wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 8 december 2016

Skitiga hundar är lyckliga hundar

Av Wilma Border collie - 8 december 2016 17:53

Så kan jag lägga ytterligare en dag till handlingarna. Har varit en bra dag.

Jag får min mat numer så katterna behöver inte bjuda på sin, fast jag tackar inte nej till den

för den är god.

Så skulle jag ut på långrunda.

 

Jag drar aldrig nånsin i kopplet mer än när jag ska hämta Sigrid. Hon bor i de låga husen som skymtar och

jag har alltid extremt bråttom dit. För övrigt så kan ju matte glömma att gå dit eller så.

 

Så där nu har jag samlat ihop min lilla flock bestående av Sigrid och Atli. Han fick hänga med oss idag också,

han har roligare med oss än följa med Sigridmatte i bilen.

 

Träffade min kompis Rocky så Atli och han hälsade.

 

Mitt i allt så kom Inez också. Jag är egentligen upptagen med att försöka krama Rockymatte men ser av nån

anledning alldeles livrädd ut.

 

Försök fånga fem hundar på bild den som kan, blev bara fyra och en liten liten del av Sigrid.

  

Sen var den stora frågan var vi skulle gå idag, blåste massor så skogen var inte att tänka på. Dessutom så

får vi gå olika vägar varje dag. Samma vägar ger ju inga nya intryck och inget nytt spännande vilket vi behöver.

Ja alla hundar behöver det, är bra för hjärnan också.

 

Vi hamnade på den här vägen, var nån vecka sen sist så den fick duga. Kanske hade det hänt nya spännande

saker och dessutom så skulle vi få gå rundan som inte blev av förra gången.

 

Leka är livet, men matte hade åsikter om att vi höll till på den absolut lerigaste åkern. Spelar väl ingen roll.

Vi hade skoj, väldigt skoj.

 

Vi bytte till andra sidan där det är mer gräs. Gick lika bra att hålla till där.

 

Gömde mej i höga gräset och när Sigrid och Atli närmade sej då anföll stora farliga jag. Mycket skoj lek

som upprepades flera gånger.

 

Lärde Atli allt jag kan om vattenpölar. Perfekt med mildväder isen dör och vattnet kommer fram.

 

He he he Atli syns som en prick långt där borta. Matte har ropat så han är på väg, bara det att han vet inte

att Atliätande Border collien lurar mitt på vägen.

Sigrid har lärt sej den här leken numer men Atli han sprang rakt på mej. Blev tyvärr bara suddbilder men han

överlevde.

 

Det blåste och blåste ännu mera, de här stackars tallarna hade det inte lätt. 

Matte lyckades aldrig få med när de böjde sej massor.

 

Hörde att matte ansåg att jag var skitig. Detta är absolut ingenting.

 

Nu så inne på en stig som jag gått en gång och Sigrid och Atli har inte varit här. Ny ställen, nya upplevelser

är bra för oss hundar.

 

Gick alldeles utmärkt att jaga varandra här. Vi växlade mellan sånt och att jag visade viktiga hundsaker.

 

Kom nu, jag hittar och den långsamma hon kommer väl förr eller senare. Passade på att visa allt jag hittade 

vid mitt förra besök här.

 

Ute på nästa lilla väg, det var denna matte inte ville gå förra gången eftersom det var risk för timmerbilar.

 

Jag hade planerat att vi skulle fortsätta här, då kommer vi tillslut till min Sörmlandsledsetapp men vi

skulle inte alls den vägen idag enligt matte. En annan dag kan vi ta den.

 

Va? Skulle detta innebära att tre hundar med skitiga tassar har tiggt godis? Nä det vet vi absolut ingenting om.

Säkert så att matte lerat ner sej alldeles själv och försöker skylla på oss.

 

Vad jag gör i diket? Hittade gott lervatten och jag var törstig.

 

Där borta är Malmköping alltså är det snart slut på det roliga. Typ vi kommer att fångas i koppel och dags att

gå hem.

 

Berättade för Atli att på andra sidan gatan där bor det människor jag känner. Sigrid har varit med mej där

och man serveras gott godis. Vi fick inte alls gå det för enligt matte var vi så leriga och skitiga att vi skulle

hålla oss från människor.

 

Men titta vi träffade jultomten! Trevlig typ så vi har berättat vad vi vill ha i julklapp. Han lyssnade noga på

oss alla tre.

 

Någon vid namn Atli har haft extremt roligt idag. Någon ska normalt vara vit men nu har han lera upp till

magen,

Matte sa att så där kan du inte se ut Sigridmatte kommer att svimma när hon kommer hem.

Alltså släpade matte in stackars Atli i duschen och spolade typ en större ocean över honom. Han blev inte

alldeles ren men såg i alla fall bättre ut. Känsliga människor det ska synas att vi har roat oss och när vi är

skitiga då har vi haft riktigt skoj.

Gick hem till mej, slapp duschen för matte lyckades torka bort det mesta.

På eftermiddagsrundan insåg jag att det var torsdag. Jag slog så hårt på dörren till Pryl 7an att Elisabet

som äger affären trodde att det hände nåt på gatan.

Fick mitt mycket välbehövliga godis, var evigheter sen jag fick nåt.

 
 
Kasper

Kasper

8 december 2016 21:47

Jag håller helt med, de ska synas att man haft skoj! Särskilt skoj har man just i lera, tycker jag. :) Det tyckte säkert Atle också. :D

http://kasperian2.blogspot.se

 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

9 december 2016 00:13

Mjausan, Matte och hennes bror och pappa har för kattiljoner år sedan vandrat på den vandringsstig och till Malmköping för många kattiljoner år sedan, så matte vet vart Malmköping ligger, mjausan

tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards