wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 2 januari 2017

Jag är inte alls korkad

Av Wilma Border collie - 2 januari 2017 17:35

Som ni vet så luktar jag gott nu och inom en snar framtid kommer jag att dofta alldeles extra gott.

Alltså har jag fullt upp när jag är ute, måste berätta för alla hanar vad som väntar. Enligt matte som

inget begriper kissar jag mer och oftare än vad hanarna gör. Och? Jag har rätt att meddela mej.

Gick och hämtade Sigrid för en skogsrunda. Var halt så matte hade ingen lust att skjutsa oss.

 

Fick vara koppelfångar ganska länge. Hala gator och trafik då är det bara att stå ut.

 

Jag hade fullt upp med att kolla spår efter snygga hanar och Sigrid var snäll och hjälpte mej. Spår fanns men

träffade aldrig nån.

 

Äntligen på fria tassar i skogen. Var ett tag sen vi var här senast.

 

Jag undrar jag................nä inga hanar i sikte hur jag än spanade.

 

Äsch när de gallrade i skogen så snodde de mitt och Sigrids bra agilityträd. Vi letade faktiskt men det är

spårlöst borta.

 

Va säjer du? Leka? Vad är det hur gör man då? Sigrid fick tjata mycket på mej och matte påstod att jag är

korkad på grund av hormonerna, Är jag inte alls.

 

Vet du jag tror att jag ska gnaga på den här pinnen istället. Men Sigrid fortsatte tjata om att vi skulle leka.

Ställde upp nån minut sen tröttnade jag.

 

Faktiskt mycket viktigare att sköta min hygien.

 

Vatten jo det brukar vara intressant men tror jag struntar i det idag.

 

Enligt min totalt oförstående matte så illustrerar denna bild precis hur jag uppför mej. Huvudlöst och har 

tappat bort mitt normalt extremt smarta huvud.

 

Sigrid som var som jag för ett par månader sen hon förstår mej precis. Tur att hon lärt sej bästa sättet att

hålla koll på omgivningarna. Titta på hennes stil upp på en sten och sen tassarna på trädet då får man bra

överblick även om man är liten.

 

Tur att hon håller koll för det döljer sej minsann märkliga varelser i granarna i bland.

 

Här så fungerade hjärnan ypperligt. Har kommit till min Sörmlandsledsetapp, tänkte att om jag låtsas jobba

hårt med att inspektera spängerna så kommer matte bara att följa med och vi kan fortsätta långt bort

i skogen. Tyvärr misslyckades jag för vi skulle inte alls åt det hållet idag.

  

Men tro inte att jag missar att sätta mej bredvid pinnen. Bäst att lära Sigrid också att här får man godis-

Vi fick godis.

 

Så blev vi fångar fast vi var i skogen. Det ligger ett hus en liten bit bort och där var det en hund. Jag tänkte

att det kanske var en hane men se det skulle vi inte alls ta reda på.

 

Sigrid hon hittade en godisstubbe. Jo jag vet att det kan växa här. Fast jag var fullt upptagen med att leka 

döv och kolla en massa (o)viktiga saker.

 

Sigrid är en bra kompis för det fanns godis kvar till mej.

 

Ute på väg igen. Vet att det snart är slut på friheten tyvärr.

 

Bad Sigrid att hon skulle spana efter hanar vilket hon snällt gjorde. Men det fanns inga nånstans. Enligt matte

så får jag från och med nu bara träffa Ossy eftersom han varken kan eller fattar det där med lukta gott.

Annars får jag bara umgås med tikar ett tag.

 

Slut för idag nu ska Sigrid till sitt hemma och jag hem till mitt. Timmarna i skogen går alltid alldeles för fort.

Gick hem och umgicks med katterna.

 

Jag har knackat på Pryl 7ans dörr alldeles utan framgång. Vill ha godis och köttbullar.

 

Har ni sett vilken fruktansvärd lapp det sitter på dörren. Det är alltså slut på godis och köttbullar här.

Mitt liv kändes alldels bedrövligt.

 

Men utanför Tempo var det trevligt. Billig blodpudding, bara att skicka in matte.

 

Jo hon kan om hon vill. De här är nu mer skivade och ligger i svamptorken för att förvandlas till smaskigt

godis till mej och Sigrid.



 
 
Ludde

Ludde

2 januari 2017 22:57

Jag förstår inte att alla tjejer måste lukta gott samtidigt? Jag vet ju nästan inte vart jag ska gå här hemma så det blir mycket skog på långpromisarna istället. Fånig skylt på dörren! Tempos var ju mycket bättre... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards