wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 1 januari 2017

Bra början på året

Av Wilma Border collie - 1 januari 2017 17:38

Jag klarade kvällen igår och natten utan några större bekymmer. Var ute på en tidigare kvällsrunda och

då var det tyst och lugnt, Sen låg jag nära matte och grejade med mitt nya märgben. När det det drog igång

ordentligt så befann jag mej i mattes säng ihop med matte och katterna. Leya och Balder tyckte det var väldigt

otrevligt. Jag var inte rädd funderade mest på varför det lär så förtvivlat men det tystnade så jag kunde

sova lugnt hela natten.

Så blev det idag, tänkte gå och hämta Sigrid men det skulle jag inte alls enligt tråkmatte. Dumheter vi

kan umgås varje dag.

 

Hittade rester på Heden av nattens oväsen, men det var ovanligt lite. Matte sa att vissa år är det drivor

med giftiga sopor där,

 

Gick till Tråkskogen i brist på bättre, var alldeles öde överallt. Inga hundar och inga människor. Fast nog

hade det gått hundar där tidigare hittade en massa dofter efter dom överallt.

 

Nån hund hade tappat sitt reflexhalsband också. Hoppas den hittar det igen.

 

Gick och kollade de där Vinterskivlingarna. Såna kan jag nu, vet att om jag nosar på dom så får jag massor

med beröm och godis.

 

Finns massor med nyfödda valpar så jag kan träna mycket här. Bra för jag gillar att jobba med olika saker,

 

Men hörru Ekorre jag tänkte vara artig och önska dej Gott nytt år bara. Varför sitter du där uppe och är

tjurig? Oartiga typ!!!!!

 

Äntligen sällskap! Smilla var ute och rastade sina människor. Vi hann tyvärr bara leka nån minut innan hon 

skulle vidare.

 

Vad är detta? Nån svamp jag ska lära mej eller?

 

Grankotteskivling heter den. Är ätlig men de är så små så små så det gäller att hitta mängder om det ska

räcka till mackor.

 

Du det här är en av godisstenarna. Jag tänkte att kanske........... Jo jag fick godis eftersom jag satt så fint.

 

Tråkmatte hålla på och ta en massa bilder på vattendroppar.

 

Tjoho!!! Jag hittade Ossy ÄNTLIGEN sällskap.

 

Vi lekte massor, försökte käka upp varandra ibland.

 

Provade att dansa också. Jodå vi är bra på att dansa pardans.

 

Sen tappade vi visst huvudena båda två, inte lätt att hålla reda på alla kroppsdelar när man har skoj.

 

Tänk vad det är enkelt att få hanarna att falla för mej. Ossy är bra för han fattar inte att jag luktar gott så

vi kan ägna oss åt allt vettigt utan att han ska vara i baken på mej.

Sen var jag tvungen att skiljas från honom och gå vidare.

  Träffade en av mina människovänner som alltid bjuder på godis. Gott var det.

 

Så träffade jag Nobel också. Tänkte leka med honom men han gillade min bak fast han egentligen inte alls

ska bry sej.

 

Och där kom Biffen och Sky också. Mycket trevligt, fast Biffen han funderade på att göra valpar med mej.

Ska inte alls tillverkas några valpar.

 

Hade sällskap med dom en bit på väg mot hemma. Trevligt att ha sällskap.

Gick hem och gjorde just ingenting. Medan matte höll på med tråk så funderade jag på mina nyårslöften.

* I år ska jag lära mej ännu mera om det där med att leta svamp

* Tänker umgås mycket med alla mina vänner jag skaffat mej

* Undersöka fler nya skogar, matte verkar ha ett outsinligt lager av såna

* Fortsätta blogga om ni vill fortsätta läsa om mitt liv

* Lära mej Nosework och sökert en massa annat skoj


 
 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

1 januari 2017 22:38

Jamas, klart att vi vill fortsätta att följa dina äventyr, Wilma <3 Ska bli spinnande att läsa vad du hittar på, mjausan
God fortsättning på dig och din matte

tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Ludde

Ludde

1 januari 2017 23:41

Det blev ju en lång lista med nyårslöften. Ingen här hemma gav några löften eftersom de för det mesta brukar vara bortglömda när man vaknar på nyårsdagen. Vi brukar ta dagen som den kommer och bara göra det vi hinner med... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Av Wilma Border collie - Fredag 12 april 17:56

Hämtade Basse som vanligt. Matte var hemlighetsfull och sa att en bra dag väntade. Vi var tveksamma, vet minsann hur det brukar vara med hennes planer som sällan fungerar.   Jaha och detta kallar du för överraskning? Stå och glo vid vägen till v...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards