wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 december 2016

Visat Sigrid nya vägar

Av Wilma Border collie - 6 december 2016 17:35

Jodå min mage är mycket bättre, fast enligt matte så ska jag fortsätta med den där skonkosten

ett tag till. Jag har liksom inget som helst privatliv när jag är ute, gör jag något ska det inspekteras.

Sen har matte åsikter somjag inte kan påverka.

Idag skulle i alla fall jag och Sigrid åka till en skog.

 

Hamnade i skogen där mattes gamla Sörmlandsledsetapp går. Här har Sigrid varit med men det var ett tag

sen sist.

 

Spökhundarna röjer loss i skogen. Eller så var det den där korkade blixten som ansåg att det var mörkt.

Ja, ja vi hade i alla fall skoj.

 

Vatten är bara att glömma. De få vattenpölar som finns har den där isen  snott. Fullkomligt onödigt eftersom

både jag och Sigrid är mycket vattenintresserade.

 

Massor med spännade dofter hittade vi i alla fall. Är så trevligt att ha nån att diskutera dom med, matte fattar

ju ingenting av sånt.

 

Tänkte först ta vägen jag visade Sigrid förra gången men det skulle vi inte alls enligt matte. Skulle bli en

annan runda som jag inte har gått på väldigt länge.

 

Matte hittade så här Håris. Märkligt fenomen som uppstår när grenar från lövträd har samlat fukt som sen

kryper ut. Kallas visst för Vätteskägg också.

 

Här syns det bättre pinnarna får som päls på sej. Medan matte höll på med pinnen så ägnade jag och Sigrid oss

åt en massa viktigt. Hade massor att visa henne.

 

Sigrid hon käkade gräs som den värsta kossa. Gäller att passa på medan det finns nåt.

 

Kom Sigrid, om vi följer det här vägen så kommer vi till andra bra ställen. Sigrid hängde på och jag visade

intressanta hundsaker efter vägen också.

 

Kom nu vi ska in i skogen här. Var ju ganska nyligen den här skogen var alldeles ny för mej men nu hittar jag

och kan visa Sigrid allt spännande.

 

Denna eländiga is!!!!!! Vi slet hårt båda två men det gick inte att ha sönder den hur mycket vi än försökte.

 

Detta lär vara årets allra sista Smörsopp. Hittad av matte och den var både djupfryst och alldeles för gammal.

 

Kolla den flygande Sigrid. Hon har blivit så duktig på att flyga över stenar och ris,liten kropp hindrar minsann

inte henne.

 

In på nästa lilla stig i skogen, jag vet precis vilka vägar jag ska ta.

 

Kollade om det fanns nåt spännande i den här hinken. Gjorde det inte, den står där i skogen som ett minne

över Sigge. Det är flera år sedan han hittade den och ställde den här. Av någon anledning ansåg han att

den skulle vara precis här för han flyttade den aldrig.

 

Hoppsan här hade nån storm gått hårt åt alla träd. Matte räknade till nio träd på en liten bit. Jag och Sigrid

hoppade och kröp, matte gick en omväg.

 

Det var minusgrader hela tiden medan vi var ute. Det syns på röken som kommer från min nos.

 

Visade Sigrid det gamla huset i skogen. Så sorgligt att det är övergivet nu eftersom jägarna inte fick vara kvar.

Här föddes mattes farfar på stenåldern eller nåt sånt. Vi hittade inget spännande här.

 

Visade mer skog och Sigrid har verkligen kommit på detta med att spana med hjälp av fallna träd. 

 

Här stötte vi på min korta Sörmlandsledsetapp. Jag hade planer på att vi skulle ta den men matte hade

helt andra åsikter.

 

Det där som ska vara en trevlig liten nästansjö hade lite vatten,men inte sjutton gick det att komma åt det

inte. Vi kollade mycket men bara is överallt.

 

Fortsatte i skogen istället, fanns ännu mer att visa Sigrid eftersom det vara nytt för henne.

 

Jaha slut på det roliga för idag dags att gå till bilen igen och åka hem.

Fick mat när jag kom hem, somnade en stund. Vaknade och skulle kolla vad matte gjorde. Insåg att hon inte

kan lämnas utan uppsikt.

Ertappade henne med att amputera tassarna på mina katter. Bara det att katterna protesterade inte och de

hade tassarna i behåll trots vidriga klotången. Katteländena påstod att jag var fjantig när jag försökte varna

och rädda Idun när hon skulle amputeras. Matte sa åt mej att inte lägga mej i. Men jag vill ju att katterna

ska ha tassarna kvar. 

Har funderat mycket på hur de lyckats undgå blodiga benstumpar.

 
 
Kasper

Kasper

6 december 2016 22:31

Det ser verkligen sorgligt övergivet ut, det där huset i skogen. Fast ni hade i alla fall en fin dag ju, med solsken och allt. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards