wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 17 december 2016

Det är ett slit att få köttbullarna

Av Wilma Border collie - 17 december 2016 17:46

När jag skulle ut på min långrunda så var jag helt inställd på att gå och hämta Sigrid och Atli.

Nä sa matte det är lördag så de ska vara hemma. Lördagar är inga bra dagar.

Passerade Heden ingen jag känner ute.

 

Nåt skoj i den här skogsdungen då? Nä inte en nån asocial ekorre fanns det.

 

Vägen över campingen var nästan skridskobana så jag fick inte vara på fria tassar. Säkerhetsskäl både för

eventuella bilar plus att jag kan göra mej illa om jag halkar.

 

Aha min Sörmlandsledsetapp. Trevligt för det var ett tag sen jag gick här. Måste ha koll på det som jag ska

sköta.

 

Endast Rådjur hade vandrat där. Inga hundar och inga människor, enligt matte så är det väldigt få som är

ute och vandrar på vintern. Märkligt går ju precis lika bra att vistas i skogen då.

 

Just ja mina skogsagilityhinder är ju bortsågade. Jag som funderade på att flygträna.

 

Titta det finns vatten!!! Var verkligen på tiden, måste komma ihåg att ta med mej Sigrid hit innan isen

lägger beslag på det igen.

 

Hoppsan! Det är bara ett par månader sen matte klippte massor med sly och grenar här. Nu har snön ställt till 

det så massor hänger över stigen där vandrande hundar ska gå. Fast matte säjer att det är mycket möjligt att

träden reser sej igen när snö och is smälter.

 

Vet ni vad detta är? Det är en Vilda grisstig och det fanns väldigt färska spår plus att till och med matte med

den usla nosen kände Vilda grisstanken. Hamnade i koppel en stund av säkerhetsskäl ifall nån gris på dåligt

humör låg och tryckte i närheten.

 

Nån storm hade gjort slut på ett litet träd och självklart ett med markering. Vi ska visst måla en del i alla fall

när det blir vår så det är ingen större katastrof.

 

Fast just nu är våren fastfrusen. Den gröna knoppen är alldeles inbäddad i is.

 

Jo jag tänkte att om jag hoppar upp på stenen sätter mej bredvid markeringsstolpen så borde jag väl få

nåt gott. Lönade sej för jag fick en bit köttbulle.

 

Fortfarande inget vatten vid de här spängerna. Har hört talas om att det ska kunna vara väldigt bra här.

Matte tittade mest på spängerna som behöver lite åtgärder.

 

Just ja, här ska man ju leta efter nåt. Matte blev grymt imponerad när jag gick iväg hit med nosen i backen.

Här är ett av alla ställen som Sigge hittade med den sällsynta och fridlysta Bombmurklan. Jag har aldrig

sett nån sån men matte har ju kollat här ett par gånger. Med tur så kan jag lära mej dom när det blir vår.

 

Sen började prövningarna. På stenen ligger det köttbullar som jag ska ha och jag måste upp. Går inget bra.

 

Jädra sten! Jag SKA upp och ha tag på de där köttbullarna. Varför kan hon inte bara ge mej dom?

 

Titta det går framåt. Att matte påstod att detta var bra träning och att jag skulle fixa det lyssnade jag inte på.

Det är slitsamt att vara köttbullesugen hund.

 

Uppe och alla bitar utom en är redan slukade. Finns inte minsta smula kvar på den där stenen. Jag föredrar

faktiskt enklare stenar, men den som tittar på den första bilden ser att jag totalt missade den enkla vägen

upp på vänstersidan. Den hittade jag när jag skulle gå ner.

 

Jo jag sitter faktiskt på en sten även om den är väldigt liten. Skulle jag möjligen.........? Fick faktiskt en

bit till.

 

Här hade Vilda grisen roat sej igen. Fast den verkade inte vara i närheten.

 

Vad då koppel och gå bland alla hus hem? Jag tänkte att vi kunde ta vägen i skogskanten också. En annan

dag sa matte.

 

Äsch, dessa isiga gator. Höll mej ute i snön istället. Fick höra att jag är klok som undviker isen.

 

Hm, här bor ett par av mina bästa människorvänner och jag brukar minsann få godis av dom. Men det var

alldeles övergivet så jag fick inget godis. Fick veta ett par timmar senare att och jag knackat på så hade

det visst varit nån hemma. Måste komma ihåg det nästa gång jag passerar.

 

Och där sitter Rottis Helga och passar ett helt gathörn. Jag är lite rädd för henne för hon har sagt en del

fula ord till mej.

 

Hallå Pryl 7an ÖPPNA dörren!!! Jag ser minsann att det är öppet och jag vill in till er. Blev insläppt och fick

mina godisbitar.

Gick hem och ägnade mej åt kattskötsel.

På eftermiddagsrundan så handlade matte present. I morgon är det nämligen nån som fyller år här och ska

få present. Nä inte jag, jag får vänta några månader utan en av mina katter.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards