wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 24 december 2016

Klarat av julen

Av Wilma Border collie - 24 december 2016 17:32

De som känner matte vet att hon är väldigt närbesläktad med Grinchen så här är julen mer

eller mindre obefintlig.

Det fanns en plan om att vi skulle göra nåt idag men eftersom det blåste så förbaskat blev de planerna

inställda. Vi ska göra det nån annan dag istället.

Som kompensation så skulle jag få gå en runda som jag inte gått. Märkligt detta att hon hela tiden lyckas

trolla fram nya rundor.

 

Intressant här har jag inte varit och det finns massor med spännande dofter.

 

Skumt detta att gå i en tunnel under stora vägen och det dånade alldeles väldigt när det passerade bilar.

 

Titta så trevligt en å med öppet vatten. Men jag skulle inte alls prova den enligt matte. Hörde nåt om kallt 

och alldeles för strömt vatten.

 

Ny väg sånt gillar jag. Undrar vad jag ska hitta för spännande här då?

 

Den här stubben var väldigt intressant. Massor med spännande dofter efter andra hundar och en del annat

som människor utan luktsinne inte begriper.

 

Hittade en sjö också. Ser spegelblank och fin ut. Men det stormade så det finns inget vatten bara en massa

is på den. Gick vidare och kollde på en massa trevliga hundsaker. Matte tycker att den här vägen är ganska

tråkig men jag hade mycket skoj.

 

Som här helt plötsligt fanns det korv och köttbullar på en sten. Typ julmiddag till hund i skogen.

 

Nej jag har aldrig gått här men så klart jag vet att det är den här stigen som jag ska gå. Hittade inget av 

värde efter den.

 

Samma sak här så klart att jag visste att jag skulle ta den här stigen. Fanns en del trevliga dofter och lite

annat att kolla på.

 

Bra stig för här blommade en buske med korv och köttbullar. Att det förekom båda arterna skyller matte på

att sånt endast inträffar när det är julafton. Finns ingenting kvar på den busken.

 

Undrar om det finns nåt spännande inne i skogen? Men jag hade inte där att göra för det knakade ganska

rejält i träden ibland.

 

Övade på svamphundsjobbet. EN kantarell växte det i skogen. Den står kvar för den har sett sina bästa dagar.

Fast jag fick massor med beröm och ett par köttbullebitar. Fortsatte och hittade ingenting av värde.

  

Skogen tog slut och där borta syns faktiskt Malmköping.

 

Här stormade det alldeles väldigt mycket. Motvind så att det nästan var svårt att gå framåt ibland. Enligt 

matte var det dags att gå hem för vi hade varit ute länge. Var i alla fall trevligt med en ny runda.

Hemma igen och jag har fått mina julklappar. Tre paket skulle jag öppna.

 

Jag fick ett spel av matte och en stor påse kycklingpinnar och en påse med annat godis. Paketet som

Ann Marie gav mej i måndags innehåll en bra bollkastare, då kan nog matte få iväg bollarna längre åt mej.

Mycket nöjd med mina julklappar.

 

Testade det där spelet. Superenkelt att plocka bort grejerna och hitta korvbitarna som var gömda. Men ni

ser väl hur Kleptoman Leya tänker lägga sej i. Hon trodde sökert att hon skulle stjäla korven men det hann

hon inte. Jag käkade snabbt upp den.

 

Katterna fick extra god mat. Här käkar Freja, Balder och Idun Kleptoman Leya befann sej utanför bild.

 

Så fick de lite nya leksaker också. Leya försökte sno alla och jag var inte bättre för jag snodde en sån där

spindel. Faktiskt väldigt rolig leksak.

 

Så har de fått leta godis i sin aktivitetsbräda också.

Resten av dagen har varit slö och slapp. För se om det jag skulle göra idag går att göra i morgon istället.


 
 
mollesnutten

mollesnutten

25 december 2016 07:30

Vilken tur du har Wilma,köttbull och korvbuskarna har inte kommit igång här än.Men en liten liten kantarell hitta vi igår.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards