wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 30 december 2016

Plötsligt händer det

Av Wilma Border collie - 30 december 2016 17:55

Igår sa matte att det skulle hända nåt skoj idag men hon vägrade berätta vad.

Så skulle jag ut på min långrunda.

Är detta verkligen sant?  Normalt så drar jag aldrig i kopplet men nu har jag mer eller mindre släpat matte

efter mej och jag har bråttom, väldigt bråttom.

 

Det var alldeles sant!!! Sigrid är HEMMA och hon ville träffa mej!!!!!!!! Hon höll på att krypa ur pälsen så

glad blev hon när jag kom. Matte fick frågan igår om Sigrid kunde få hänga med mej eftersom hon var hemma

och hade dötråkigt. Saknade nog både Atli och mej.

 

Nu så efter en veckas alldeles ofrivillig skilsmässa ska vi ut och ha skoj. Sigrid tittade inte ens på sin matte

när vi skulle gå. Nu gäller det att ta igen allt vi förlorat.

 

Träffade på valparna på Heden så vi busade en del med dom. Inez hade varit borta och blivit av med all päls

så hon lär frysa rejält om det blir kallt.

 

Är på stora gräsmattan vid sjön. Här är det bra att leka eftersom det inte är trfik och en massa gator. Men

den där Rick han måste ha gått i Leyas kleptomanskola för han ska åt MIN pinne.

 

Så här motionerar man sina kompisar. Hitta en pinne som alla andra vill ha och spring fort, väldigt fort.

 

Jodå han blivande kleptomanen försökte men jag höll emot så pinnen förblev i min ägo.

 

Isfritt vid hundbadet så självklart testade vi vattnet. Skönt var det och gott ocksåmed kallt vatten.

 

Valparna hängde med oss på spårvägen, men de bara busar och busar. Jag och Sigrid vi kollar av en massa

andra viktiga saker också.

 

Va? Kan valparna det där med att hoppa upp här och få godis? Visade sej att det var rena tillfälligheten att

de hoppade upp här.

 

Jag och Sigrid har kurs. Vi visar valparna att om man hoppar upp och sen väntar då får man godis. Vi vet

att godis det kommer när vi gjort nånting bra.

 

Hm, bäst att kolla hur det går där uppe. Valparna är inte vana vid sånt här.

 

Jodå det gick. Här har Inez fattat och väntar på godis från Ricks matte. Valparna behöver få använda sina

huvuden de också.

 

Fast Inezmatte hon är rena godisautomaten och kräver inga motprestationer för att dela ut godis.

 

Hur går det Sigrid lyckas du peta ner valparna eller behöver du hjälp? Hon klarade av det utan min inblandning.

 

Sigrid har alldeles glömt att hon ett tag ansåg att Inez var äcklig. Nu kan de leka igen, här planerar de nåt.

 

En del har då märkliga matvanor. Käka rådjursbajs. Sånt är utmärkt att rulla sej i men inte sjutton äter

jag det.

Gick vidare utan att det hände nåt speciellt-

 

Sigrid är smart. Hon vet att här brukar det gå alldeles utmärkt att leta godis. Blev godissök och inte minsta

lilla smula lämnades kvar. 

Gick en bit på spårvägen igen.

 

Tog vägen genom den här skogsdungen, sist jag passerade här så fick jag inte vara inne i den eftersom det

stormade så förbaskat.

 

Duktiga, duktiga Sigrid. Matte skulle kolla, jag markerade och Sigrid var inte sen att hänga på. Hon var

framme och nosade på Ostronmusslingarna på trädet. Här väntar hon på belöning vilket hon självklart fick.

Svamparna syns precis medanför mossan.

 

Tyvärr var dessa alldeles för gamla så de bor kvar i skogen. Skildes från valparna och önskade dom Gott

Nytt hundår. Lär väl träffa dom nästa år igen.

 

Egentligen ska vi gå hem till Sigrid men vi har precis sisktat Anna som jobbar på Pryl 7an ibland. Hon hade

mycket viktiga saker att berätta för oss.

 

Det fanns alldeles utsökta hemlagade köttbullar där till oss. Himla tur att vi träffade henne för annars hade

vi alldeles missat detta.

Gick hem med Sigrid som var så nöjd över att få ha hängt med mej igen och jag var lika glad jag.

 


Jag och matte fick julklappar av Sigrid och hennes matte. Benet med kalkonsmak är mycket gott och lär 

räcka en stund att gnaga på. Tack snälla Sigrid med matte.

Så till sist........ GOTT NYTT ÅR!!!!!!

Hoppas det blir så lugnt och smällarfritt det bara går. Jag har inte regerat på smällarna som hörts och matte

hoppas att det fortsätter så. Däremot så tycker stackars Leya att det är läskigt när det smäller.

Den fantastiska katten Sören Fernström han har alltid så mycket kloka tankar. Denna bild snodde matte

för flera år sedan.

 

 
 
Ludde

Ludde

31 december 2016 00:02

Vilket härligt gäng det blev på promenaden. Gott Nytt År på dig, matten och katterna!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards