här kallt.

 

Hallå Prylaffären är det öppet nu? Jag hade hört ett rykte om att det skulle vara det och jag var sugen på

Frolic.

 

Dagens höjdpunkt, det var öppet och jag fick mina välbehövliga Frolic.

På väg hem så pratade matte i telefonen igen. Egentligen skulle jag ha gjort nåt skoj efter lunch men det blev

också inställt på grund av griskylan. Nu ska det hända på måndag istället, men då får Sigrid hänga med och

ha roligt.

Tillbaka hemma upplyste matte om att det fortfarande var 21 otrevliga minusar.

 

Fördrev lite tid med att leta godis i min julklapp. Lite hjärngympa denna kalla tråkdag.

 

Samtidigt bakom ryggen på matte så var Kleptoman Leya i full färd med att försöka stjäla MITT godis. Hon

tror att det är hennes.

 

Fast katterna fick godis på sin aktivitetsbräda så kunde jag pyssla med min utan inblandning från en viss

kleptoman.

 

Ute på en av mina eftermiddagsrundor (har gått på två kortare pga kylan). Trodde, tänkte, hoppades men

Pryl 7an hade fortfarande upphört.

 

Fortfarande var det bara jag ute i hela Malmköping.

 

Fördrev tid med att kolla var alla hanar har kissat och lämnade hälsningar. De behöver informeras om att

jag när som helst börjar lukta alldels extra gott.

Hjälpte matte att kolla att min bil startar och det gjorde den. Ska väl ut och åka med den nån dag fast

inte idag.

Fortfarande är det 10 minus men jag hoppas på en bättre och aktivare dag i morgon.

 
 
Ludde

Ludde

7 januari 2017 09:35

Det är inte så många som är ute när det blir så kallt. Bra att kunna aktivera sig inne då... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards