wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 9 december 2016

Dålig uthållighet

Av Wilma Border collie - 9 december 2016 17:43

En bra hunddag igen.

När det var dags för långrunda så tog matte min bil, trodde att Atli skulle uteslutas ur gemenskapen idag

eftersom den användes. Men matte hade en plan............

 

Jodå hennes plan fungerade. Atli fick låna Sigrids rosa fängelse och Sigrid satt i baksätet ihop med mej.

Nu skulle vi bara åka en liten bit så det var alldeles lagom att testa då.

 

Här har jag och Sigrid varit förut, men ny skog för Atli. Vi pratade hop oss om dagens planer.

 

Lika bra att inleda med en massa trevlig lek. Tänkte att det skulle gå åt en massa tid för att visa Atli alla

viktiga hundsaker jag och Sigrid har koll på där.

 

Nu fortsätter vi mot nya spännade saker.

 

Himlen kunde inte bestämma sej för om den skulle vara molnig eller klar med sol. Ser ut som om världens 

oväder är i antågande, men sånt blev det inte.

 

Hittade en mycket intressant doft och berättade för Sigrid och Atli om den. Fast Atli han är allra mest

intresserad av mina kissfläckar. Matte påstår att det nog inte dröjer så väldigt länge innan jag börjar lukta

gott.

 

Nån som ser Sigrid? Inte lätt att vara liten i högt gräs.

 

Fast hon är smart upp på stenar och stubbar för att inte gå alldeles vilse i gräset.

 

Det har minsann hänt saker sen sist, mycket spännande dofter. Matte tittade om de där Bombmurklorna hade

vaknat, hade de inte. I den här skogen hittade Sigge massor med nya ställen med såna. Förra året vid den

här tiden fanns det visst ett par hundra.

 

Bakom Sigrid uppenbarade det sej ett par mycket suddiga spökhundar. Vet inte var de kom ifrån, jag såg dom

aldrig.

 

Sigrid hon gick en egen runda, men jag och Atli hade stenkoll på var hon befann sej. 

 

Skulle kolla en massa mer viktiga hundsaker. Atli ska ju åka hem till sin orginalmatte när det blir jul så

det gäller att han får se allt viktigt nu.

 

Men så visade det sej att Atli han har inte min och Sigrids uthållighet inte. Helt plötslig la han sej och såg ut

som om han tänkte sova middag.

 

Jaha är väl bäst att vänta ut honom då, jag kopplade av med en grankotte. 

 

Sigrid gick och pratade med Atli om att han skulle skärpa till sej och inte ligga och sova i skogen.

 

Sen gick jag och sa åt honom också. Slöa hanhundar! Enligt matte skulle vi vara snälla för han är inte van

vid mitt och Sigrids tempo och allt nytt tar mycket på hans hjärna.

 

Jo det blev fart på honom igen efter mikrovilan. Vi diskuterade hur vi skulle lägga upp fortsättningen så

att inte Atli skulle somna ståendes nånstans.

 

Vi har kommit fram till ett gemensamt beslut. Godis ger energi alltså ska du förse oss med sånt så vi kan

göra en massa mer skoj saker. Vi fick godis, Atli höll sej vaken så vi kunde fortsätta med allt viktigt.

  

Så där nu kan vi fortsätta. Drog runt i skogen och kollade en massa saker.

 

Sigrid hon vet vad som gäller och håller avstånd. Den ovetande Atli är inne bland träden alldels ovetande om

att jag lurpassar. Jo då jag fångade honom.

 

Så gick Atli i strejk igen. Han tänkte minsann sitta och halvsova vid stenen. Men den suddiga Sigrid har

planer tillsammans med mej.

Kolla denna film, det gick utmärkt att få fart på honom igen.. Gissa om vi har skoj i skogen. Men den som 

tittar noga i slutet och kan nåt om hundspråk ser att jag talar om att nu är det slutlekt för stunden.

 

Jaha dags att gå mot bilen, matte trodde att Atli ville hem och sova och vi hade varit ute ganska länge.

 

Men i bland blir frestelsen för stor. Atli är där framme och matte har ropat på honom. Jag väntar............

 

Ha ha ha vad han är lättlurad! Springer rakt på stora farliga jag. Mycket skoj lek det här.

 

Definitivt slut på det roliga, vi har hamnat i koppel eftersom vi är nära vägen och bilen.

 

Vadå december? Nära bilen så blommade det en smörblomma, är nog egentligen vår eller sommar nu.

Skjutsade hem Sigrid och Atli. Nu får jag klara mej utan sällskap ett par dagar igen och på måndag så blir

det bara jag och Sigrid.

Hem och gjorde just ingenting, ja pysslade så klart med katterna. De måste ha sin dagliga omvårdnad från

mej.

Var på eftermiddagsrunda och hade tur när jag knackade på vid Pryl 7an öppnades dörren och jag fick godis.
 

 
 
Ingen bild

Annica

9 december 2016 23:10

Härligt hundbus i skogen!! <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards